راز خوشحالی چیست؟

چه کسی نمی‌خواهد خوشحال باشد؟ براساس تحقیقی جدید، خوردن میوه و سبزیجات باعث خوشحالی می‌شود.

داین دپرا- چه کسی نمی‌خواهد خوشحال باشد؟ براساس تحقیقی جدید، خوردن میوه و سبزیجات باعث خوشحالی می‌شود.
دکتر ردزو میوجک از دانشکده داروشناسی دانشگاه کویینزلند بیش از ۱۲ هزار نفر را در استرالیا زیرنظر گرفت تا تعیین کند خوردن حداقل هشت تکه میوه و سبزیجات در روز چطور می‌تواند خوشی ذهنی را بالا ببرد.
یک رژیم غذایی سالم باعث بهبود سلامت فیزیکی می‌شود، اما تاکنون تحقیقی جدی درباره تاثیرات رژیم غذایی سالم بر سلامت ذهنی انجام نشده بود.
میوجک برای انجام این تحقیق انتخاب میوه و سبزیجات شرکت‌کنندگان را در ارتباط با سرزندگی، استرس و سطح رضایت‌مندی که نشانگر سلامت ذهنی هستند ارزیابی کرد.
او در تحقیق خود از روش‌های قوی‌تر ارزیابی افراد استفاده کرد و افراد را چندین و چند بار و در دوره‌های زمانی مختلف تحت نظر گرفت.
میوجک با مطرح کردن این سوال با شرکت کنندگان که «آیا میوه و سبزیجات برای سلامت جسمی و ذهنی ما خوب است یا نه؟» نشان داد که مصرف سبزیجات و میوه چه تاثیر مثبت و مستقلی بر سلامت ذهنی و فیزیکی دارد.
او گفت: «اما در حالی که مصرف روزانه سبزیجات و میوه برای سلامت اهمیت دارد، مصرف فقط میوه (در مقابل سبزیجات) تخمین زده می‌شود که تاثیرات دقیق‌تری بر نشانگرها ممتاز خوشی احساسی دارد.»
میوجک با اشاره به تاثیر متفاوت مصرف سبزیجات و میوه بر زنان و مردان گفت: «تفاوت‌های جنسیتی قابل ملاحظه‌ای در رضایت از زندگی و ارزیابی فردی از میزان سلامت وجود دارد. تاثیر میوه و سبزیجات بر زنان بیش از مردان شرکت‌کننده در تحقیق بود.»
یه گفته میوجک، تیم‌های تحقیق بین‌المللی نیز یافته‌های او را تایید می‌کنند. یک تحقیق در بریتانیا و دیگری در نیوزلند نشان می‌دهد که افراد وقتی روزانه هشت تکه میوه و سبزیجات بخورند، شادتر هستند.
(منبع: techtimes)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ