چرا خوردن این میوه جالیزی به کاهش وزن کمک می‌کند؟

میوه‌ها و سبزیجات، اکثراً مقدار کالری کمی دارند و برای کسانی که تلاش می‌کنند وزن کم کنند، خوب است. برای این منظور، هندوانه یک خوراکی کامل است.

رومانا دسوزا- میوه‌ها و سبزیجات، اکثراً مقدار کالری کمی دارند و برای کسانی که تلاش می‌کنند وزن کم کنند، خوب است. برای این منظور، هندوانه یک خوراکی کامل است. هندوانه کالری کمی دارد و مواد مغذی مثل لیکوپن دارد که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

هندوانه برای کاهش وزن معجزه‌گر نیست. ورزش کافی و کنترل همه جزییات برای کاهش وزن ضروری است. در این‌جا می‌خوانیم که چرا هندوانه برای کاهش وزن مفید است:

کالری و چربی پایین

آب کردن چربی شکم با تک تمرین روزانه یا خودرن غذاهای «چربی‌سوز» عملی نیست. کاهش وزن موضعی امکان‌پذیر نیست، بنابراین باید کالری‌های کمتری مصرف کنید تا شاهد کاهش کلی وزن‌تان باشید. ۱۰۰ گرم هندوانه تنها ۳۰ کالری دارد. همچنین یک قاچ هندوانه کمتر از یک گرم چربی دارد و عاری از کلسترول است. به جای خوراک‌های پر از قند و غذاهای آماده پرچرب، می‌توانید با خوردن مقداری هندوانه، صدها کالری ذخیره کنید. اگر می‌خواهید روزانه ۵۰۰ کالری از رژیم غذایی‌تان کم کنید، هفته‌ای یک کیلو هندوانه بخورید.

با نگهداری آب بدن مقابله می‌کند

دهیدراسیون باعث حفظ آب در بدن‌تان می‌شود و این اتفاق اغلب می‌افتد. در حالی که حفظ آب خیلی سودی ندارد، باعث نفخ می‌شود که در نتیجه آن، شکم‌تان بزرگ‌تر به نظر بیاید. ۹۰ درصد هندوانه آب است و کمک می‌کند بدن‌تان آب داشته باشد و حفظ آب را کاهش می‌دهد.

مدت بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد

اگر همیشه احساس گرسنگی می‌کنید کنترل جزئیات غذاها چالشی جدی است. خوردن غذاهایی که احساس گرسنگی‌تان را برای مدتی طولانی‌تر ارضا می‌کند، ورود کالری را کاهش می‌دهد. هندوانه احساس سیری را طولانی‌تر می‌کند و همچنین خوردن مقداری هندوانه می‌تواند نیاز روزانه به فیبر را که توصیه می‌شود برطرف کند. فیبر هضم غذا را کُند می‌کند و باعث می‌شود مدتی طولانی‌تر احساس سیری کنید.

(منبع: healthmeup)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ