مزایا و کاربرد ژل و بوتاکس - کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی

مزایا و کاربرد ژل و بوتاکس

مزایا و کاربرد ژل و بوتاکس

با افزایش سن و بروز چین و چروک روی پوست صورت، دغدغه زیبایی برای افراد پررنگ تر می شود. در حال حاضر راه های زیادی برای از بین بردن چین و چروک ها و خطوط روی پیشانی، کنار چشم ها و خط خنده وجود دارد. تزریق ژل و بوتاکس از روش های ماندگار و کم عارضه برای کاهش چین و چروک های پوست محسوب می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مزایا و کاربرد ژل و بوتاکس بیشتر آشنا شوید.

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

ژل چیست؟

با افزایش سن چربی های زیر پوست تحلیل می رود و صورت خطوط طبیعی خود را از دست می دهد. چین و چروک ها روی پوست به ویژه زیر چشم و اطراف دهان و لب ظاهر می شوند و پوست دچار افتادگی می شود. در نتیجه ظاهری پیر و خسته به افراد می بخشد.

ژل یا پرکننده ها برای پر کردن خطوط لب، فرورفتگی گونه و خط خنده مورد استفاده قرار می گیرند. خطوط اطراف دهان که از آن با عنوان خطوط سیگاری ها یاد می شود، خطوط اطراف بینی، خطوط پیشانی، چانه، خط فک، گودی چشم، خطوط گردن و… مناطق دیگری است که با استفاده از ژل درمان می شوند. ژل ها به صورت موقت، دائمی و نیمه دائمی در بازار وجود دارند و هر کدام با توجه به شرایط متقاضی انتخاب می شوند. ژل های موقت متشکل از اسید هیالورونیک در مقایسه با ژل های حاوی کلاژن و چربی ماندگاری بیشتری دارند.

ژل های دائمی از پلی آکریلیک ساخته شده اند و ممکن است سیستم ایمنی بدن را تحریک کنند. ژل های نیمه دائمی باعث پر شدن بیشتر پوست شده و چین و چروک ها را از بین می برد. این ژل ها نسبت به ژل های موقت دوام بیشتری دارند.

ماندگاری ژل بر اساس نوع و منطقه تزریق آن از 6 ماه تا دو سال متغیر است. تزریق ژل نیز نیاز به تجدید کردن دارد. هزینه تزریق ژل به نوع، کشور سازنده و کلینیک درمانی بستگی دارد.

به خاطر داشته باشید پس از تزریق ژل در معرض آفتاب یا هوای سرد قرار نگیرید و حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس، سم بوتولینوم نوع A است که با ایجاد آرامش در عضلات باعث کاهش چین و چروک پوست می شود. از بوتاکس برای بسیاری از درمان های پزشکی نظیر میگرن، بلفارواسپاسم، لوچی و کاهش تعریق قسمت های مختلف بدن نظیر کف دست ها یا زیر بغل استفاده می شود. چین و چروک هایی که در اطراف چشم، دهان و ما بین ابروها ایجاد می شوند با افزایش سن بیشتر می شوند. با تزریق بوتاکس در این مناطق حرکت عضلات محدود شده و چین و چروک ها کاهش پیدا می کنند.

بوتاکس با شل کردن عضله چانه، ظاهر زیباتر و صاف تری به چانه می بخشد. ابروها را نیز می توان با تزریق بوتاکس لیفت کرد و ظاهر جوان تری برای صورت ایجاد کرد. نکته مهم این است که تزریق بوتاکس برای چین و چروک هایی که در اثر کمبود کلاژن ایجاد می شوند تاثیری ندارد.

برای تزریق بوتاکس از سوزن های بسیار نازک استفاده می شود. ابتدا محل درمان با کرم بی حس کننده موضعی بی حس می شود سپس تزریق توسط پزشک یا متخصص انجام می شود. تزریق بوتاکس با توجه به گستردگی محل تزریق 5 تا 10 دقیقه طول می کشد. تاثیر تزریق بوتاکس معمولا پس از دو هفته قابل مشاهده است. تزریق بوتاکس معمولا 4 تا 6 ماه دوام دارد و پس از آن مجددا باید تزریق انجام شود. ماندگاری و دوام تزریق بوتاکس نسبت به ژل کوتاه تر است.

برای کسب نتایج بهتر، تزریق بوتاکس به سادگی با تزریق ژل، مزوتراپی و سایر درمان های زیبایی ترکیب می شود. عوارض تزریق بوتاکس مانند قرمزی و سوزش چشم، سردرد، کبودی یا تورم خفیف در محل تزریق در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود. در طول سال های متمادی درمان با بوتاکس مضرات آن بسیار ناچیز گزارش شده است.

کاربرد و مزایای ژل

  • صاف کردن چین و چروک های پوست
  • بازگرداندن خطوط طبیعی صورت
  • جوانسازی پوست
  • بدون جراحی
  • پر کردن حجم از دست رفته پوست

کاربرد و مزایای بوتاکس

  • جوانسازی پوست صورت
  • مقرون به صرفه
  • بدون جراحی
  • کوتاه بودن زمان بهبودی
  • بدون نقاهت

تزریق ژل و بوتاکس را حتما در مراکز معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و تحت نظر یک پزشک متخصص انجام دهید تا کمترین عوارض را به همراه داشته باشد.

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی مرکز زیبایی دکتر الیاسی با همکاران مجرب و باسابقه و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی ودر اختیار داشتن دستگاههای مدرن آماده ارائه خدمات...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ