پنج توصیه به دوستداران سفر به خارج شهر در بهار

maryam01
فصل بهار است و هوا آن‌قدر مطبوع است که دوستداران طبیعت مشتاقانه سفر به خارج از شهر را برنامه‌ریزی می‌کنند. در این‌جا لیستی از کارهای خرده‌ریز تهیه کرده‌ایم که سفر به خارج از شهر را برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

فصل بهار است و هوا آن‌قدر مطبوع است که دوستداران طبیعت مشتاقانه سفر به خارج از شهر را برنامه‌ریزی می‌کنند. در این‌جا لیستی از کارهای خرده‌ریز تهیه کرده‌ایم که سفر به خارج از شهر را برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد کرد:
۱- چادرها و کیسه‌خوابتان را در ماشین لباسشویی بیندازید
به آخرین باری که در سفر چادر زدید فکر کنید. اسباب و وسایل‌تان پرشده بود از خاک و گرد و قبار با کلی حشره‌ی مرده که به آن چسبیده است. از همه بدتر این‌که به احتمال زیاد الان آن چادر بوی عرق می‌دهد چون خلاصه شش ماه در کمد مانده. همه‌ی این‌ها را بیندازید داخل لباسشویی و درجه‌ی آن را روی آب سرد تنظیم کنید و کمی پودر شستشوی بیشتر بریزید، بعد داخل خشک‌کن بیندازید.
۲- چکمه‌هایتان را تمیز کنید
چکمه‌هایتان در واقع سد بین پاهای شما و بیرون است، و مسلما دچار رطوبت و عرق می‌شود. اگر هم ماهیگیری رفته باشید رطوبت و نم به داخلش نفوذ کرده و احتمالا برای تمیز کردن دست‌تان از بیرونش استفاده کرده‌اید. بُرسی با پره‌های سیخ وردارید و کمی صابون لیمو رویش بریزید و خوب آن‌ها را بشویید و بعد بگذارید خشک شود.
۳- از جعبه‌ی وسایل خود استفاده کنید
در حالی که وسایل چادرتان را تمیز کرده و چکمه‌تان را می‌شویید، آن‌ها را داخل یک صندوق بگذارید تا به آنها آسیب نرسد. سعی کنید وسایل سفرتان را مرتب و منظم بچینید و روی هر کدام برچسب بزنید. بهتر است همه‌ی وسایل مورد نیازتان در یک جعبه باشد. در واقع این کار میزان اضطراب‌تان را کم می‌کند.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید

۴- وسایل خرده‌ریز و جعبه‌ی کمک‌های اولیه
کمی غذای خشک، قاشق و چنگال، ظروف یک‌بار مصرف، قوری، ماهی‌تابه و جای آب. سعی کنید کمتر چیزهای لوکس با خود داشته و تا حد امکان هیچ چیز فاسدشدنی با خود حمل نکنید. کمی باند پانسمان، پماد آنتی‌بیوتیک و پروکسید برای زخم همراه داشته باشید. مسواک و خمیردندان را فراموش نکنید.
۵- روغن
سعی کنید روغنی که می‌خواهید استفاده کنید مناسب کارتان باشد. حواستان باشد که به زنجیر دوچرخه، روغن زنجیر چرخ بمالید، خصوصاً اگر قرار است در روز بارانی رکاب بزنید. همیشه پره‌های طوقه‌ی چرخ‌تان را تمیز کنید تا چیزی به آن نچسبیده باشد.
(منبع: yahoo)

خبر مرتبط:
افراد دیابتی می‌توانند به سفر بروند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ