دیابت چگونه سلامت جنسی شما را نابود می‌کند؟

mojtaba
بیماری‌های مزمن مانند دیابت سؤالات زیادی را در ذهن ایجاد می‌کند، از جمله این‌که چگونه میزان قند خون را کم کنیم، چه بخوریم و یا اینکه چطور وزن‌مان را کاهش دهیم. اما آیا تا به حال درباره آسیبی که این بیماری به سلامت جنسی‌تان می‌زند فکر کرده‌اید؟

بیماری‌های مزمن مانند دیابت سؤالات زیادی را در ذهن ایجاد می‌کند، از جمله این‌که چگونه میزان قند خون را کم کنیم، چه بخوریم و یا اینکه چطور وزن‌مان را کاهش دهیم. اما آیا تا به حال درباره آسیبی که این بیماری به سلامت جنسی‌تان می‌زند فکر کرده‌اید؟ در این‌جا به برخی مشکلات جنسی مرتبط با دیابت می‌پردازیم:
۱- کاهش میل جنسی: کاهش میل جنسی در بین افراد دیابتی به طور عمده به خاطر کمبود انرژی، افسردگی، خستگی و تغییرات هورمونی و یا به خاطر مصرف داروهای ضد فشارخون است.
۲- آسیب اعصاب دیابتی: محققان دریافته‌اند که ۷۵‌ درصد مردان و ۳۵‌ درصد زنان به خاطر آسیب اعصاب دیابتی، مشکلات جنسی دارند. این مسئله به خاطر میزان بالای قند خون بوده که به اعصاب آسیب می‌زند.
۳- اختلال نعوظ: این یکی از رایج‌ترین مشکلات مردان دیابتی است (که به آن سستی کمر هم می‌گویند). اختلال نعوظ به خاطر آسیبی که به اعصاب یا رگ‌های خونی در آلت وارد می‌شود رخ می‌دهد.
۴- انزال معکوس: در مردان دیابتی، ماهیچه‌های تنگ‌کننده آسیب دیده و مایع منی به جای آنکه از آلت خارج شود، به شکل معکوس به مثانه می‌ریزد. میزان بالای گلوکز می‌تواند به ماهیچه‌های تنگ‌کننده فشار آورده و در نتیجه نتواند به خوبی بسته شود.
۵- خشکی واژن: بارزترین دلیل خشکی واژن به طور کلی شناخته نشده اما به نظر می‌رسد که در بسیاری از موارد آسیب به رگ‌های خونی به خاطر دیابت عامل آن است.
۶- سایر عفونت‌ها: دیابت‌ به عفونت‌ها و التهاب‌های مختلف واژنی می‌انجامد که حتی باعث می‌شود روابط جنسی با مشکل همراه باشد. البته عفونت‌های مجاری ادراری نیز از رایج‌ترین این عفونت‌هاست.
(منبع: healthcare)

مطلب مرتبط:
آیا داروهای ضد‌افسردگی میل جنسی را کاهش می‌دهند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ