معایب و مزایای مزوتراپی مو و پوست - کلینیک آبادیس

معایب و مزایای مزوتراپی مو و پوست

معایب و مزایای مزوتراپی مو و پوست

مزوتراپی مو چیست؟
در پروسه نوین و هیجان‌انگیز مزوتراپی مو با سوزن‌های بسیار کوچک مواد بیولوژیکی از طریق تزریق در پوست سر وارد بدن می‌شوند. ویتامین‌ها، ماینوکسیدل، فاکتورهای رشد، آنزیم‌ها، مواد معدنی و داروهای هورمونی از طریق پوست وارد بدن می‌شوند. مزوتراپی سر درواقع روشی برای جلوگیری از یک روند مثل ریزش مو و تقویت و ترمیم مو می‌باشد. این روش در سراسر دنیا تائید شده و در حال حاضر در کلینیک تخصصی کاشت مو آبادیس انجام می‌شود.

کلینیک آبادیس نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک آبادیس کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

مزوتراپی مو روش بدون درد و خونریزی است و به‌صورت سرپایی با دقت و مهارت کافی پزشک متخصص مو در کلینیک به‌صورت سرپایی انجام می‌شود. به‌طورکلی فواصل انجام مزوتراپی سر هر دو هفته یک‌بار انجام می‌شود.

بیشترین کاربرد مزوتراپی مو در رفع ریزش مو است، در حالیکه این روزها برای برطرف کردن چین‌وچروک، غبغب، پف چشم، لاغری موضعی (رفع سلولیت) و همچنین در دردهای میگرن و کمر هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مزوتراپی مو در کنار کاشت مو برای افرادی که دچار طاسی سر هستند، پیشنهاد می‌شود. کسانی که از ریزش سکه‌ای مو و یا حالت کلی کم‌پشتی مو رنج می‌برند، گمشده خود را در مزوتراپی سر پیدا خواهند کرد.

سن مناسب برای مزوتراپی مو
متخصصین به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین سن برای مزوتراپی از ۲۰ تا ۳۰ سال است.

مزوتراپی سر و درمان ریزش مو
ابتدا با استفاده از کرم‌های شیمیایی سر بی‌حس شده و ۴۵ دقیقه بعد نقطه‌ای از پوسته سر سوراخ می‌شود و پروتئین یا هر داروی هورمونی مناسب به سر تزریق می‌شود. با ایجاد سوراخ ذره‌بینی در پوسته سر، سیستم اتوماتیک شروع به کلاژن سازی می‌کند. این دارو جذب خون شده و بعد از مدتی واکنش خود را با تقویت مو و رشد مو نشان می‌دهد. این روش برای افرادی که دچار سوءتغذیه ناشی از رژیم‌های سنگین و بی‌منطق لاغری، کمبود مواد معدنی و اختلالات گردش خون، جراحت و ریزش مو در اثر جراحی بهتر جواب می‌دهد.

در روش تزریق مزوتراپی سر ترکیب خاصی از مواد شیمیایی، مواد معدنی، آمینو اسیدها، ویتامین‌ها، اسید نوکلئیک ها و کو آنزیم‌ها می‌باشد که با مقادیر مختلف به فرد تزریق می‌شود.

مزوتراپی و از بین بردن چربی‌های موضعی برای جوانسازی پوست
یکی از راه‌های شناخته‌شده برای درمان موضعی چربی‌های محدود بدن و جوانسازی پوست، مزوتراپی است. قبل از هر کاری شاخص توده بدنی فرد (BMI) سنجیده می‌شود، این شاخص باید بین ۲۵ تا ۳۰ باشد تا مزوتراپی بر روی بدن انجام شود، درصورتی‌که شاخص بدنی بالای ۳۰ باشد فرد باید در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب اقدام به درمان مزوتراپی کند.

در پروسه جوانسازی پوست با مزوتراپی برای رفع چربی‌های کم‌حجم مثل غبغب، داروی موردنظر به بافت چربی زیر پوست تزریق می‌شود، به‌این‌ترتیب چربی‌ها شکسته شده و سلول‌های مرده وارد جریان خون می‌شود و از طریق سیستم کلیوی بدن دفع می‌شوند.

مزوتراپی و رفع افتادگی پلک، پف و کبودی دور چشم
اتفاق خوبی که در پزشکی زیبایی افتاده، جایگزین شدن مزوتراپی با جراحی افتادگی پلک است. با تزریق فیلرها و مواد ویتامینه پف دور چشم و افتادگی خود را برطرف کنید. عواملی مثل بی‌خوابی، تغییرات هورمونی دوران بارداری، خستگی و مصرف سیگار در تیرگی دور چشم افراد تأثیر می‌گذارد.

تأثیر مزوتراپی در داشتن شادابی و جوانسازی پوست
مواد معدنی، هیالورونیک اسید و ویتامین‌ها با مقادیری متفاوت کاری تقریباً شبیه به معجزه را برای شل شدن و افتادگی پوست به‌ویژه در نواحی گردن و قفسه سینه انجام می‌دهد. خب این طبیعی است که با سن گرفتن افراد، زایمان، کاهش وزن و استرس قسمتی از نواحی بدن شل می‌شود و حالت افتادگی پیدا می‌کند. برای هر منطقه هدف ترکیب دارویی خاصی در مزوتراپی صورت می‌گیرد. این روش حتی برای درمان جوش صورت یا بدن، آکنه و کلوئید (گوشت اضافه ناشی از بریدگی) یا سوختگی هم مؤثر می‌باشد.

مزوتراپی راهی مؤثر برای تسکین درد
از اولین کاربردهای مزوتراپی تسکین درد بوده است. در سال ۱۹۵۲ این روش برای به دست آوردن مجدد توانایی شنوایی در یک فرد آزمایش داد که نتیجه مثبت بود. از این روش برای درمان دردها، مفاصل، درد گردن و میگرن، برخی سرطان‌ها، دردهای عضلانی و روماتیسم‌ها و دردهای ناشی از آسیب‌های حین ورزش استفاده می‌شود.

مزوتراپی مو و پوست برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • باردار
  • دیابتی‌ها
  • افراد درگیر با سرطان
  • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی
  • افرادی که سابقه‌ی سکته قلبی دارند
  • افراد مبتلا به تبخال فعال
  • قبل از مزوتراپی مو و پوست چه کارهایی را انجام بدهیم
  • تنها کار ممکن استراحت و پرهیز از مصرف داروهای آسپیرین و ضد التهاب استروئیدی برای جلوگیری از خونریزی و کبودی است.

بعد از مزوتراپی چه کارهایی را انجام بدهیم؟

  • در روز اول حمام نکنید
  • به دلیل کبودی و درد احتمالی سعی کنید تا یک روز استراحت کنید
  • اگر درد یا سوزش داشتید از کیسه/ کمپرس آب سرد بر روی محل استفاده کنید
  • به هیچ حمام آفتاب برای برنزه شدن بعد از مزوتراپی نگیرید
  • از کرم‌های ضد آفتاب در پروسه مزوتراپی استفاده کنید
  • تا ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی ورزش سنگین نداشته باشید
  • به مدت یک روز شنا نکنید
  • از هرگونه لایه‌برداری و یا الکترولیز در طول دوره درمان خودداری کنید
  • از مزایای مزوتراپی مو و صورت
  • در پروسه مزوتراپی درمانی بدون درد با ریسک‌پذیری پایین و دیدن نتیجه مطلوب در زمان کوتاه با هزینه‌ای منطقی‌تر از دیگر راه‌ها خواهید داشت. درست در روز بعد از مزوتراپی مو و پوست قادر به انجام فعالیت‌های روزانه خود خواهید بود.

از معایب مزوتراپی مو
با توجه به تأثیرگذاری این روش بر پر پشت شدن موهای شما باید در نظر داشته باشیم که برخی افراد نسبت به داروهای ترکیبی برای تزریق واکنش آلرژیک نشان می‌دهند، بنابراین قبل از هر کاری نسبت به عدم داشتن حساسیتی خاص پزشک مشاور خود را در کلینیک تخصصی کاشت مو آبادیس در جریان قرار بدهید. برای مثال بانوان باردار با توجه به تغییر شرایط هورمونی ممکن است آلرژی خاصی را از خود نشان بدهند.

از عوارض شایع در مزوتراپی درد، سوزش، تورم، کبودی، خارش ، قرمزی، تهوع، عفونت خواهد بود. این موارد تا چند ساعت بعد از مزوتراپی امری طبیعی تلقی می‌شود، اما با شدت گرفتن و غیرعادی شدن سریعاً با متخصصین ما در آبادیس تماس بگیرید.

هزینه‌های مزوتراپی
نسبت به اینکه برای لاغری یا افتادگی پوست و یا رشد مو مراجعه می‌کنید، هزینه‌ها هم متفاوت می‌شود. اینکه چه موادی در ترکیب تزریقی به‌کاررفته‌اند و میزان حساسیت مزوتراپی چقدر خواهد بود در نرخ آن مؤثر است. در حالت کلی نسبت به دیگر موارد لیپولیز و کاشت مو هزینه کمتری را دارد.

مزوتراپی در کلینیک تخصصی کاشت مو آبادیس
برای انجام مزوتراپی مو و پوست از تجربیات افرادی که مزوتراپی در کلینیک‌های معتبر داشته‌اند بهره‌جویی کنید. به‌هیچ‌وجه درگیر نمایش هزینه کمتر با کیفیتی عالی را نداشته باشید. کار خود را به دست کاردان بسپارید. کلینیک‌های تخصصی حرفه‌ای ضمانت انجام یک مزوتراپی حرفه‌ای را به شما خواهند داد.

کلینیک آبادیس

کلینیک تخصصی کاشت مو آبادیس کلینیک کاشت مو آبادیس به عنوان یکی از مجهزترین و برترین کلینیک‌های فعال در حوزه زیبایی، پوست، مو و لیزر شناخته می‌شود. در این کلینیک...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ