مرد نابینا بعد از ۱۰ سال توانست همسرش را ببیند

maryam01
برای نخستین بار در دهه‌ی اخیر، یک مرد اهل مینه‌سوتا توانست همسر ۴۵ ساله‌اش را با کمک یک پیوند چشم مصنوعی ببیند.

برای نخستین بار در دهه‌ی اخیر، یک مرد اهل مینه‌سوتا توانست همسر ۴۵ ساله‌اش را با کمک یک پیوند چشم مصنوعی ببیند.
ویدئوی مربوط به این رویداد، لحظه‌ی امیدبخشی را نشان می‌دهد که آلن زدرد، همسرش کارمن را در جلوی خود می‌بیند و می‌شناسد. در آن لحظه وقتی آلن او را در آغوش گرفت، شادی در صورتش موج می‌زد؛ هر دو گریستند. حدود ۲۰ سال قبل پزشکان تشخیص دادند که زدرد دارای اختلال زوال چشمی است که رفته‌ رفته بینایی او را از بین می‌برد تا حدی که ۱۰ سال قبل او را کاملاً نابینا کرد.
جراحان یک قطعه‌ی الکتریکی کوچک را در چشم راست او تعبیه کردند. عمل پیوند بینایی دوم با دریافت پیام‌های امواج نوری از یک دوربین کوچک که در وسط عینک سفارشی قرار داشت به همراه یک ویدئو کوچک نشان می‌داد که جراحان چگونه مجرای شبکیه او را باز کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که زدرد پانزدهمین نفر در ایالات متحده است که این عمل روی او انجام شد.

هر روز یک خبرنامه رایگان از الودکتر دریافت کنید

وقتی او این عینک را گذاشت، گفت: نوری کم و زیاد می‌شد، نور عادی نبود، پیوسته بود. چشمک می‌زد، و می‌توانستم تغییراتش را حس کنم و تشخیص دهم.»
با آنکه آلن نمی‌تواند جزئیات را به طور دقیق تشخیص دهد، اما کیفیت زندگی‌اش بسیار تغییر کرده است. او می‌تواند بین جمعیت زیادی از افراد بدون کمک عصا راهش را پیدا کند و یا حتی چیزهایی مثل چنگال، چاقو و چیزهای دیگر را تشخیص دهد.
آنچه بسیار حائز اهمیت بوده این است که او توانسته همسر، چهار فرزند و ۱۰ نوه‌اش را شناسایی کند. او توانست خیلی سریع همسرش را بشناسد. وی گفت: «بسیار ساده بود. او زیباترین زن در آن اتاق بود.»
(منبع: msn)

مطلب مرتبط:
لحظه‌ای که کودک ۸ ماهه ‌توانست برای اولین بار مادرش را ببیند+ویدیو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ