این پرستار ارتش با خوردن یک میوه از ویروس ابولا نجات پیدا کرد+عکس

mojtaba
سرجوخه آنا کراس یک داوطلب ارتش که به ویروس ابولا مبتلا شده بود به طور موفقیت‌آمیزی با خوردن توت‌فرنگی توانست خود را درمان کند.

سرجوخه آنا کراس یک داوطلب ارتش که به ویروس ابولا مبتلا شده بود به طور موفقیت‌آمیزی با خوردن توت‌فرنگی توانست خود را درمان کند.
وقتی از او پرسیده شد که چه چیزی به بهبودی او کمک کرد گفت: «توت‌فرنگی‌. من روزی ۱۰ تا از آن‌ها می‌خورم.»
سرجوخه کراس در سال ۲۰۱۳ به عنوان پرستار عضو ارتش شد. او داوطلب کمک به بیمارانی بود که ویروس ابولا داشتند، و ماه گذشته به مقر آن‌ها در سیئرالئون رفت.
اما در ۱۲ مارچ با یک هواپیمای RAF به بریتانیا بازگردانده شد چون سومین کسی بود که نتیجه‌ی آزمایش ابولای او مثبت بود.
امروز به یک خبرگزاری در بیمارستان رویال فری که در آن‌جا تحت درمان است گفت که جمعی از روان‌شناسان بالینی توانستند او را درمان کنند.


سرجوخه کراس، اهل کمبریج، برای ارتش و سازمان بهداشت جهانی ارزش بسیاری قائل است چرا که در هر دو جا به عنوان پرستار خدمت کرده است. او می‌گوید: «اگر به خاطر این دو مرکز نبود، امروز این‌جا نبودم. باید از آن‌ها تشکر کنم که امروز زنده‌ام. زمانی مشغول مداوای بیماران بودم، بعد یک روز فهمیدم که خودم هم به بیماری آن‌ها مبتلا شده‌ام. احساس جالبی بودم چون حس می‌کردم همگی با هم یک حس مشترک را تجربه می‌کنیم.»
او در ادامه گفت که وقتی فهمید دیگر ویروسی در بدنش وجود ندارد بسیار گریه کرد و خوردن توت‌فرنگی را علت خوب شدنش می‌دانست. او هنوز دوست دارد به عنوان پرستار داوطلب در ارتش خدمت کند، هرچند می‌داند که با وجود این شرایط دیگر نمی‌تواند به سیئرالئون بازگردد.
(منبع: دیلی میل)

خبر مرتبط:
بیماری ابولا چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ