علل درد پاشنه پا حین پیاده روی و روش‌های درمان آن-قسمت دوم

مهرناز زاوه
وشیدن کفش نامناسب، فشار فزاینده و روند طبیعی پیری از جمله عواملی هستند که به درد پاشنه پا منجر می‌شوند.

همانطور که در قسمت اول گفتیم پوشیدن کفش نامناسب، فشار فزاینده و روند طبیعی پیری از جمله عواملی هستند که به درد پاشنه پا منجر می‌شوند. در اینجا به برخی دردهای رایج در این ناحیه اشاره می‌کنیم.
۲-آتروفی پد چربی
در طول زندگی، معمولا بیش از ۱۰۰ هزار مایل قدم بر می‌داریم. بنابراین جای تعجب نیست که به بافت پا آسیب وارد شود. پدهای چربی نازک، فشار وارده به پاها را افزایش می‌دهند. همین امر نیز موجب ایجاد درد در پاشنه پا می‌شود. بر اساس یکی از مطالعات منتشر شده در نشست سالانه پزشکی توانبخشی، پدهای چربی دومین علت شایع درد پاشنه پا هستند.
چگونه آن را درمان کنیم؟
استفاده از یخ، استراحت کردن و مصرف داروهای ضد التهاب می‌تواند به طور موقت درد پاشنه را کمتر کند. اما ارائه یک پشتیبانی مناسب بهترین گزینه برای جلوگیری از ایجاد این مشکل است. از پوشیدن کفش‌‌های پاشنه بلند یا بسیار مسطح چشم ‌پوشی کنید و از یک کفش راحت استفاده کنید. تا حد امکان روی سطوح نرم و صاف مثل چمن پیاده روی کنید. به علاوه، از انجام فعالیت‌‌‌های سخت همچون پریدن خودداری کنید.
۳-تاندنیت آشیل
تاندون پاشنه پا بزرگ‌ترین تاندون‌ در بدن است. این تاندون عضلات پشت ساق را به استخوان پاشنه متصل می‌کند. امیلی بیر، درمانگر شاغل در کلینیک مایو در روچستر معتقد است که پارگی در پشت پاشنه می‌تواند باعث ایجاد التهاب شود. این مشکل اغلب به خاطر انجام بیش از اندازه فعالیت‌هایی مانند پیاده‌ روی و پریدن ایجاد می‌شود. ماهیچه‌های سفت ساق پا نیز می‌تواند باعث تشدید استرس و فشار روی تاندون‌ها شود.
چگونه آن را درمان کنیم؟
ورزش می‌‌تواند فشار را از بین ببرد و الیاف تاندون آشیل را دوباره متعادل سازد. متخصصان توصیه می‌‌کنند برای بهبود این شرایط از تمریناتی همچون کشش با حوله و بالا بردن پاشنه استفاده کنید. ماساژ دادن ساق پا و تاندون هم باعث جریان یافتن خون در این ناحیه شده و روند درمان را سریع‌تر می‌کند. هر قدر سریع‌تر به فکر درمان باشید نتیجه بهتری خواهید گرفت. سعی کنید فشار را از روی تاندون‌ها بردارید. اگر درد ادامه پیدا کرد از یک پزشک متخصص کمک بگیرید. فیزیوتراپی در بسیاری از موارد به درمان شما کمک می‌کند.
منبع: prevention

آیا گذاشتن یک پا روی پای دیگر موقع نشستن مضر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ