روشی بی خطر و امن برای کاهش چین و چروک صورت - دکتر کشاورز

روشی بی خطر و امن برای کاهش چین و چروک صورت

روشی بی خطر و امن برای کاهش چین و چروک صورت

تزریق ژل به منظور کاهش چین و چروک صورت و حجیم کردن پوست، لب و گونه ها استفاده می شود. این روش جزء روش های بدون درد محسوب می شود و می توان گفت تقریبا بدون درد است.

دکتر کشاورز نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر کشاورز کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

اگر شما هم جز دسته افرادی هستید که از چین و چروک پوست خود رنج می برید و می خواهید شکل صورت شما به حالت قبل برگردد و یا از میزان چین و چروک آن کاسته شود و اگر شما به دنبال یک روشی بی خطر و امن و مقرون به صرفه و بدون درد جراحی برای برطرف کردن این تغییرات پوست هستید، تزریق ژل می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مثل دیگر عمل های زیبایی شما نباید سرخود اقدام به تزریق ژل کنید، ابتدا شما باید به یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کرده و ابتدا با متخصص مشاوره کنید، متخصص وضعیت شما را بررسی می کند و به شما می گوید که تزریق ژل برای شما مناسب است یا نه و همچنین نوع و میزان ژل مورد نیاز برای کسب نتیجه رضایت بخش و مطلوب را به شما پیشنهاد می دهد.

علت تزریق ژل و نیاز به آن

لب یکی از قسمت های صورت است که با افزایش سن تغییراتی در آن به وجود می آید. تزریق ژل لب می تواند برای رفع این تغییرات و زیبایی صورت بسیار مفید باشد. حجم لب، ارتفاع و برجستگی آن تحت تاثیر سن قرار خواهند گرفت. لب تحتانی به طور طبیعی از لب فوقانی بزرگ تر و حجیم تر است و نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها شبیه هم هستند که حجم و تقارن در این دو نیمه بسیار مهم است. در تزریق ژل کاری که انجام می شود این است که حاشیه لب برجسته و حجم داده می شود و بدین ترتیب است که به زیبایی صورت از طریق تزریق ژل لب افزوده می شود.

نحوه تزریق ژل لب چیست؟

نحوه تزریق ژل، در مطلوب ‌تر بودن و کم خطرتر بودن آن بسیار مهم است. پزشک معالج باید اولا شناخت دقیق و کافی‌ از ساختمان پوست و اجزای صورت داشته باشد. ثانیا به تکنیک این روش که شامل محل مناسب، مقدار تزریق و قرار دادن این مواد در لایه های‌ مناسب پوستی است کاملا آشنا باشد.

مقدار ژل تزریق شده و سطحی یا عمقی تزریق شدن آن، بستگی به نوع ماده استفاده شده و نتایج مورد دلخواه از طرفی و عمق و محل چین موردنظر از طرف دیگر دارد.

ترکیبات هیالورونیک اسید به علت جذب آب زیاد در اطراف خود و افزایش حجم حاصل از این امر نیاز به حجم کمتری از ژل، برای تصحیح چین‌ها و فرورفتگی‌ ها دارد. بدین منظور پس از بی‌حس کردن موضع و اطمینان دادن به بیمار محل تزریق با محلول ضد میکروبی یا الکل تمیز می شود. سپس به وسیله سرنگ مخصوص و سوزن‌هایی ظریف با زاویه‌ای‌ درست میزان دقیقی‌ از دارو در یکی‌ از لایه‌های پوستی و یا زیرپوستی به نواحی مختلف در سر و صورت شامل دور چشم ها، گونه ها، چین های دور دهان در خلال لبه فک، در لب ها و به پیشانی تزریق می شود.

تزریق ژل لب چه مقدار هزینه دارد؟

هزینه این تزریق ژل لب به کیفیت ژل مورد استفاده و حجمی که تزریق می شود بستگی دارد که بر اساس میلی متر اندازه گیری می شود. در بین ژل ها ژوویدرم و رستیلن که از مارک های آمریکایی هستند قیمت بالایی دارند و مارک های اروپایی قیمت پایین تری از برندهای آمریکایی دارند. ژل های چینی و کره ای در بین این ژل ها ارزان تر هستند. اگر بخواهید این تزریق ژل را برای هر دو لب انجام دهید به مقدار بیشتری ژل احتیاج است که هزینه آن نیز به مراتب افزایش می یابد.

تزریق ژل برای حجیم سازی لب ها

امروزه کارهای متعددی برای افزایش حجم بافتی و از بین بردن یا کاهش چین‌های سطحی و عمقی صورت انجام می‌گیرد. برای این منظور می‌توان از مواد متعددی که فیلر یا پرکننده نامیده می‌شوند، استفاده کرد. چربی خود بیمار نیز در برخی موارد به ویژه برای حجم‌های بزرگ‌تر قابل استفاده است.

برجسته سازی بافت صورت با ژل

چنانچه علاوه بر افزایش حجم از بین بردن چین‌های سطحی و عمقی همراه نیز مدنظر باشد، می‌توان تزریق پرکننده و تزریق بوتاکس را توأما نیز انجام داد که نتایج بالینی خوبی به همراه دارد.

آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

در برخی از مطب ها فقط با استفاده از کرم های بی حسی موضعی تزریق ژل صورت انجام می شود، بله در این حالت بزرگ کردن لب درد زیادی دارد و معمولا خیلی از افراد دیگر تمایلی به تزریق ژل در آینده نخواهند داشت، ما در این مطب فقط با استفاده از بی حسی کامل عصب ناحیه لب، تزریق ژل لب را انجام می دهیم به گونه ای که اصلا احساس نخواهید کرد، این شکل از تزریق معمولا کمی مشکل تر است. به طور کلی تمام تزریق ها در صورت با حداقل درد انجام می شود (گونه، خط خنده، لب و…)

آلرژی به ژل

بهترین ژل‌ها برای حجیم کردن این ناحیه، ژل‌هایی هستند که حداکثر سازگاری بیولوژیک را با بدن فرد داشته باشد، واکنش‌های ایمنی بدن را تحریک نکنند و سرطان ‌زا نباشند. به همین دلیل استفاده از ژل‌های دائمی و طولانی مدت به خصوص در اولین تزریق در مورد لب توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است با مشکلاتی مثل عوارض آلرژیک و یا ایجاد «گرانولوم» همراه شود.

دکتر کشاورز

خانم دکتر کشاورز، پزشک پوست، مو و زیبایی. دارای دکترای عمومی، شروع تجربه کاری پزشکی از سال 1380، سابقه کاری در شهرهای کردستان، رشت، کرمان، تهران در عرصه و زیبایی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • الهه باوفا

    سلام من 40 سالم هست و احساس ميكنم پوست صورتم چروك شده و منافذ صورتم بيشتر باز شده تزريق كلاژن براي بهبود اوضاع پوست صورتم ميخوام خانم دكتر عزيز

  • کریمیان

    سلام خانم دکتر،من چندین سال هست که روی گونه هام لک های کمرنگ افتاده و مونده و نمیدونم به چه صورت از این لک صورت راحت بشم و سوال دیگه اینکه من تازگی ها صورتم شروع به جوش زدن کرده و جاشون هم روی صورتم میمونه در این نکردم نمیدونم چیکار کنم و افتادگی پلک هم دارم،سنم هم۴۲ سال هست حالا میخاستم بپرسم از نظر شما من چه کاری باید روی صورتم انجام بدم که از دست لک و جای جوش و افتادگی پلک نجات پیدا کنم و پوست صورتم هم شاداب تر و جوانتر بشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید و هزینه ها و تعداد جلسات هر روش را هم بفرمایید

  • کریمیان

    سلام،صورت من چندین ساله روی گونه هام لک داره و همچنین جدیدن جوش میزنم و جای جوش روی صورتم میمونه و افتادگی پلک هم دارم ،سنم ۴۲ هست میخاستم ببینم بهترین روش برای از بین بردن این عیوب چیه و هزینه و تعداد جلسات را هم بفرمایید،ممنون میشم

  • معصومه صادقی

    با سلام کسی که قبلا یک دوره 6 جلسه ای لیزر پوست صورت شده آیا برای منافذ باقیمانده با میکرونیدلینگ به نتیجه ای میرسه؟؟

  • لغو پاسخ