چطور باید موهای‌تان را سالم نگه دارید؟+پاسخ طراح موی مشهور

maryam01
بسیاری از خانم‌ها از این که موهایشان پرپشت، نرم یا براق نیست ناراضی‌اند. در مصاحبه‌ای که طراح موی مشهوری به نام اسکات گیبسون انجام داده گفته: «روزانه بی‌آنکه بدانیم به روش‌های مختلفی به موهای خود آسیب می‌زنیم.»

بسیاری از خانم‌ها از این که موهایشان پرپشت، نرم یا براق نیست ناراضی‌اند. در مصاحبه‌ای که طراح موی مشهوری به نام اسکات گیبسون انجام داده گفته: «روزانه بی‌آنکه بدانیم به روش‌های مختلفی به موهای خود آسیب می‌زنیم.» حال برای داشتن موهایی خوب و زیبا به این نکات توجه کنید.
۱- فقط دو تا سه بار در هفته دوش بگیرید
اسکات معتقد است که اولین چیزی که اکثر مردم به اشتباه انجام می‌دهند شستشوی زیاد موهاست. شامپوها مواد مهمی برای از بین بردن کثیفی و محافظت از موها است، اما از طرفی آنها هر چیز مفیدی مانند روغن‌های طبیعی را که پوست سر تولید می‌کند تا موها را نم‌دار و سالم نگه دارد، از بین می‌برند.
۲- از دادن گرمای زیاد به مو خودداری کنید
گیبسون در ادامه‌ی صحبت‌هایش می‌گوید که شستشوی روزانه یعنی استفاده از مواد شوینده و از بین رفتن خشکی مو که این مسئله باعث از میان رفتن کوتیکول‌ها می‌شود. اگر کوتیکول به خاطر حالت دادن زیاد مو آسیب ببیند، مغز داخلی آن بیرون می‌زند که باعث خشکی، کاهش درخشندگی مو و بی‌حرکتی آن می‌شود.
۳– شامپو را فقط برای سرتان استفاده کنید
همیشه یادتان باشد که از شامپو فقط برای ناحیه‌ی سر استفاده کنید، و نرم‌کننده را در میانه و انتهای مو بمالید. لازم نیست تمام شامپو را روی سرتان خالی کنید.
۴- با آب سرد موهایتان را آبکشی کنید
آبکشی موها با آب سرد با آب داغ فرق زیادی دارد. آب گرم باعث باز شدن کوتیکول‌ها شده، و آن را زمخت و خشک می‌کند، در حالی که آب سرد کوتیکول‌ها را می‌بندد و باعث می‌شود که براق و نرم و لطیف به نظر بیاید.
۵- برای دوش سریع از شامپوهای خشک استفاده کنید.
گیبسون در ادامه می‌گوید که اگر فکر می‌کنید موهایتان زود به زود روغنی می‌شود پودرهای مو و شامپوهای خشک‌کننده وجود دارد که مواد خوبی برای خشک کردن مو هستند.
(منبع: تونال بیوتی)

مطلب مرتبط:
ماده لازم برای سلامت موها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ