لطفاً در مورد ترس و استرس تازه عروسان از ایجاد اولین رابطه زناشویی وهمچنین راهکارهای کاهش درد در اولین رابطه زناشویی توضیح دهید

زوج‌های جوانی که می‌خواهند برای اولین‌بار رابطه زناشویی برقرار کنند، ممکن است به دلایل مختلف، ترس‌ها و نگرانی‌های خاصی داشته باشند.

دکتر غلامحسین قائدی، روان‌پزشک و عضو گروه پژوهشی خانواده و سلامت جنسی:
زوج‌های جوانی که می‌خواهند برای اولین‌بار رابطه زناشویی برقرار کنند، ممکن است به دلایل مختلف، ترس‌ها و نگرانی‌های خاصی داشته باشند. این مساله مختص خانم‌ها نیست، در بسیاری موارد آقایان نیز چنین نگرانی‌هایی دارند. این نگرانی‌ها می‌تواند تا حدودی طبیعی باشد اما باعث بروز مشکل‌هایی در روابط آتی زوج‌می‌شوند. در بسیاری از موارد، زوج‌به دلیل همین ترس‌ها و تجربه‌های اولیه ناموفق و استرس‌زا و با وجود گذشت مدت زمان زیادی از ازدواج، نمی‌توانند روابط زناشویی مطلوبی داشته باشند یا در بعضی موارد هنوز رابطه زناشویی کامل نداشته‌اند. گاهی هم تجارب اولیه ناموفق باعث می‌شود که یکی از طرفین یا هر دو نفر، میل جنسی خود را از دست بدهند و از برقراری روابط زناشویی اجتناب کنند. بسیاری از ترس‌ها و نگرانی‌های اولیه ریشه در نگرش زوج‌، طرز تفکر آنها درباره رابطه زناشویی، حمایت ناکافی از یکدیگر و نداشتن مهارت‌های جنسی دارد. برخی از زوج‌ها تلاش می‌کنند شب عروسی اولین رابطه زناشویی خود را برقرار کنند در حالی که به دلیل خستگی و استرس‌های روز عروسی، انرژی و آمادگی لازم را برای این کار ندارند و در نتیجه اولین تجربه آنها با شکست مواجه می‌شود. بسیاری از زوج‌ها نیز انتظارات جنسی خاص یا غیرمنطقی دارند و می‌خواهند که در اولین رابطه خود براساس آنها عمل کنند در حالی که خود یا همسرشان توانایی لازم برای برآورده کردن این انتظارات را ندارند، در نتیجه سرخورده و عصبانی می‌شوند و حتی ممکن است به یکدیگر پرخاش کنند و آنچه می‌توانست به یک خاطره لذت‌بخش تبدیل شود، باعث تنش می‌شود. در این شرایط زوج‌تصوری منفی از روابط زناشویی پیدا می‌کنند که تاثیری عمیق بر روابط زناشویی بعدی آنها می‌گذارد. افزایش دانش لازم جنسی، کسب مهارت‌های جنسی، مشاوره با افراد متخصص و از همه مهم‏تر حمایت کافی زوج‌از یکدیگر و ایجاد شرایط مناسب و آمادگی جسمی و روانی می‌تواند در کاهش استرس‌ها و داشتن تجربه موفق جنسی، بسیار موثر باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ