رابطه جنسی این ۷ تاثیر جادویی را بر مغز شما می‌گذارد

mojtaba
این‌که بدانید مغز چگونه بر مغزتان تأثیر می‌گذارد باعث بهبود نقش‌تان در رابطه جنسی با همسرتان می‌شود.

این‌که بدانید مغز چگونه بر مغزتان تأثیر می‌گذارد باعث بهبود نقش‌تان در رابطه جنسی با همسرتان می‌شود.
رابطه‌ جنسی، ماده مخدر بی‌ضرر است
رابطه جنسی باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشیم. لذتی که از رابطه جنسی به ما دست می‌دهد تا حد زیادی به خاطر انتشار دوپامین است. دوپامین یک انتقال‌دهنده‌ی عصبی است که مرکز پاداش مغز را فعال می‌کند. 
رابطه جنسی، کارکرد ضدافسردگی دارد
تحقیقی نشان می‌دهد زنانی که بدون کاندوم رابطه جنسی داشته‌اند علائم افسردگی کمتری نسبت به افرادی داشتند که از کاندوم استفاده کردند. در واقع ترکیبات مختلف در اسپرم از جمله استروژن و پروستاگلاندین دارای خواص ضدافسردگی هستند که بعد از رابطه جنسی جذب بدن می‌شود.
رابطه جنسی درد را تسکین می‌دهد
وقتی سردرد دارید رابطه جنسی را فراموش نکنید. تحقیقات نشان می‌دهد که این کار می‌تواند علائم سردردتان را کم کند. در تحقیقی که در کشور آلمان انجام شد حدود ۶۰ درصد از افراد شرکت‌کننده که میگرن داشتند و ۳۰ درصد که از سردرد رنج می‌بردند بعد از ‌رابطه جنسی دردشان کم شد.

هر روز یک خبرنامه رایگان از الودکتر دریافت کنید
رابطه جنسی می‌تواند حافظه‌تان را از چیزهای زائد پاک کند
هر سال، از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر کمتر از ۷ نفر عارضه «فراموشی موقت» را تجربه می‌کنند که نمی‌توان آن را ناشی از سایر عارضه‌های عصبی دانست. این عارضه می‌تواند بعد از داشتن رابطه جنسی، در قالب اضطراب احساسی، درد،  آسیب مختصر به سر، و پریدن به درون آب گرم یا سرد رخ دهد.
رابطه جنسی باعث تقویت حافظه‌ی شما می‌شود
مطالعه‌ای نشان می‌دهد که در مقایسه با موش‌هایی که فقط یک بار رابطه جنسی داشتند، جانورانی که همیشه رابطه جنسی داشتند (یک‌بار در روز و حدود ۱۴ روز متوالی) در هیپوکامپ آنها-ب خشی از مغز که با حافظه مرتبط است- سلول‌های عصبی بیشتری رشد کرده است.
رابطه جنسی شما را آرام می‌کند
تحقیقی ثابت کرده افرادی که ارتباط جنسی داشتند در شرایط توام با اضطراب مانند سخنرانی عمومی، نسبت به افرادی که رابطه را نداشتند، واکنش بهتری نشان دادند.
(منبع: spring)

مطلب مرتبط:
مراحل هیجانات جنسی خانم ها در یک رابطه جنسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ