دولت شیلی درخواست مرگ راحت (اتانازی) دختر ۱۴ ساله بیمار را رد کرد+ویدیو

mojtaba
دولت شیلی درخواست دختر ۱۴ ساله‌ای را که به دلیل ابتلا به یک بیماری صعب العلاج تقاضای کرده بود برای خودکشی به او کمک شود، رد کرد.

دولت شیلی درخواست دختر ۱۴ ساله‌ای را که به دلیل ابتلا به یک بیماری صعب العلاج تقاضای کرده بود برای خودکشی به او کمک شود، رد کرد.
والنتینا موریرا که به بیماری سیستیک فیبروسیس مبتلاست پنج‌شنبه گذشته ویدیویی را در سایت یوتیوب به اشتراک گذاشت که در آن از میچل باچله، رئیس‌جهور کشورش خواست که به او اجازه مرگ راحت یا همان اتانازی را بدهد.
در ویدیویی که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، این نوجوان که برادرش در سن ۶ سالگی بر ار همین بیماری درگذشت گفت: «من می‌خواهم سریعاً با رئیس‌جمهور صحبت کنم چون از زدگی با این بیماری خسته‌ام. من از او می‌خواهم بپذیرد که بتوانم با اصابت یک گلوله برای همیشه بخوابم.»
در واکنش آلوارو الیزادله، سخنگوی رییس‌جمهور شیلی گفت: «اگرچه غیرممکن است که کسی از نظر احساسی تحت تاثیر درخواست او قرار نگیرد، اما نمی‌توانیم به خواسته او جامه عمل بپوشانیم، چون چنین چیزی در قوانین شیلی وجود ندارد.»
الیزالده گفت که وزارت بهداشت با خانواده موریرا در تماس است و برای او هم کمک‌ها روانی و هم درمان پزشکی را مهیا خواهد کرد.
موریرا زمانی که در پایان ماه ژانویه وارد بیمارستان شد از یک بیماری تنفسی و سوءتغذیه رنج می‌برد. 

ویدیوی درخواست دختر ۱۴ ساله برای مرگ راحت
پدر والنینا گفت که او می‌خواهد با رئیس‌جمهور که خود پزشک اطفال است ملاقات کند و رئیس جمهور داستان زندگی‌اش را بشنود.
این خواسته البته روز گذشته تحقق یافت و رئیس‌جمهور شیلی با او دیدار کرد.
فردی موریرا گفت: «این خیلی سخت است اما من به تصمیم او احترام می‌گذارد، اوست که از بیماری رنج می‌برد. من قبلاً پسر شش ساله‌ام را از دست دادم چون به اندازه کافی ول نداشتم. حالا دختر من فقط می‌خواهد با وقار بمیرد.»
سیستیک فیبروزیس چیست؟
سیستیک فیبروزیس و یا CF یک بیماری ارثی مادرزادی در کودکان است که به صورت عفونت و درگیری سیستم‌های مختلف بدن خود را نشان می‌دهد. علت بروز علائم این بیماری اختلالاتی است که در ارگان‌های ترشح‌کننده موکوس به وجود می‌آِید، شایع‌ترین عضو درگیر در این بیماری سیستم تنفسی است که به صورت سرفه‌های اولیه خود را نشان می‌دهد‌، به مرور سرفه‌های بیمار شدید‌تر شده و حالت عفونی و چرکی پیدا می‌کند، گروهی از بیماران به تناوب دچار عفونت‌های حاد تنفسی می‌شوند. در کودکان تکرار این عفونت‌ها باعث تنگی نفس، اختلال رشد و ناتوانی در وزن گرفتن می‌شود. با بدتر شدن و تشدید علایم عفونت، کودک نیاز به بستری جهت درمان دارد.
سیستم گوارشی یکی دیگر از محل‌های درگیر بیماری است که در گروهی از نوزادان به صورت علامت اولیه یبوست خود را نشان می‌دهد. در گروه زیادی از کودکان بیمار‌، به علت اشکالات ترشحی غده لوزالمعده علائم سوءجذب و سوءتغذیه به صورت مدفوع زیاد و بدبو و چرب دیده میشود، که باعث اختلال در وزن گیری کودک و کاهش وزن می‌شود، همچنین نفخ شکم وبرخی از انواع کم خونی ها به وجود می‌آید.
(منبع: دیلی میل)

مطلب مرتبط:
مبارزه سرسختانه با یک سرطان نادر+ویدیو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ