یک هفته قبل از مهمانی از این ماسک استفاده کنید

atoosamirzavandi
ماسک های روشن کننده و لایه بردار به زیبا شدن پوست قبل از مهمانی ها کمک می کند. در این مقاله با این ماسک ها آشنا شوید.

خانم ها همیشه دوست دارند در مهمانی ها بدرخشند و بهترین باشند یکی از مواردی که به زیبا جلوه دادن خانم ها کمک می کند داشتن پوستی شفاف است. اگر به مراسمی دعوت شده ایدیک هفته قبل از مهمانی از این ماسک ها استفاده کنید که در این مقاله معرفی شده اند.

ماسک‌های فوری پیش از میهمانی

پس از پاکسازی پوست می‌توانید از انواع ماسک‌های فوری روی پوست استفاده کنید. شما هم می‌توانید از ماسک‌های آماده استفاده کنید و هم از ماسک‌های ساده خانگی. ساده‌ترین ماسک خانگی که در دسترس است استفاده از کمی ماست است، اگر می‌خواهیدماسک‌های حرفه‌ای‌تر بسازید این نوع ماسک‌ را انتخاب کنید.یک ماسک ساده لیفتینگ از ترکیب  سفیده تخم‌مرغ و آبلیموی ترش تازه  برای استفاد پیش از آرایش بسیار مناسب است. یک سفیده تخم‌مرغ را بخوبی هم بزنید تا به مرحله کف کردن نزدیک شود، سپس دو قاشق چایخوری آبلیمو را به آن اضافه کنید و به هم‌زدن ادامه دهید.این ماسک را با قلم‌ موی نرم روی صورت‌تان بمالید. مراقب باشید  ماسک را اطراف چشم و روی جراحت یا بریدگی یا جوش‌های سر باز نزنید. بعد از نیم‌ساعت این ماسک را با آب گرم بشویید.همچنین  اگر صورت تان پف کرده است با دم کرده بابونه قسمت‌های پف کرده صورت را کمپرس کنید  یا از بابونه و سفیده تخم مرغ ماسکی بسازید و به مدت ۵ دقیقه  روی پوست بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.اگر می‌خواهید تیرگی‌های پوست را رفع کنید از ترکیب آبلیمو، آب گوجه‌فرنگی و آب خیار استفاده  کنید. این مواد را آنقدر با هم مخلوط کنید تا به ماده‌ای چسبناک تبدیل شوند. وقتی این ماده چسبناک آماده شد، آن را به صورت خود  یا هر قسمتی از پوست تان که قصد دارید روشن شود، بمالید و منتظر بمانید تا کاملا ًخشک شود. وقتی ماسک کاملاً خشک شد آن را با آب بشویید و به صورت ضربه پوست را خشک کنید. با این کار پوست روشن‌تر و سفیدتر می‌شود، اگر حساسیت  به آب گوجه فرنگی دارید از آبلیمو و آب خیار به تنهایی استفاده کنید) یک قاشق مربا خوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام سفید شده مخلوط کنید. برای راحتی کار عسل را در جای گرمی مثل روی در کتری آب جوش قرار بدهید تا راحت‌تر با پودر بادام مخلوط شود سپس این مخلوط را کاملاً آرام و با حرکت دورانی روی پوست بمالید، پس از خشک شدن ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد و خنک بشویید. اگر می‌خواهید آرایش کنید خوب است قبل از آرایش از یک ماسک آماده‌سازی استفاده کنید، برای این ماسک به یک عدد تخم مرغ، کمی روغن بادام و دو قاشق غذاخوری آب خیار نیاز دارید:تخم‌مرغ را خوب به هم زده و سپس با آب خیار (یا خیار رنده شده) و روغن بادام شیرین خوب مخلوط کنید و دو ساعت قبل از آرایش آن را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب بشویید.

ماسک آب دوغ

 آب دوغ تخمیری        1 فنجان
شکوفه گل         3  قاشق غذاخوری
طرز تهیه: شکوفه های هر گلی که در دسترستان است را داخل دوغ بریزید و آن را به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم گرم کنید. بعد از این مدت بگذارید این مخلوط در دمای اتاق خنک شود. و این ماسک را روی پوست خود بمالید. این ماسک به پاکسازی منافذ پوست و شفافیت پوست کمک می کند

ماسک روشن کننده موز

 مواد لازم:
موز رسیده       1 عدد
عسل              1 قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه        1 قاشق چایخوری
طرز تهیه: در یک کاسه کوچک یک عدد موز رسیده را با یک چنگال له کنید. سپس به ان عسل و آب لیمو ترش را اضافه کنید و بخوبی مخلوط کنید. صورت را با یک صابون ملایم بشویید و با حوله نرمی خشک کنید. با انگشتان تمیز ماسک را به صورتتان بمالید. ماسک را بصورت لایه ضخیمی روی پوستتان بگذارید تا 10 تا 15 دقیقه بماند. وقتی این زمان طی شد صورت را با آب گرم بشویید.
منبع الو دکتر

ماسک خانگی برای سفید شدن پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ