از شر موهای زائد صورت خلاص شویم

مهرناز زاوه
چندین راه برای کمک به مبارزه با موهای صورت وجود دارد، مشکل فقط اینجاست که بفهمید کدام روش مناسب شماست.

علی والانسکی- وقتی صورت مردان مو دارد موضوع یک چیز است اما مو داشتن صورت خانم‌ها مقوله‌ای کاملا جداست. موهای آواره و سرگردان روی چانه، پشت لب و یا هرجای دیگر می تواند آزاردهنده و باعث خجالت باشد.  بالاتر از همه اینها، سروکله زدن با آن خیلی خرج دارد. خوشبختانه چندین راه برای کمک به مبارزه با موهای صورت وجود دارد، مشکل فقط اینجاست که بفهمید کدام روش مناسب شماست.
دکتر دیوید بنک، متخصص پوست، می‌گوید قدم اول برای کنار آمدن با از بین برنده‌های موی صورت این است که بفهمید آیا مشکلتان هورمونی است یا نه، که برای این منظور باید نزد یک متخصص غدد بروید. جدا از هورمون‌ها، شایع‌ترین دلیل وجود موهای زائد روی صورت ژنتیک است. اگر هرگونه شکی درباره این دارید که جزو کدام گروه هستید، بهتر است پیش از شروع هر روشی به پزشک مراجعه کنید.
۱-لیزر
 ثابت شده که برخی از لیزرها ـ مانند لیزر دیودی ـ در کاهش رویش موها بسیار موثرند. بنک می‌گوید لیزر، رنگدانه ملانین مو و پوست بیرونی مو را هدف قرار می‌دهد. متاسفانه هیچکدام از این درمان‌ها تمام پوست مو را به یکباره بیرون نمی‌کشد، بنابراین لازم است چندین نوبت درمان را انجام دهید تا ۸۰ تا ۹۰ درصد کاهش حاصل شود. 
با این‌همه، لیزر تاثیر دائم و پایداری بر از بین بردن موها دارد، چون کیفیت و بافت مو را تغییر می‌دهد. موهایی که دوباره بیرون می‌آید قطر کمتری دارد و رنگش روشن‌تر است، اما اشکال عمده این روش، به‌غیر از احتمال مقدار کمی تحریک پوست، قیمت آن است.
۲-الکترولیز
بنک می‌گوید از آنجایی که در الکترولیز لازم است سوزن را در پوست بیرونی تک‌تک موها فرو کرد، این روش می‌تواند دردناک باشد و ممکن است هر بار فقط یک تار مو را از بین ببرد، که این به معنی فرو کردن یک عالم سوزن ریز است.  همچنین این روش می‌تواند گران و نیازمند بارها مراجعه به پزشک برای رسیدن به نتیجه باشد. اما برای پشت لب و ابروها به‌خوبی جواب می‌دهد.
۳-موم انداختن
موم انداختن سریع و آسان است. اما می‌تواند دردناک هم باشد. برای نتیجه گرفتن در کوتاه مدت عالی است، چون موها را مستقیما از ریشه می‌کند، اما این میزان کارایی می‌تواند باعث حساسیت خفیفی هم بشود. بنک می‌گوید این روش می‌تواند باعث به‌ وجود آمدن موهای زیرپوستی و همچنین التهاب پوست بیرونی موها شود. موم انداختن حرفه‌ای می‌تواند کمی گران باشد، اما انتخاب‌های زیادی برای موم انداختن در منزل هم وجود دارد.
۴-اصلاح کردن
مطمئنا تراشیدن موهای زائد صورت با تیغ کمتر از سایر روش‌ها ناراحت کننده است. سریع و آسان است و همه‌جا می‌توان این کار را انجام داد. اگرچه باید مرتب این کار را تکرار کرد و می‌تواند باعث پیدا شدن موهای زیرپوستی و حساسیت پوست شود، مخصوصا اگر پوست حساس باشد. لازم به ذکر است که با این روش موها را تنها از سطح پوست جدا می‌کنید و پوست بیرونی مو را مستقیما درمان نمی‌کنید. به همین دلیل است که این کار باید مرتبا تکرار شود.
۵-موچین
رمی گفنی، آرایشگر مشهور، می‌گوید برای کن�

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ