کرم‌ها در سر مرد لانه کردند و او را از مرگ نجات دادند

mojtaba
مردی که از سردردهای مداوم و شدیدش به ستوه آمده بود فهمید که دلیل سردردش هجوم کرم‌ها به سرش بوده و آنها ناخواسته او را از یک عفونت مرگبار نجات دادند.

مردی که از سردردهای مداوم و شدیدش به ستوه آمده بود فهمید که دلیل سردردش هجوم کرم‌ها به سرش بوده و آنها ناخواسته او را از یک عفونت مرگبار نجات دادند.
زمانی که فام کوانگ لان، کارگر ۲۸ ساله‌ی ویتنامی در یک مرکز ساختمانی کار می‌کرد یک صفحه‌ی فلزی به او برخورد کرد و وارد سرش شد.
اما عمل جراحی ناقص و اشتباه باعث شد که در معرض عفونتی کشنده قرار بگیرد. آقای لان می‌ترسید از پس هزینه‌های سرسام‌آور درمانش برنیاید، امیدوار بود سردردهایش سرانجام خوب شود.
اما وقتی خانواده‌اش خواستند که جای زخمش را ببینند متوجه شد که تعداد زیادی کرم زیر پوستش می‌لولند و بلافاصله او را به بیمارستان بردند.

خبرنامه ستاره‌ها را چهارشنبه‌ها رایگان دریافت کنید
در آنجا دکتر نگویان داک آن، متخصص مغز و اعصاب گفت: «وقتی یک سال پیش زخم آقای لان ورم کرد او به دلیل مشکلات مالی به بیمارستان مراجعه نکرد. در واقع دلیل ورم این بود که زخمش عفونت کرد و سرانجام تعداد از بافت‌ها مردند و زخم او چرک کرد. وقتی او را به اتاق عمل بردیم دیدیم تعداد زیادی کرم در سر او وجود دارد. بعد لازم شد برای انجام عمل، ابتدا کرم‌ها را که داشتند به عمق بیشتری می‌رفتند،خارج کنیم.»
دکتر آن گفت که در واقع هجوم این کرم‌ها به نوعی جان آقای لان را نجات دادند، چون بافت‌های آلوده را خوردند.او گفت: «این نوع هجوم کرم به خصوص به سر بسیاربسیار نادر است. در تاریخ علم پزشکی فقط هشت مورد وجود داشته که در همه‌ی موارد بیماران مردند. اما در این مورد به دلیل آن صفحه‌ی فلزی، کرم‌ها نتوانستند مغز را بخورند. آنها همچنین با خوردن بافت‌های مرده به نوعی باعث زنده ماندن بیمار شدند و مانع از آن شدند که عفونت پخش شود.»
(منبع: میرور)

خبر مرتبط:
آیا پوسیدگی دندان همان کرم خوردگی است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ