دیگر وقتش است دست از دعوا بردارید و به هم عشق بورزید

maryam01
دکتر سو جانسن- سعی کنید اینقدر به خاطر یک چیز بی‌ارزش خود را درگیر نکنید و بارها و بارها دعوا نگیرید.

دکتر سو جانسن- سعی کنید اینقدر به خاطر یک چیز بی‌ارزش خود را درگیر نکنید و بارها و بارها دعوا نگیرید.
زوج‌هایی که پیش من می‌آیند تا بتوانند رابطه‌شان را درست کنند اغلب به من می‌گویند که در اکثر موارد خودشان هم نمی‌دانند که چرا سر چیزهای کوچک با هم دعوا و مرافعه دارند.
مثلا هلن از این شاکی است که همسرش ند، «هرگز» کارهای مربوط به خانه را انجام نمی‌دهد. «او گفته بود که تا چهارشنبه کمد را تعمیر می‌کند، اما تا شب پنجشنبه این کار را نکرد.» این بار بیستم‌اش است. ند تلاش می‌کند تا خودش را توجیه کرده و از خود دفاع کند و بعد تسلیم شده و سکوت اختیار می‌کند. هلن در حالی که از این سکوت به تنگ آمده، دوباره غرغرهایش را شروع می‌کند. هر کدام از آنها معتقد است که طرف مقابل «بسیار سخت‌گیر» است.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید

من به عنوان یک روان‌درمان‌گر، حس می‌کنم مشکل دیگری در کار است. من نوعی مقاومت تفرقه‌افکن و بی‌نتیجه می‌بینم، که در رابطه‌شان رخ می‌دهد و باعث می‌شود هردوی آنها منزوی شوند. از آنها خواستم تا رفتارشان را در قالب یک گره ببینند که هر دو مسئول باز کردن آن هستند و فقط به این فکر نکنند که طرف مقابل دارد برای رابطه چه می‌کند. به آنها گفتم که ما معمولا درگیر این مارپیچ خاص در رابطه می‌شویم و باید مراقب باشیم چون مثل یک شیطان است که به جان رابطه‌مان می‌افتد. و این نیروی شیطانی و شرّ می‌تواند هردوی آنها را افسرده و ناراحت کند. بعد از آنها خواستم که کمی عمیق‌تر به حرف‌های هم گوش دهند.
خلاصه آنها تلاش کردند تا الگوهای رفتاری راکه باعث دور شدن‌شان از هم می‌شد بشناسند و آنها را حل کنند. حالا می‌توانند رابطه‌شان را توجیه کرده و تأثیری را که بر هم دارند بروز دهند.
(منبع: healthcare)

خبر مرتبط:
آیا شما همسرتان را دروغگو می‌کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ