زنی که می‌خوابد، اما نمی‌تواند استراحت کند

maryam01
مطمئنا احساس بی‌حالی و خستگی را که نه کاملا هشیارید و نه بیدار خوب می‌شناسید. وقتی دچار کمبود خواب هستیم با این وضعیت روبرو می‌شویم اما برای خانم دانیئله هالشیزر این وضعیت٬ به وضعیتی دائمی در زندگی‌اش تبدیل شده است.

مطمئنا احساس بی‌حالی و خستگی را که نه کاملا هشیارید و نه بیدار خوب می‌شناسید. وقتی دچار کمبود خواب هستیم با این وضعیت روبرو می‌شویم اما برای خانم دانیئله هالشیزر این وضعیت٬ به وضعیتی دائمی در زندگی‌اش تبدیل شده است.
این خانم از بیش‌خواب‌آلودگی گزین‌آسیب رنج می‌برد- نوعی اختلال خواب که در آن احساس خواب‌آلودگی هرگز از بین نمی‌رود٬ حتی بعد از آن‌که تمام شب را بخوابد و در طول روز مدام چرت‌ها طولانی بزند. این مسئله در روند درس خواندن٬ کار٬ روابط و کل زندگی‌اش تأثیر گذاشته است.
او می‌گوید: اگر به خاطر هر کسی که پیش من می‌آید و می‌گوید: «بهتر است بروی خانه و استراحت کنی» یک سکه‌ی پنج سنتی می‌گرفتم٬ الان میلیاردر شده بودم.
خواب برای او توأم با استراحت نیست. خودش می‌گوید: وقتی با این وضعیت بیدار می‌شوید اصلا سرشار از انرژی نیستید. دقیقا همان حس خستگی ۱۲ ساعت قبل هنوز با شماست.
وقتی ۱۴ ساله بود در یک آمار مربوط به خواب ثبت نام کرد و آنجا تشخیص داده شد که دارای بیش‌خواب‌آلودگی است. نخستین درمان‌های او٬ استفاده از داروهای برانگیزنده و تحریک‌کننده برای بیداری بود. اوائل خوب جواب می‌داد اما بعد از چند سال میگرن‌های او شروع شد و دوباره احساس خستگی به سراغش آمد.
 بعد از مدتی داروهای برانگیزاننده و محرکی که برای بیداری مصرف می‌کند دیگر جواب نمی‌داد. بعد از ملاقات با متخصص اعصابی به نام دکتر دیوید رای٬ او تشخیص داد که این وضعیت GABA نام دارد و دارویی به نام فلومازنیل می‌تواند در برخی مواقع به بیماران٬ بدون بیهوشی٬ و به کسانی مثل خانم هالشیزر که علائم غیرعادی GABA در آنها دیده می‌شود کمک کند. خانم هالشیزر دومین کسی است که از این دارو در ایالات متحده مصرف می‌کند. او می‌گوید: ظرف ۱۵ دقیقه عد از آنکه قرص‌ها را زیر زبانم گذاشتم٬ احساس کردم که دارم در مغزم زندگی می‌کنم و تمام زندگی‌ام را فراموش کردم. می‌توانستم بی‌آنکه به کسی نگاه کنم با دیگران حرف بزنم. باورکردنی نبود. برای نخستین بار احساس کردم که به معنی واقعی کلمه زنده هستم. 
لازم به ذکر است که این دارو فقط باعث می‌شود که خانم هالشیزر بیداری را حس کند٬ نه آنکه کاملا بیدار باشد.
(منبع: دیلی میل)

مطلب مرتبط:
زنی که ۳۶ بار در سال می‌میرد+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ