چرا مجبور می‌شویم کاشت مو انجام دهیم؟ - کلینیک آبادیس

چرا مجبور می‌شویم کاشت مو انجام دهیم؟

چرا مجبور می‌شویم کاشت مو انجام دهیم؟

با بالا رفتن سن افراد، تغییرات هورمونی، مصرف دارویی خاص، قرار گرفتن تحت درمان‌های شدید و یا دلایل موروثی دچار ریزش مو می‌شوند، عوامل دیگری مثل در معرض شوک‌های سنگین و اغلب ناراحت‌کننده قرار گرفتن و یا افسردگی در تشدید ریزش مو تأثیر دارند. دو روش رایج در کاشت مو تراکاشت و روش SUT است. البته روش‌های دیگری برای کاشت مو نیز وجو دارد مانند: کاشت مو به روش FUT، FIT، SUT، PRP که روش‌های متنوعی می‌باشد.

کلینیک آبادیس نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک آبادیس کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

چرا کاشت مو!

گاهی اوقات از موهای روی کف اتاق و یا چسبیده به لباس‌ها به این حقیقت می‌رسیم که دچار ریزش مو شده‌ایم. ریزش مو در مراحل اولیه شاید خیلی برای فرد اهمیت بالایی نداشته باشد اما با دیدن اولین نشانه‌های خالی‌شده برخی از نواحی سر، این نگرانی تبدیل به دغدغه شده و شاید هیچ جایگزینی برای یک سر پر پشت با موهای خوش حالت که با وزش باد به این‌طرف و آن‌طرف می‌رود را نگیرد!

اصلا چرا ریزش مو؟

به عقیده کلینیک تخصصی کاشت مو آبادیس افراد با سن گرفتن، تغییرات هورمونی، مصرف دارویی خاص، قرار گرفتن تحت درمان‌های شدید و یا دلایل موروثی دچار ریزش مو می‌شوند، عوامل دیگری مثل در معرض شوک‌های سنگین و اغلب ناراحت‌کننده قرار گرفتن و یا افسردگی در تشدید ریزش مو تأثیر دارند. ریزش مو اغلب در نواحی مختلف سر با حجم بالا یا پایین و در بعضی مواقع در همه‌ی اندام‌های بدن اتفاق می‌افتد.

ممکن است ریزش مو برای یک سری از افراد اهمیت چندانی نداشته باشد و پس از دنبال راه‌های درمانی سنتی و شیمیایی و نگرفتن نتیجه مطلوب دست از کار بکشند و با کلاه‌گیس و دستمال سر و کلاه به زندگی ادامه دهند، اما در مقابل افرادی هم هستند که از طاسی سر رنج می‌برند.

کاشت مو چیست؟

روش کاشت طبیعی مو به یکی از راه‌های مطمئن و درمان قطعی برای زیبایی ظاهری تبدیل‌شده است. اگرچه طاسی سر ممکن است یکی از دلواپسی‌ها به‌خصوص میان آقایان باشد اما با روش کاشت مو بعد از یکی دو ماه تحمل به نتیجه‌ی دلخواه خواهید رسید!

روش‌های متعدد برای کاشت مو

کاشت مو به روش FUT

در این روش کل موهای سر تراشیده نمی‌شود و تنها به‌اندازه 20 الی 30 سانتی‌متر خط باریکی از سر برای کاشت برداشته می‌شود، مدت‌زمان این روش سرپایی تقریباً 5 ساعت می‌باشد.

کاشت مو به روش FIT

مدت‌زمان این روش حدود 10 ساعت طول می‌کشد و خط بخیه ایجاد نمی‌شود، توسط یک پانچ به‌صورت پراکنده از سر برداشت می‌شود.

کاشت مو به روش SUT

این روش به‌عنوان بهترین جهت برداشت موی سر از دستگاه پیشرفته‌ای بدون دخالت دست و با نتیجه بخشی بالا شناخته‌شده و هیچ‌گونه جای زخم بر روس سر شما نمی‌گذارد. درمان در این روش توسط وسایل اتوماتیک پیشرفته و با برداشت 1400 موی واقعی امکان‌پذیر و با رشد 3 برابر همراه می‌باشد.

کاشت مو به روش PRP

این روش با بهره‌گیری از پلاکت‌های گرفته‌شده از خون فرد تزریق به سر به رشد طبیعی مو بدون نیاز به کاشت انجام می‌شود. درواقع به احیای سلول‌های موجود در زیر پوست سر کمک می‌کند. این روش تائید شده، با افزایش رشد مو با رویکرد ریشه‌یابی ریزش مو تابه‌حال موفقیت‌آمیز بوده است.

اولین نشانه‌های ریزش مو

کلینیک تخصصی کاشت مو آبادیس معتقد است که اولین نشانه‌های ریزش مو از روی بالش شما هویدا می‌شود و رفته‌رفته بر روی شانه‌های شما و لباس شما می‌نشیند، از همه ناخوشایندتر اینکه در جلسه کاری، میهمانی و سرویس بهداشتی شاهد ریزش موهای خود هستید. ریزش مو به میزان متعادل طبیعی است، اما به هم خوردن این تعادل و پیدا شدن پوست سر نشان‌دهنده‌ی رسیدگی به این بخش از سلامت بدن و زیبایی خود می‌باشد.

یک سری از افراد در مراحل اولیه درمان ریزش مو به دنبال راه‌های سنتی و یا تزریق کپسول‌های مغذی شیمیایی جهت رشد پیاز مو می‌پردازند. در اوایل کار بهتر است جهت مشاهده‌ی نتیجه کار صبور باشید، درمان‌های سنتی کمی زمان‌بر خواهد بود.

نکته قابل‌توجه در این‌گونه درمان‌های سنتی و شیمیایی ریزش مو، میزان رشد این اختلال زیبایی و سلامتی می‌باشد. درصورتی‌که خیلی دیر به فکر چاره‌جویی جهت خوش‌تیپ‌تر به نظر رسیدن بیفیتد، ممکن است درمان‌های سنتی و شیمیایی تأثیر شایانی بر رشد مو شما نداشته باشد و ناگزیر باید از روش کاشت مو طبیعی استفاده کنید.

دو روش رایج در کاشت مو

تراکاشت (Follicular Unit Transplantation )

این روش یکی از تخصصی‌ترین‌ها در کاشت مو می‌باشد و معمولاً در کلینیک‌های حرفه‌های و توسط پزشک پوست و مو انجام می‌شود. روند کار به این صورت می‌باشد که از نقاط اصلی پیاز مو و مقاوم در برابر ریزش مو (که معمولاً پشت سر هستند)، موشکافانه مو برداشت می‌شود و در نواحی که در معرض ریزش هستند کاشته می‌شوند. میزان نتیجه‌گیری در این روش مطلوب شناخته‌شده.

روش SUT

درد و خونریزی در کاشت مو SUT پایین‌تر از بقیه موارد می‌باشد و بیمار پس از سه الی 5 روز می‌تواند خود را ترمیم کند. این روش مشابه با روش‌های FUT و FIT می‌باشد با این تفاوت که برای برداشت مو از نواحی منتخب از دستگاهی استفاده می‌شود. به دلیل عدم استفاده از دخالت دست احتمال قطعی مو و ایجاد تروما (آسیب) به حداقل می‌رسد. کیفیت بالای گرافت ها و کاشت مو از شاخصه‌های این روش می‌باشد.

مراحل کاشت مو

تصمیم‌گیری قاطعانه و پیگیری مصرانه برای انجام کاشت مو
جستجو و تحقیق درباره‌ی بهترین و مطمئن‌ترین کلینیک کاشت مو
مشاوره و بررسی با پزشک متخصص در کلینیک کاشت مو آبادیس
انتخاب بهترین روش و انجام آزمایشات جهت آمادگی برای کاشت مو

چه کارهایی را قبل از کاشت مو انجام دهیم؟

قبل از هر کاری مطمئن باشید که کلینیک معتبر و باسابقه‌ای را انتخاب کرده‌اید
در صبح روز موعود، موهای خود با مشاوره از پزشک متخصص در کلینیک تخصصی آبادیس با شامپو شستشو کنید
لباسی بپوشید که به‌راحتی از بدن شما جدا شود و با سر شما تماسی نداشته باشد
پزشک متخصص کلینیک آبادیس را در صورت داشتن هرگونه اختلال سلامتی در جریان بگذارید.
از آسپیرین ها و داروهای ضد عفونت تا یک هفته قبل از جراحی کاشت مو استفاده نکنید
سعی کنید تا چند ساعت قبل از عمل درنهایت آرامش فیزیکی و ذهنی باشید

چه کارهایی را بعد از کاشت مو انجام دهیم؟

تا هفت روز بعد از جراحی کاشت مو از مصرف سیگار و مشروبات الکلی دوری‌کنید
به مدت سه ماه از استراحت در سونا خودداری کنید
به‌هیچ‌وجه از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده نکنید ( قبل از هر کاری حتماً با پزشک متخصص کلینیک آبادیس مشورت کنید)
تا یکماه بعد از جراحی از شنا کردن خودداری کنید
تا سه ماه بعد از عمل جراحی کاشت مو حمام آفتاب نگیرید
تا یکماه پس از جراحی از درگیری خود با هر مدل ورزش دوری‌کنید
تا یک هفته بعد از انجام پروسه کاشت مو از روابط جنسی خودداری کنید
سعی کنید تا جایی که امکان دارد پوست سر خود را لمس نکنید و تا هشت روز استراحت داشته باشید و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید
در صورت بروز هر نوع مشکل نگران‌کننده با مشاورین ما در کلینیک تخصصی زیبایی و کاشت مو آبادیس تماس بگیرید
رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب در کاشت مو منوط به رسیدگی و دنبال کردن مراحل بعد از انجام عمل جراحی می‌باشد.

سن مناسب برای کاشت مو

انتخاب روش مناسب برای کاشت و ترمیم مو به میزان وخامت این عارضه زیبایی بستگی دارد. توصیه پزشکان متخصص کلینیک زیبایی و کاشت مو آبادیس به شما، رسیدن به سن 25 تا 30 جهت هرگونه تصمیم‌گیری قطعی برای کاشت مو می‌باشد.

هزینه‌های جراحی کاشت مو

با توجه به روش، مدت‌زمان و استفاده از تجهیزات پیشرفته، میزان هزینه کاشت مو برای افراد تعیین می‌شود. اینکه چه میزان از سر نیاز به کاشت دارد و یا چه روشی برای شما انجام می‌شود تعیین‌کننده هزینه‌ی مناسب برای جراحی است. درواقع هرچقدر هم که پول برای درمان قطعی طاسی سر خرج کنید، ضرر نخواهید کرد.

عوارض کاشت مو

آن‌قدر که کاشت مو مزیت به همراه دارد عوارض ندارد. بعد از جراحی کاشت مو ممکن است کمی خونریزی، سردرد، تورم و خارش سر را داشته باشید که تا حدود یک هفته پس از جراحی از بین می‌روند.

به رنج‌های مرتبط با ریزش مو پایان دهید

شاید با خواندن این مطلب به این نتیجه برسید که هر چه زودتر با متخصصین کلینیک آبادیس تماس بگیرید و تعیین وقت کاشت مو خود را داشته باشید و یا بالعکس. مو، تأثیر بسزایی بر روی ظاهر و خوش‌قیافه رسیدن افراد دارد، البته این مسئله دیگر تیپ‌ها را نقص نخواهد کرد، اما یک واقعیت غیرقابل‌انکار است. خوشبختانه پیشرفت تحقیقات پزشکی پیرامون پوست و مو، درمان قطعی و رو به رشدی را برای ریزش مو کشف کرد. تا جایی که اشخاص ناراحت از طاسی سر به فکر پایان دادن به تمام ریزش های ناخوشایند دادند. وجود درمان قطعی با مراقبت‌های ویژه‌ی موقتی از مزایای اصلی کاشت مو هستند.

کلینیک آبادیس

کلینیک تخصصی کاشت مو آبادیس کلینیک کاشت مو آبادیس به عنوان یکی از مجهزترین و برترین کلینیک‌های فعال در حوزه زیبایی، پوست، مو و لیزر شناخته می‌شود. در این کلینیک...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ