زیاد می‌خوابید؟ سردرد دارید یا کمردرد؟

mojtaba
شاید خیلی‌ها از مشکلات زندگی به خواب پناه ببرند و فکر کنند که چند ساعت خواب بیشتر باعث می‌شود کمتر به فکر مشکلات باشند، اما پرخوابی با خودش درد و بلاهایی می‌آورد که یکی دوتا هم نیست، مثلاً:

شاید خیلی‌ها از مشکلات زندگی به خواب پناه ببرند و فکر کنند که چند ساعت خواب بیشتر باعث می‌شود کمتر به فکر مشکلات باشند، اما پرخوابی با خودش درد و بلاهایی می‌آورد که یکی دوتا هم نیست، مثلاً:
انواع دیابت: در تحقیقی که روی ۹۰۰۰ آمریکایی صورت گرفت محققان دریافتند که بین خواب و خطر دیابت رابطه‌ای وجود دارد. افرادی که هر شب بیش از نه ساعت می‌خوابند نسبت به افرادی که هفت ساعت در شب می‌خوابند، خطر بروز دیابت در آنها حدود ۵۰ درصد بیشتر است. این میزان بالا را در افرادی که کمتر از پنج ساعت می‌خوابند نیز می‌توان مشاهده کرد. محققان درباره‌ی ارتباط بین خواب طولانی و دیابت هنوز به نتیجه‌ی قطعی نرسیده‌اند. اما دریافتند که زیاد خوابیدن می‌تواند نشان‌گر مشکلات پزشکی‌ای باشد که احتمال دیابت را افزایش می‌دهد.
چاقی: زیاد خوابیدن می‌تواند به اضافه وزن نیز بینجامد. اخیرا تحقیقی ثابت کرده که افرادی که هر شب بین نه تا ده ساعت می‌خوابند نسبت به افرادی که بین هفت تا هشت ساعت می‌خوابند در طی یک بازه‌ی شش ساله اضافه‌وزن پیدا می‌کنند.
سردرد‌: برای برخی از افرادی که از سردرد رنج می‌برند، خوابیدن بیشتر از حد عادی در آخر هفته یا تعطیلات می‌تواند به سردرد بیانجامد. محققان معتقدند که این مسئله به خاطر این است که زیاد خوابیدن بر روی انتقال‌دهنده‌های عصبی خاصی در مغز از جمله سروتونین تأثیر می‌گذارد. افرادی که در طی روز زیاد می‌خوابند و خواب شب‌شان با اختلال مواجه است، معمولا صبح‌ها سردرد دارند.
کمردرد: افرادی که از کمردرد رنج می‌برند معمولا دکترها به آنها توصیه می‌کنند که موقع خواب، پشت خود را صاف کرده و بخوابند. اما این کارها مال خیلی قبل بود. وقتی کمردرد دارید ترجیحا باید سعی کنید میزان ورزش‌های منظم خود را کم کنید. اما جدیدا دکترها تشخیص داده‌اند که باید همواره به میزان متعادلی ورزش کردن را حفظ کنید و شدیدا توصیه می‌کنند از خوابیدن زیاد پرهیز کنید.
(منبع: healthcare)

مطلب مرتبط:
وقفه تنفسی در خواب چه نشانه‌هایی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
احمد

احمد

1394-06-05 - 09:36 پاسخ

من یه ماهی میشه کمردردشدیدی دارم خیلی درد دارم میشه منوراهنمای کنیدازاین دردراحت شم برای همیشه