ماندن در جوانی با بوتاکس و تزریق ژل - کلینیک آبادیس

ماندن در جوانی با بوتاکس و تزریق ژل

ماندن در جوانی با بوتاکس و تزریق ژل

بوتاکس یعنی چه؟
بوتاکس از ماده سمی بوتولینوم است که در محیط آزاد غیر فعال می‌شود، دسته‌بندی بوتولینوم از G تا A می‌باشد که گروه A و B کاربرد درمانی و استفاده در صنعت زیبایی و آرایشی را دارد. بوتاکس و تزریق ژل بیشترین طرفدار را در سراسر دنیا از آن خود کرده است. این ماده فلج‌کننده برای درمان برخی بیماری‌ها و زیبایی موضعی به‌طور مقطعی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کلینیک آبادیس نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک آبادیس کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

سؤال کلینیک تخصصی زیبایی آبادیس از شما
چرا بوتاکس کنیم؟
تابه‌حال به دلیل بوتاکس عمیقاً فکر کرده‌اید؟ یا اینکه پیرو حرف اطرافیان به سرتان زده که بوتاکس را انجام بدهید. با تزریق این ماده بخشی از صورت که بیشتر (در ناحیه پیشانی قرار دارد) را فلج می‌کنید و درواقع اجازه حرکت و فرصت ایجاد چین‌وچروک را به‌صورت خود نمی‌دهید. دیگر به‌راحتی قادر به اخم کردن و یا ابرو بالا انداختن به‌راحتی نیستید، تأثیرات بوتاکس بین ۳ تا ۶ ماه بر جا می‌ماند و در صورت تمایل به ادامه، بوتاکس خود را شارژ می‌کنید.

بوتاکس مناسب برای چه کسانی است؟
با اوج گرفتن سن در انسان یک سری چین‌وچروک‌هایی بر روی صورت پدیدار می‌شوند. مشاهده‌ی این نشانه‌های پختگی در افراد شاید برای هرکسی جذاب نباشد و در تلاش برای از بین بردن آن‌ها با پرکننده‌ها و استفاده از پوشاننده‌های آرایشی باشید. بوتاکس و تزریق ژل یک درمان نیمه قطعی به شمار می‌آید. نکته‌ی مهم اینکه باید تحمل فلج گذاشتن بخشی از صورت خود را داشته باشید، ناگفته نماند که تأثیرات زیبایی و جوان‌سازی بر روی صورت به تحمل مراحل بوتاکس و طول درمان می‌ارزد چه برسد به اینکه کار را به دست متخصصین کلینیک تخصصی زیبایی آبادیس بدهید.

قبل از انجام بوتاکس
قبل از هر کاری به دنبال یک کلینیک تخصصی و معتبر باشید. بوتاکس و تزریق ژل کاری نیست که به‌صورت سرپایی و در آرایشگاه‌ها یا دیگر مؤسسات انجام شود.
در صورت مصرف هرگونه دارو، بارداری و یا بیماری پزشک خود را در کلینیک زیبایی آبادیس مطلع کنید. (شاید بنا بر صلاحدید متخصص بوتاکس مناسب برای شرایط شما نباشد)
پس از یافتن پزشکی حاذق، موظف به امضا یک تفاهم‌نامه جهت اطمینان خاطر از اقدام برای انجام بوتاکس خواهید شد.
در روز موعود، ناحیه‌ی موردنظر توسط الکل پاکسازی و با میکرو سوزن ( به بیهوشی احتیاجی نیست) ماده‌ی بوتولینوم به‌آرامی تزریق می‌شود.
برای جلسه‌ی اول بهتر است که نقطه‌ی کوچکی را مثلاً خط‌های وسط ابرو را انجام دهید تا احساس خوشایندتری نسبت به بوتاکس داشته باشید.
بعد از بوتاکس
عوارض جدی شما را تهدید نمی‌کند، نگران نباشید. ممکن است کمی سردرد، کمی تورم و یا کبودی دور چشم و یا دوبینی داشته باشید که ظرف مدت کوتاهی بعد از بوتاکس کاملا از بین می‌رود.
اگر تحمل درد در هنگام بوتاکس که به نیش کوچک حشرات تشبیه شده را ندارید، می‌توانید قبل از شروع بوتاکس با استفاده از کرم بی‌حسی بوتاکس بدون درد را داشته باشید.
بوتاکس در سنین بالا و به دلیل شلی پوست ممکن است منجر به افتادگی پلک شود که در مدت ۱۰ هفته کاملاً از بین می‌رود.
بوتاکس ممکن است لبه‌ی بیرونی ابرو افراد را بالا ببرد که آمار نشان داده برای بانوان امری خوشایند و برای آقایان دوست‌داشتنی نیست، در این شرایط با تزریق بوتولینوم در بالای ابرو حالت یکسانی پیدا می‌کند، نهایتاً در عرض ۳ ماه تمام نشانه‌های بوتاکس از صورت شما محو خواهد شد.
مراقبت‌های بعد از بوتاکس
محل بوتاکس را ماساژ ندهید، امکان حرکت سم بوتولینوم و افتادگی پلک احتمال دارد.
تا چند ساعت بعد از بوتاکس سعی کنید اخم کنید یا لبخند بزنید، با منقبض کردن صورت خود به جذب بهتر بوتولینوم کمک می‌کنید.
تا چند روز از بعد از بوتاکس، در محل تزریق از کارهای دیگری مثل میکرونیدلینگ خودداری کنید و تا جایی امکان دارد از مواد آرایشی استفاده نکنید.
بعد از بوتاکس به سمت صورت خود نخوابید و سر خود را بر روی چنین بالش، بالاتر از بدن خود قرار دهید.
تا یک روز بعد از بوتاکس ورزش‌های سنگین انجام ندهید.
بعد از تزریق بوتاکس از مواد الکلی و کافئین و سیگار استفاده نکنید.
اگر تا ۱۴ روز بعد از تزریق بوتاکس تغییری را در صورت خود مشاهده نکردید، حتما با مشاورین ما در کلینیک تخصصی آبادیس تماس بگیرید.
پس از تزریق بوتاکس، سعی کنید در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید.

چه افرادی مناسب برای تزریق بوتاکس نیستند؟

  • افراد زیر ۱۸ سال
  • افرادی که دچار اختلال‌های عصبی، قلبی و نارسایی کلیوی هستند.
  • افرادی که در محل تزریق عفونت یا تبخال دارند.
  • افرادی که پوستی ضخیم و مقاوم در برابر تغییرات دارند.
  • افرادی که سیستم دفاعی ضعیف‌تری دارند.
  • خانم‌هایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند.
  • افرادی که آلرژی نسبت به هر دارو و یا بوتولینوم دارند.
  • افرادی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌کنند و یا سابقه‌ی خونریزی‌های شدید دارند.
    تفاوت بوتاکس و تزریق ژل
    معمولا برای رفع چین‌وچروک‌های اطراف لب، خط خنده و گونه و پر کردن صورت از تزریق ژل استفاده می‌شود. با تزریق ژل پوست شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. به‌طورمعمول از بوتاکس برای چین و چروک های دینامیک (ناشی از حالت اخم، خنده و تعجب) بهره می‌بریم در حالیکه برای چروک‌های استاتیک (چروک‌های گردن، فک و چانه) که در اثر پیری پدیدار می‌شوند کاری از بوتاکس ساخته نیست. برای تزریق ژل دور لب حتماً تحت نظر پزشکی متخصص در کلینیک آبادیس باشید.

هزینه بوتاکس و تزریق ژل
مارک‌های تجاری مرسوم جهت بوتاکسBotox cosmetics, Dysport و Xeomin برای تزریق هستند. هزینه‌های بوتاکس نسبت به میزان حاذق بودن پزشک شما، حساسیت ناحیه مورد بوتاکس و حجم مصرف بوتولینوم متفاوت است. این مبلغ ممکن است در جایی بالاتر از نرخ معمول باشد که قطعاً هم بدون دلیل منطقی نیست. به هیج وجه شیفته‌ی بوتاکس و تزریق ژل با هزینه‌های پایین نشوید!

سن مناسب برای بوتاکس و تزریق ژل
باید اعتراف کنیم که هر چه سن بالاتر باشد، بوتاکس بهتر خودش را نشان می‌دهد. این مورد بازهم بستگی به میزان چین‌وچروک روی صورت دارد. ممکن است فردی در سن سی‌سالگی به بوتاکس نیاز داشته باشد یا ۶۰ سالگی. درهرصورت در نظر داشته باشید که زیر ۱۸ سال بوتاکس مجاز نیست و در سن خیلی بالا، موانع کهولت سن ممکن است نتیجه‌ی مطلوب را نداشته باشند.

کاربردهای دیگر بوتاکس
جالب به دانستن می‌باشد که از سم بوتولینوم برای درمان پیش فعالی در بدن، دردهای عصبی و برخی آلرژی‌ها هم پرکاربرد است.

بهترین بوتاکس را در کجا انجام دهیم؟
خوشبختانه کلینیک‌های تخصصی و کارآزموده‌ی بسیاری در حال حاضر مشغول به فعالیت‌های زیبایی هستند. نکات مهمی که در انتخاب کلینیک باید در نظر داشته باشید، انتخاب پزشکان حرفه‌ای درزمینه پوست و زیبایی به همراه یک تیم باتجربه است. اگر به هر دلیلی قانع به انجام بوتاکس شده‌اید با کلینیک زیبایی آبادیس تماس بگیرید.

کلینیک آبادیس

کلینیک تخصصی کاشت مو آبادیس کلینیک کاشت مو آبادیس به عنوان یکی از مجهزترین و برترین کلینیک‌های فعال در حوزه زیبایی، پوست، مو و لیزر شناخته می‌شود. در این کلینیک...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ