جغد هستید یا خروس؟

maryam01
الودکتر- زیاد می‌شنویم که دو دسته مختلف «آدمِ خواب» داریم - سحرخیزها و شب‌بیدارها. اما محققان‌ دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه سیبری دو گروه دیگر به این دو گروه اضافه‌ کرده‌اند. دوست دارید بدانید که خودتان در کدام گروه هستید؟

زیاد می‌شنویم که دو دسته مختلف «آدمِ خواب» داریم – سحرخیزها و شب‌بیدارها. اما محققان  دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه سیبری دو گروه دیگر به این دو گروه اضافه‌ کرده‌اند. و شاید چندان شگفت‌انگیز نباشد که بدانید یکی از این گروه‌ها افرادی هستند که تمام روز احساس خستگی می‌کنند. دوست دارید بدانید که خودتان در کدام گروه هستید؟
۱- سحرخیزها
محققان عنوان «خروس‌» را برایشان گذاشته‌اند٬ این افراد عادت دارند صبح زود بیدار شده و شب زود بخوابند. آن‌ها در طی روز یعنی ساعات ۹ صبح تا ۹ شب سرشار از انرژی هستند.
۲- شب‌بیدارها
این افراد٬ که به آن‌ها «جغد شب» هم می‌گویند ترجیح می‌دهند دیر از خواب بیدار شوند و شب‌ها هوشیارتر و گوش‌به‌زنگ‌تر هستند٬ در کل بدترین لحظات برایشان زمانی ا‌ست که بخواهند صبح زود از خواب بیدار شوند. انرژی آن‌ها از ۹ شب تا ۹ صبح زیاد است.
۳- پرانرژی‌ها
در ادامه‌ی موضوع انواع پرندگان٬ اسم این گروه را «مرغ‌های پرجوش و خروش» گذاشتیم. آن‌ها در تمام طول روز سرشار از انرژی و جنب و جوش هستند٬ و حدود ۳۰ دقیقه در طی روز چرت می‌زنند (کمتر از بقیه گرو‌ها) و با این که ۷/۵ ساعت در روز می‌خوابند٬ همواره صبح و شب سرحال و سرزنده هستند.
۴- همیشه خسته‌ها
این افراد در تمام طول روز خسته و خواب‌آلود هستند و مهم نیست که چقدر خوابیده باشند. محققان اسم پرنده‌ی خاصی را برای این‌ها انتخاب نکرده‌اند- و صادقانه باید گفت آنها واقعا مثل خرس کوآلا هستند (که تقریبا بین ۱۸ تا ۲۲ ساعت در روز می‌خوابد).
(منبع: msn)

مطلب مرتبط:
۱۴ نکته برای خواب بهتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ