چرا دوست ندارید بچه‌دار شوید؟

mojtaba
شما می‌خواهید بچه داشته باشید، همسرتان چندان مایل نیست، جر و بحث‌ها هم مثل همیشه- شاید، الان نه، حالا بعدا، نمی‌دانم، نمی‌خواهم.

شما می‌خواهید بچه داشته باشید، همسرتان چندان مایل نیست، جر و بحث‌ها هم مثل همیشه- شاید، الان نه، حالا بعدا، نمی‌دانم، نمی‌خواهم.
برخی شک و سوء‌ظن‌ها:
تعهد: بسته به این‌که در کجای رابطه قرار دارید و جایگاهتان کجاست، بچه‌ داشتن و یا صحبت درباره این موضوع می‌تواند مرحله‌ی جدیدی باشد. این به نوع رابطه و دوران بچه‌گی‌تان بسته است (پدر و مادر من با هم زندگی کردند و به خاطر بچه‌ها بدبخت شدند)
دیدگاه زندگی: توانایی سفر کردن و یا جایی رفتن بدون حضور بچه‌ها و یا سایر برنامه‌ها، تمرکز بر روی کار و پول درآوردن بدون حواس‌پرتی. این مسئله طی زمان تغییر می‌یابد اما در این مقطع بسیار حائز اهمیت است.
ترس‌ها: نگرانی درباره‌ی این‌که نتوان پدر یا مادر خوبی بود. تولد بچه‌ی ناقص در فرآیند تولد، هزینه‌های بزرگ‌کردن بچه، مواجه شدن با مشکلات دوران نوجوانی بچه که هر پدر مادری خود را پشت آن مخفی می‌کند.
فرآیند رابطه: کمی پیچیده‌تر است. این مسئله صرفا درباره بچه داشتن نیست و بیشتر درباره‌ی پویایی رابطه است.
اگر به این نتیجه رسیدید که واقعا نمی‌دانید که چه می‌خواهید، احساساتتان با هم قاطی شده و مطمئن نیستید، وقتش است که مسائل مهمی مثل تعهد، نگرش و نگرانی، و فرآیند مربوط به آن را حل کنید.
تعهد: موضوع بچه را بگذارید کنار، آیا مسئله‌ای در رابطه هست که باید آن را مورد توجه قرار دهید؟ آیا درباره شما و نگرانی‌هایتان است؟ لازم است چه چیزی را در خود تغییر دهید تا قدم بعدی را بردارید؟
ترس‌ها: راه مقابله با ترس‌ها، رفتن به سوی آنها و مقابله و مواجه شدن با آنهاست. اگر برایتان دشوار است، راه‌هایی را پیدا کنید تا مشکلات واقعی را پیش‌بینی کرده و یاد بگیرید که با آرامش با مسائل روبرو شوید.
فرآیند: این مسئله به عدم ایجاد تعادل در قدرت، تصمیم‌گیری، سازگاری، خشم و رنجش است. اگر سخت است که رو در رو صحبت کنید، آن را بنویسید و یا پیش مشاور بروید.
دیدگاه: در حال حاضر از نظر شما مهم‌ترین مسئله زندگی، چیست؟ اگر کار است، چه چیزی درباره کار حائز اهمیت است؟ ‌به جای آنکه مبر ترس‌تان بیفزایید موضوع اصلی را که فکر می‌کنید بستر این مشکلات است، پیدا کنید.
(منبع: health)

مطلب مرتبط:
بهترین زمان بچه‌دارشدن، کی از راه می‌رسد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ