غذاهایی مفید برای بدنسازی- بخش دوم

maryam01
در قسمت قبل به ۵ غذایی که برای بدنسازی لازم است اشاره کردیم. در این‌جا با شش غذای موثر دیگر آشنا می‌شوید.

یکی از مهم‌ترین پارامترهای موفقیت در بدنسازی تغذیه مناسب است. در قسمت قبل به ۵ غذایی که برای بدنسازی لازم است اشاره کردیم. در این‌جا با شش غذای موثر دیگر آشنا می‌شوید.
۶) کربوهیدارت‌های با گلوکز پایین

در برنامه روزانه‌تان، غذاهای دارای کربوهیدرات را حذف نکنید. مصرف غذاهایی با گلوکز پایین مثل میوه‌ها و سبزیجات حجم عضلات‌تان را تقویت می کند. بنابراین سعی کنید از کربوهیدرات‌های با گلوکز پایین استفاده کنید نه غذاهایی مثل سیب‌زمینی یا شکر ساده که گلوکز بالایی دارند.
۷) آب
آب ۷۰ درصد بدن شما را تشکیل می‌دهد و نقش مهمی در حفظ کارکرد طبیعی بدن‌تان ایفا می‌کند. به همین دلیل به بدنسازان توصیه می‌شود که روزی ۱۰ لیتر آب مصرف کنند.
۸) پروتئین لبنی
پروتئین لبنی یکی از بهترین غذاها برای بدنسازی است. مصرف پروتئین‌های لبنی رشد عضلات را افزایش می‌دهد، حجم عضله را تقویت می‌کند و نیازهای پروتئینی بدن را تامین می‌کند.

مجله تغذیه الودکتر را یکشنبه‌ها رایگان دریافت کنید

۹) بادام
بادام سرشار از ویتامین و فیبر است و مقدار زیادی ویتامین E دارد که از جمله نیازهای بدنسازی است. بادام نقش کاتالیزور را در واکنش‌های مختلف متابولیکی ایفا می‌کند.
۱۰) سرکه
خوردن غذای باکیفیت کافی نیست اگر غذاها به شکل مطلوبی با بدن سازگاری نداشته باشند. نتیجه یک تحقیق می‌گوید که سرکه کاری می‌کند که به جای چربی، انرژی در عضلات ذخیره شود.
۱۱) کاکائو
شیر به خودی خود یک غذای رژیمی خوب است و وقتی با شکلات مخلوط می‌شود، به یک نوشیدنی عالی تبدیل می‌شود. مصرف شیر کاکائو بعد از ورزش، انرژی را در بدن حفظ می‌کند.
(منبع: مترو)
غذاهایی مفید برای بدنسازی- بخش اول

۱۰ اشتباه تمرینی که باعث می‌شود زود پیر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ