دکتر ماندانا خسروآرا طرز کار لیزر موهای زاید را تشریح می‌کند

mojtaba
اخبار پزشکی و سلامت - لیزر موهای زائد یک روش بسیار موثر برای از بین بردن موها و جلوگیری از رشد مجدد آن‌هاست.جلوگیری ازرشد موهای زائد، به خصوص در صورت، ابتدا نیاز به آگاهی لازم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارد تا خانم‌ها بدانند که با چه روندی سر و کار خواهند داشت.

دکتر ماندانا خسروآرا، متخصص پوست، مو و زیبایی :
لیزر موهای زائد یک روش بسیار موثر برای از بین بردن موها و جلوگیری از رشد مجدد آن‌هاست.جلوگیری ازرشد موهای زائد، به خصوص در صورت، ابتدا نیاز به آگاهی لازم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارد تا خانم‌ها بدانند که با چه روندی سر و کار خواهند داشت.
بر اساس مطالعات انجام گرفته که در سال ۲۰۰۷ در مجله پوست شناسی آمده بود، حدود ۴۰% از خانم‌ها از رشد موهای زائد در بدن و صورت خود ناراضی بودند. نابه‌جاروئی پوستی کلمه‌ای است که در دنیای پزشکی از آن برای موهای زائد خانم‌ها که مانند مردها در صورتشان رشد می‌کنند به کار برده می‌شود. دلایلی را که این اتفاق برای آن‌ها می‌افتد، می توان در سه دسته کلی قرار داد. عوامل خانوادگی یا قومی و یا ارثی، عوارض جانبی برخی از داروها و عوامل هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی‌کیستیک.
انواع مختلفی از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارد. بنابراین بهترین کار این است که ابتدا دراینباره تحقیق شود. ممکن است که به شما قیمت کمی پیشنهاد شود، وقتی قیمت پایین باشد مسلما نتیجه درمان هم کم‌تر خواهد بود. درنظر داشته باشید که بعضی وقت‌ها درمان‌های نوری ممکن است به عنوان درمان لیزری تلقی شوند؛ پس مراقب باشید. ریشه مو باید حداقل سه بار هدف قرار بگیرد تا رشدش کاملا متوقف شود، به همین دلیل یک دوره درمان مورد نیاز است:
آناژن‌- فاز در حال رشد، که می‌تواند چند سال طول بکشد.
کاتاژن‌– مرحله توقف، که ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد.
تلوژن‌- فاز استراحت است، که چند ماه طول می‌کشد و پس از آن موی جدید رشد می‌کند.

این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های‌ Smart Beauty Guide و ‌Ramsay Health و کتاب‌های‌ The Complete Guide to Hair Removal for Women ‌نوشته لوری وینترب‌ است.

 دکتر ماندانا خسروآرا، متخصص پوست، مو و زیبایی در سال ۱۳۷۲، با قبولی در کنکور سراسری در رشته پزشکی عمومی، وارد دانشگاه علوم پزشکی ایران شد. او از سال ۱۳۸۱ در رشته تخصصی پوست و زیبایی‌ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحصیل کرد. دکتر خسروآرا در سال ۱۳۸۵ آزمون بورد تخصصی کشوری پوست و مو را با موفقیت گذراند. در حال حاضر دکتر ماندانا خسروآرا، به عنوان یکی از متخصصین مجرب و متعهد در مراکز درمانی و کلینیک‌های مختلفی در سطح شهر تهران در خدمت مراجعین محترم است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ