پیرترین انسان‌های روی زمین را بشناسید+عکس

بله، هنوز پنج نفر در جهان هستند که در قرن نوزده به دنیا آمده‌اند و تنها بازماندگان باشگاه ابرصدساله‌ها هستند.

بله، هنوز پنج نفر در جهان هستند که در قرن نوزده به دنیا آمده‌اند و تنها بازماندگان کلوپ ابرصدساله‌ها هستند. ابرصد ساله‌ها کسانی هستند که حداقل ۱۱۰ سال عمر کرده باشند. این افراد هنوز زنده‌اند و این نشان می‌دهد که این زنان – بله، همه‌شان زن هستند – در سه قرن متفاوت زندگی کرده‌اند و چیزهای ناراحت‌کننده و شادی‌بخش زیادی دیده‌اند.
آن‌ها در جهانی به دنیا آمده‌اند که هنوز هواپیما اختراع نشده بود. خیابان‌ها تازه سنگفرش می‌شد، و آلبرت انیشتین هنوز زنده بود. آن‌ها دو جنگ جهانی را از سر گذراندند و شاهد قدم گذاشتن اولین انسان بر روی ماه بودند و هنوز در عصر کامپیوتر و اینترنت قوی و سرحالند.
این زنان جز خوابیدن و خوردن و ورزش درست هیچ‌گونه رازی برای طول عمرشان ندارند. آنها حتا از سن‌شان جوان‌تر به نظر می‌رسند.
‌۱- گرترود ویور
گرترود چهارم جولای سال ۱۸۹۸ به دنیا آمد و ۱۱۶ سال و ۱۸۹ روز سن دارد.
او دومین انسان پیر جهان و پیرترین عضو جامعه آمریکاست؛ والدین او مضارعه‌کارانی بودند که در زمان جنگ داخلی آمریکا زندگی می‌کردند.


۲- میسائو اوکاوا
میسائو اوکاوا رسما پیرترین انسان روی زمین است او پنجم مارس ۱۸۹۸ به دنیا آمد و حالا ۱۱۶ سال و ۳۱۰ روز سن دارد. او همچنین پیرترین انسان تاریخ ژاپن نیز هست.
اگر می‌خواهید مثل میسائو عمری طولانی داشته باشد توصیه او این است که مطمئن باشید درست می‌خورید و درست می‌‌خوابید.آیا واقعا همین‌قدر ساده است؟


۳- جرالین تلی
جرالین تلی از ایالات متحده در ۲۳ ماه می سال ۱۸۹۹ به دنیا آمد. امسال او ۱۱۶ ساله می‌شود.
تلی سه نوه، ۱۰ نتیجه و چهار نبیره دارد و تا پیش از اینکه تاریخ تولد گرترود ویور رسما تایید شود، تصور می‌شد پیرترین انسان آمریکایی است.


۴- سوزانا موشات جونز
ششم جولای ۲۰۱۵، سوزانا موشات جونز تولد ۱۱۶ سالگی‌اش را جشن خواهد گرفت. سوزانا از سال ۱۹۳۳ در نیویورک سیتی زندگی کرده است. اگرچه او از ۱۲ سال پیش کور شده اما هنوز شور زندگی دارد.


۵- اما مورانو
اما مورانو ۲۹ نوامبر ۱۸۹۹ به دنیا آمد و حالا او ۱۱۵ سال و ۴۰ روز سن دارد. او پیرترین انسان زنده در اروپاست.
رسانه‌های محلی گزارش دادند که مورانو از زمان ۷۵ سالگی که بازنشسته شد، به مدت چهل برای خودش زندگی کرده است. این عضو کلوب ابرصدساله‌ها کلید عمر طولانی‌اش را تخم‌ مرغ خامی می‌داند که هر روز می‌خورد.

(منبع: independent)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ