با این غذا مخ‌تان بهتر کار می‌کند

مخ، بزرگ‌ترین بخش مغز شماست و کنترل بسیاری از فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی‌تان را برعهده دارد.

مخ، بزرگ‌ترین بخش مغز شماست و کنترل بسیاری از فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی‌تان را برعهده دارد. فکر کردم و آموختن در مخ اتفاق می‌افتد. همچنین می‌توانید اطلاعات زیادی را در مخ‌تان ذخیره کنید.
وقتی پابه سن می‌گذاریم، ممکن است بعضی از توانایی‌های‌مان در آموختن و به خاطر سپردن چیزها را از دست بدهیم. حافظه کوتاه‌مدت‌مان ممکن است متاثر شود. حافظه کوتاه‌مدت، حافظه‌ای است که تنها چند دقیقه ذخیره می‌شود. وقتی لازم است اطلاعاتی را برای مدت طولانی به خاطر بسپارید، از حافظه بلندمدت خود استفاده می‌کنید. می‌توانید اطلاعات را درباره هر چیزی در حافظه بلندمدت‌تان ذخیره کنید که می‌تواند تمام عمر با شما باشد. حفظ توانایی‌های شناختی و حافظه قوی برای یک زندگی سالم و طولانی بسیار مهم است.
خوشبختانه، اگرچه مغز به طرز عجیبی بخش پیچیده‌ای از شماست اما فقط یک عضو است. می‌توانید مغزتان را سالم نگه دارید، همان‌طور که می‌توانید یا خوردن غذا قلب یا کبدتان را حفظ کنید. غذاهایی که مغز را تقویت می‌کنند، تاثیری واقعی و پایدار بر حفظ مهارت‌های فکری و عملکرد حافظه دارند. یکی از غذاهای تقویت‌کننده‌ی مغز ماهی است، بخصوص ماهی چرب. ماهی چرب چه چیز خاصی دارد؟ و چرا ماهی چرب بهتر است؟ ماهی چرب، یک اسید امگای چرب دارد که نقشی کلیدی در عملکرد مغزتان دارد.
یکی از دلایلی که روغن ماهی چنین نقش بزرگی در سلامت مغز و سلامت دیگر اندام‌های بدن همچون قلب دارد این است که بسیاری از ویتامین‌هایی که لازم دارید، باید با چربی‌ها شکسته شوند. ویتامین‌های A، E، D و K همگی در چربی انحلال‌پذیر هستند، بنابراین اگر در رژیم غذایی روزانه‌تان اسید چرب ندارید ویتامین‌های A، E، D و K کمی در سیستم بدن‌تان جذب می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید مغزتان خوب کار کنید حتماً ماهی و روغن ماهی مصرف کنید.

این رژیم غذایی عمر را طولانی می‌کند

(منبع: webmd)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ