هر چیزی که یک فرد باید قبل از لیزر موهای زائد بداند - کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی

هر چیزی که یک فرد باید قبل از لیزر موهای زائد بداند

هر چیزی که یک فرد باید قبل از لیزر موهای زائد بداند

لیزر موهای زائد در واقع به روشی گفته می شود که در کلینیک زیبایی دکتر الیاسی می توانید از شر موهای زائد در نواحی مختلف بدن از جمله:

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

1.صورت، 2. پیشانی،3. گردن،4. پشت لب،5. گوش ها،6. شکم 7.چانه و گونه ها 8. ناحیه تناسلی خلاص شوید.

موهای زائدی که در این نواحی رشد می کنند توسط پالس های نوری لیزر که به سطح پوست برخورد می کند باعث تخریب فولیکول مو می شود.

کلینیک زیبایی دکتر الیاسی

کلینیک زیبایی دکتر الیاسی یکی از بهترین کلینیک های لیزر موهای زائد در کشور است که با دارا بودن مجرب ترین متخصص پوست و زیبایی، قادر است در زمینه لیزر موهای زائد آن هم به طور کامل، از جمله عوارض آن و تعداد جلسات آشنا کند.

تا به امروز بشر توانسته متد های فراوانی برای رفع موهای زائد بکند که تمامی این متد ها قدیمی و حتی موقتی هستند مثل: اپیلاسیون کردن، محلول های شیمیایی، استفاده از پودرهای موبر، کرم های موبر، بند انداختن و همینطور استفاده کردن از موچین و تیغ اصلاح و درست کردن موکن های خانگی. اما تمامی این مواردی که گفته شد نتوانست باعث رفع موهای زائد بدن شود و حتی دوباره باعث رویش مجدد شده و گاهی اوقات باعث ایجاد حساسیت های روی پوست شده است.

مکانیسم لیزر موهای زائد

اصل کلی لیزر موهای زائد، باعث ایجاد طول موج معینی از نور می شود که روی بافت مجاور اثر می گذارد.

ملانین خود به طور طبیعی در پوست افراد وجود دارد که باعث می شود رنگ پوست و مو مشخص شود و در بین افراد نیز متفاوت است. لیزر موهای زائد، فقط روی مو های سیاه و قهوه ای اثر می گذارد در واقع بهترین عملکرد لیزر موهای زائد بر روی موهای خشن و تیره است که اگر پوست روشن باشد و موی تیره داشته باشد بهترین و ایده آل ترین نتایج را خواهند داشت.

 

لیزر موهای زائد به  دلیل اثر بخشی و سرعتی که دارد در بین عموم محبوب واقع شده است البته که این اثر بخشی ها ارتباط مستقیمی به سطح مهارت و تخصص اپراتور لیزر دارد و همچنین تکنولوژی هایی که در لیزر به کار برده می شود نیز از این موضوع جدا نیست.

مقایسه نمودن لیزر موهای زائد با دیگر روش های حذف مو

از بین بردن موهای زائد به وسیله الکترولیز: الکترولیز یکی دیگر از متد های حذف موهای زائد است که کاملا با لیزر متفاوت است. الکترولیز در واقع به راحتی می تواند موهای نواحی نامبرده را به طور 100 درصد از بین ببرد و اصلا هم با نوع رنگ پوست مشکلی ندارد. در صورتی که از این متد برای حذف موهای زائد خود استفاده کردید ممکن است باعث تغییر هورمون شود و موهای قسمت گردن و چانه را در خانم ها افزایش دهد.

از بین بردن موهای زائد به وسیله تیغ: اصلاح کردن موهای زائد به وسیله تیغ  یک روشی  قدیمی است که در آن فرد موهای زائدی که در سطح بدن دارد را با یک تیغ کوتاه و از بین می برد. که تنها برای یک مدت کوتاه باقی می ماند.

 

از بین بردن موهای زائد به وسیله موم و وکس: در واقع می توان گفت موم و وکس یکی دیگر از روش های حذف موهای زائد هستند که به صورت نیمه دائمی آن ها را از بین می برد. اولین کسانی که از این روش استفاده کردند مصریان بودند که با ترکیب عسل با روغن مومی را تهیه می کردند و روی پوستشان می زدند.

تعداد جلساتی که برای لیزر موهای زائد نیاز است.

از لحاظ علمی رشد مو در چند مرحله انجام می شود:1

.آناژن

2.الوژن

3.کاتاژن

 

که در هنگام لیزر موهای زائد فقط روی فولیکول مو اثر می گذارد یعنی اوایل آناژن، بنابراین چند جلسه برای از بین بردن موهای زائد نیاز است.

افراد نیز بسته به رنگ پوست و نوع مو تعداد جلساتشان متفاوت است البته پارامتر های یک دستگاه با دستگاه دیگر کاملا متفاوت است که بسیار تاثیر گذار است با  توجه به توصیه متخصصان و سازندگان بالینی لیزر موهای زائد حداقل 3 تا 8 هفته را برای طول درمان انتظار دارند.

 

اما معمولا افتادن موهایی که لیزر بر روی آن ها صورت گرفته دو الی سه هفته به طول می‌انجامد و باید این اجازه را داد که به طور خود به خود این ریزش انجام شود.

قیمت لیزر موهای زائد

قیمت لیزر موهای زائد با توجه به تعداد جلساتی که برای از بین بردن موهای زائد به کار برده می شود متفاوت است و همینطور برای هر کدام از قسمت هایی که لیزر بخواهید انجام دهید قیمتش متغیر خواهد بود. از عواملی که در قیمت لیزر موهای زائد تاثیر گذار است مدل دستگاه لیزر است. هزینه ای که از افراد گرفته می شود برای حفظ و نگهداری دستگاه نیز است. می توان برآورد کرد که در سال تقریبا 20 الی 50 میلیون تومان دستگاه ها هزینه نگهداری دارند که با این رقم هزینه می توان یک دستگاه اروپایی یا چینی خریداری کرد.

از عوارض جانبی لیزر موهای زائد

آیا تا به حال فکر کردید که آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث نازایی می شود؟ یا این که لیزر کردن باعث بروز سرطان خواهد شد؟ عوارض لیزر موهای زیر بغل چیست؟

از جمله عوارضی که لیزر موهای زائد می تواند داشته باشد این است که بعد از عمل لیزر پوست کمی سرخ یا صورتی می شود و اطراف قسمتی که مورد درمان قرار گرفته ورم می کند که به خاطر تورم فولیکول ها است که این عوارض جانبی فقط دو تا سه روز ماندگاری دارند و بعد رفع می شود. از نمونه عوارض های جدی که می توان از آن ها نام برد ایجاد جوش وبی رنگی در ناحیه پوست می شود.

 

در کلینیک زیبایی دکتر الیاسی برای بی حس کردن و نداشتن درد از کرم های بی حسی استفاده می شود که همراه با هزینه های اضافی محاسبه می شود. توصیه ای که باید به آن توجه کرد این است که از کرم های بی حسی شدید جدا باید خودداری شود زیرا باعث آسیب جدی خواهد شد و حتی منجر به فوت بیمار می شود.

حداقل زمانی که از کرم بی حسی باید استفاده شود نیم ساعت قبل از عمل لیزر بر روی قسمت مورد نظر مالیده شود حتی بعد از عمل لیزر می توانید از کمپرس یخ برای تسکین و کاهش عوارض جانبی کمک می کند.

لیزر موهای زائد در آقایان

داشتن موی زائد برای همه امری ناخوشایند است و برای آقایان نیز این امر باعث ناراحتی می شود زیرا وجود موی زیادی تاثیر مستقیمی بر زیبایی آن ها خواهد داشت که برای از بین بردن این موهای زائد از روش هایی چون تیغ، موم و لیزر موهای زائد بهره می برند که نوع آخر از نمونه های بهتر رفع موهای زائد است. پس همانطور که خانم ها به پوستی صاف و بدون مو علاقه مندند آقایان هم دوست دارند پوستی عاری از مو داشته باشند و به همین خاطر قسمت هایی چون روی سینه، شانه، گردن، کمر و حتی گوش را لیزر می کنند زیرا این افراد از تراشیدن مکرر آن ها خسته می شوند و لیزر بهترین راه حل برای آن ها خواهد بود.

افراد مناسب جهت لیزر موهای زائد

در لیزر،  موردی که بسیار اهمیت دارد: 1.پوست 2. موی شخص است که در واقع پوست سفید و موی ضخیم و تیره بهترین ایده آل برای لیزر است از طرفی هر چه قدر پوست تیره تر و مو نازک تر باشد نتیجه لیزر نسبی خواهد بود.

مراقبت های لازم بعد از لیزر موهای زائد

بعد از عمل لیزر باید مراقبت هایی که توسط دکتر الیاسی به شما توصیه می شود را حتما انجام دهید. مراقبت بعد از لیزر بسیار مهم است چون محل مورد نظر کمی متورم و قرمز خواهد شد به همین علت باید از کمپرس یخ استفاده کرد. بیشتر مواقع نیازی به مسکن نیست ولی گاهی اوقات ممکن است ریشه موها دلمه بزند به همین خاطر می توانید از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید که این مورد 7 تا 10 روز طول می کشد تا دلمه ها از بین بروند. این امکان وجود دارد بعد از لیزر به مدت یک تا دو هفته دوباره مو رشد کند ولی بعد از آن شروع به ریزش خواهد کرد. بعد از عمل لیزر از نورخورشید جلوگیری شود مخصوصا افرادی که پوست تیره تری دارند عمل لیزر برای آن ها دو تا سه ماه طول می کشد.

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی مرکز زیبایی دکتر الیاسی با همکاران مجرب و باسابقه و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی ودر اختیار داشتن دستگاههای مدرن آماده ارائه خدمات...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ