کودکی که استخوان‌هایش حتا در آغوش مادرش هم می‌شکند

mojtaba
الودکتر- کیرن دیوب که فقط ۹ ماه سن دارد، از عارضه‌ی استئوژنز ایمپرفکتار یا سندروم استخوان شکننده رنج می‌برد.

کیرن دیوب که فقط ۹ ماه سن دارد، از عارضه‌ی استئوژنز ایمپرفکتار یا سندروم استخوان شکننده رنج می‌برد.
این سندروم به معنای آن است که استخوان‌سازی کودک ناقص و هر لحظه در معرض شکستن است.
راشل پنی مادر ۲۷ ساله و بوسانی دیوب پدر ۳۵ ساله کیرن باید مراقب هر کاری که می‌کنند باشند، حتا زمانی که می‌خواهند او را در آغوش بگیرند.
راشل مادر کیرن که در اسکار بورد زندگی می‌کند گفت: «اولین بار که او را به بیمارستان بردیم آنها در اقدامی احتیاطی با خدمات اجتماعی تماس گرفتند. خیلی حس وحشتناکی بود که ما در چشم آنها متهم بودیم. وقتی آنها بیماری کیرن را تشخیص دادند، احساس آرامش کردیم دیگر آن‌ها ما را مقصر نمی‌دانستند. ما سعی می‌کنیم مثل یک بچه‌ی معمولی با کیرن رفتار کنیم اما باید خیلی مراقب باشیم.»
خانواده‌ی کیرن اولین بار وقتی پسرشان از دستش استفاده نکرد، متوجه شدند مشکلی وجود دارد. آنها او را به دکتر بردند. در ابتدا پزشکان فکر کردند،‌ دستش دررفته است اما آزمایشات بیشتر نشان داد که استخوان‌اش شکسته است.
راشل  گفت: «آن‌ها اول فکر کردند کیرن مبتلا به راشیتیسم (نرمی استخوان) است اما آزمایش خون نشان داد که مشکل کیرن این نیست. بعد سراغ متخصصان بیمارستان کودکان شفیلد رفتیم و در آنجا فهمیدیم او استخوان‌های شکننده‌ای دارد.»


حالا راشل و کیرن هر سه ماه یک‌بار باید برای درمان به بیمارستان شفیلد بروند. پزشکان یک تزریق وریدی انجام می‌دهند تا استخوان‌های کیرن را قوی‌تر کنند.
راشل گفت: «کار ما سخت است چون کیرن کوچک‌تر از آن است که بداند قضیه از چه قرار است.
خوشبختانه کیرن برادر پنج ساله‌ای دارد که به او کمک می‌کند. رایان می‌داند که کیرن استخوان‌های شکننده‌ای دارد و او باید مراقبش باشد.»
(منبع: مترو)

مطلب مرتبط:
لحظه‌ای که کودک ۸ ماهه ‌توانست برای اولین بار مادرش را ببیند+ویدیو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ