مزیت های ارتودنسی شفاف و نامرئی چیست؟

maryam01
دکترتوکلی جو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت: برخی از بزرگسالان و نوجوان برای درمان های ارتودنسی مراجعه می کنند ممکن است نسبت به ظاهر وسایل ارتودنسی یعنی ابزار ارتودنسی ثابت که روی دندان چسبیده می شوند، حساس باشند و دوست نداشته باشند که برکت های فلزی به هر دلیلی روی دندان نشان داده شود

دکترتوکلی جو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت:

برخی از بزرگسالان و نوجوان برای درمان های ارتودنسی مراجعه می کنند ممکن است نسبت به ظاهر وسایل ارتودنسی یعنی ابزار ارتودنسی ثابت که روی دندان چسبیده می شوند، حساس باشند و دوست نداشته باشند که برکت های فلزی به هر دلیلی روی دندان نشان داده شود و از ظاهر برکت های فلزی ممکن است خوششان نیاید. اما درمان های دیگری وجود دارد. از سال 1997 در آمریکا روشی کاملا نوین به وجود می آمد و آن هم استفاده از پلاک های کاملا شفاف و نامرئی بود که  جایگزین سیم و برکت شدند. در بیشتر موارد البته نه تمامی موارد برای درمان مشکلات ارتودنسی می توان از این پلاک های کاملا شفاف کهمثل شیشه هستند استفاده کرد و بیمار می تواند آنها را در بیاورد و مجدداً جایگزین کند. در واقع این براکت ها متحرک هستند و فواید زیادی دارند:

1. ظاهر بسیار خوبی دارند.

2. به راحتی می توان بهداشت را رعایت کرد و دیگر خبری از گیر کردن غذا بین براکت ها نیست و افراد می توانند با این براکت ها به راحتی مسواک بزنند و از نخ دندان استفاده کنند. چرا که افراد می توانند آنها را از دهان خارج، به آسانی بهداشت خود را رعایت و دوباره آن ها را جایگزین کنند.

3.  این براکت ها بهترین گزینه برای برخی از افراد بزرگسال است چرا که رنگ آنها شفاف و مانند براکت های فلزی به راحتی قابل مشاهده نیستند. حتی در درمان برخی از بیماری ها قادر هستند در زمان کوتاه تری مشکل را رفع کنند.

4. نوع برکت ها و نوع ساختارشان از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ ساختاری نسبت به برکت های فلزی برتری دارند.

در مورد براکت های پشت دندانی توضیح می دهید؟

برکت های پشت دندانی جز درمان های سخت است. متخصص ارتودنسی باید تعلیمات بیشتر و کاملی نسبت به این نوع دستگاه ها داشته باشد. همچنین این روش هزینه بسیار بالایی دارد؛ اما این نوع برکت ها اصلا قابل رویت نیستند چون پشت دندان ها چسبیده می شوند. این روش درمانی به عقیده من در اولویت دوم قرار می گیرد. اول پلاک های شفاف که در آمریکا از سال 1997 فعالیت داشته و خود من از اولین ارتودنتیس هایی بوده ام که با این روش آشنا شدم. بنابراین آشنایی کاملی با این روش دارم. مراجعین می توانند با یک معاینه رایگان ببینند که آیا کاندید این نوع سیستم ها هستند یا نه؟!

دکترتوکلی جو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت:

دکتر مجید رضا توکلی جو، با اخذ دکترای دندانپزشکی و سپس تخصص در رشته ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت از دانشگاه کالیفرنیا فارغ التحصیل شدند. ایشان از سال دوم دندانپزشکی به خاطر علاقه زیادی که به پژوهش داشتند در حوزه بیماری های مفاصل فکی و مکانیزم تخریب این مفاصل در آرتروز روماتیسم پیشرفته حدود شش سال به پژوهش زیر نظر دکتر Sunil Kapila یکی از مطرحترین اساتید ارتودنسی در آمریکا به پژوهش پرداختند که حاصل این زحمات منجر به نشر چندین مقاله در ژورنال معتبر شد. سپس ایشان بعد از ۱۵ سال کار و تدریس در رشته تخصصی ارتودنسی در کالیفرنیا در سال ۱۳۹۰ مطب خود را در تهران احداث کردند.

برای ارتباط با دکتر مجیدرضا توکلی جو می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122235707 

021۲۲۲۰۴۵۸۹

آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، جنب کوچه عبدالهی جنوبی، پلاک ۷۲، ساختمان پارسیان، طبقه دوم، واحد ۱۱

وب سایت: drtavakolijou.com


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ