آیا انجام همزمان ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک شکم امکان پذیر است؟ - دکتر بتول طاهری

آیا انجام همزمان ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک شکم امکان پذیر است؟

آیا انجام همزمان ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک شکم امکان پذیر است؟

لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی از موثرترین و بهترین روش های پیکر تراشی و از بین بردن ایرادات اندامی در اثر تجمع چربی ها یا شل شدن پوست است.

دکتر بتول طاهری نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر بتول طاهری کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

انجام همزمان ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک شکم می تواند موجب نتیجه و رضایت بیشتری شود ولی آیا انجام این دو روش به طور همزمان و برای همه افراد امکان پذیر است؟ در ادامه مطلب پاسخ به این پرسش را می خوانید.

 آشنایی با روش ابدومینوپلاستی ( abdominoplastia )

ابدومینوپلاستی ( abdominoplastia )  یا تامی تاک نوعی جراحی باز شکم است که به منظور کاهش چربی بیش از حد و پوست اضافه در ناحیه شکم و همچنین تقویت عضلات دیواره شکم و حذف خطوط استریا ناشی از کاهش وزن یا بارداری به کار می رود. در نتیجه آبدومینوپلاستی ، شکم حالت تخت و خوش فرمی به خود می گیرد و همین امر باعث می شود فرد پس از جراحی تامی تاک از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شود.

این نکته بسیار حائز اهمیت است که قبل از جراحی ابدومینوپلاستی حتما به وزن ایده آل خود برسید و پس از آن اقدام به جراحی نمائید. چرا که اگر این کاهش وزن را به بعد از جراحی شکم موکول کنید دوباره شاهد افتادگی پوست شکم و ظاهر نازیبای آن خواهید بود.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ابدومینوپلاستی راهی برای کاهش وزن نیست. فقط زمانی برای زیبایی شکم خود به سراغ آبدومینو پلاستی بروید که راههای غیر تهاجمی مثل رژیم غذایی، ورزش و تغذیه سالم را به بهترین نحو انجام داده باشید اما هیچ نتیجه ای نگرفته باشید.

در واقع اینطور می توان گفت که ابدومینوپلاستی راهی درمانی مختص افرادی است که پوست شکم آنها به هر علتی خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده باشد در غیر اینصورت توصیه نمی شود.

لیپوماتیک شکم روشی غیر تهاجمی برای پیکر تراشی است که از آن برای از بین بردن چربی های موضعی ناحیه شکم و پهلو که معمولا از زایمان و یا عمل های جراحی نشات می گیرند ، استفاده می کنند . گفتنی است ؛ عمل زیبایی شکم لیپوماتیک یکی از پیشرفته ترین و بهترین روش‌های لاغری شکم بدون درد می باشد که عوارض چندانی نیز ندارد .

معمولا برای رفع چربی های شکم و پهلو که به سادگی از طریق روشهای نظیر رژیم غذایی و انجام تمرینات منظم ورزشی از بین نمی روند ، جراحی لیپوماتیک شکم بهترین گزینه است . از این رو ، این تکنیک یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی و تناسب اندام چه در بین خانم ها و چه در بین آقایان ، به شمار می رود .

 

تفاوت های مهم روش لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی در مقایسه با لیپوماتیک یک جراحی تهاجمی محسوب می شود. در روش ابدومینوپلاستی برش های مختلفی در نواحی شکم و دور ناف ایجاد می شود و به دلیل برداشت حجم بالای چربی های تجمع یافته در این ناحیه،  در نهایت زیبایی خاصی به اندام داده خواهد شد.

لیپوماتیک برای افرادی کاربردی تر است که چاقی موضعی اندکی در بدن دارند و با یک شکم بسیار بزرگ که افتاده و آویزان می باشند، روبرو نیستند. در حقیقت در کاندید های مناسب برای این عمل، پوست خاصیت انعطاف پذیری و ارتجاعی خود را دارا می باشد و تنها قرار است یک حجم مشخص از چربی های اندام شکم را خارج کرد.

 

با استفاده از روش ابدومینوپلاستی تنها می توان چربی های مازاد در ناحیه شکم را خارج کرده و افتادگی های این ناحیه را برطرف نمود. این روش جراحی زیبایی مخصوص شکم است اما روش لیپوماتیک از جمله شیوه های کاربردی برای تمامی اندام هایی می باشد که دارای چربی های مازاد هستند.

 انجام لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی؟

اگر مقادیر قابل ملاحظه‌ای از پوست قسمت میانی بدن شما شل شده یا اینکه بارداری، کاهش وزن و یا بالا رفتن سن باعث ضعیف شدن عضلات شکمی شده بهتر است عمل زیبایی ابدومینوپلاستی انجام دهید.

اما اگر پوستی سالم دارید که به کانتورهای طبیعی بدن شما می‌چسبد احتمالا بهتر است لیپوماتیک انجام دهید. در نهایت، تنها راه برای تعیین نوع روش مورد استفاده، این است که با یک جراح زیبایی مجرب مشورت کنید.

آیا انجام همزمان ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک شکم امکان پذیر است؟

پاسخ به این سوال بستگی به شرایط جسمی فرد دارد ولی در اکثر موارد در صورت عدم وجود شرایط یا بیماری خاص در فرد، می توان همزمان ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک شکم انجام داد و نتیجه ای قوی تر گرفت.

این جراحی که ترکیبی از جراحی ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک است که در همان روز جراحی انجام می‌شود این جراحی می‌تواند چربی‌های شکم و پهلو را از بین ببرد بعد از اینکه برش بر روی پوست ایجاد می‌شود آزادسازی فلپ کامل انجام می‌گیرد و تا ناف انجام می‌شود و سپس در بالای ناف برای آزاد سازی فلپ برش کوچکی تا پایین استخوان جناغ زده می‌شود. این کار باعث می‌شود که عروق خونی کمتری در طول جراحی آسیب ببینند. خونرسانی به شکم از راه عروق خونی به نام پرفوران است که در جراحی زیبایی شکم نباید هیچ گونه لطمه ایی ببیند. در اثر لیپوماتیک فلپ پوستی بسیار انعطاف پذیر می‌شود و به آسانی به سمت پایین کشیده می‌شود.

مزیت های انجام ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک

روش لیپوماتیک یک شیوه نوین و بسیار جدید برای حذف چربی های موضعی در بدن می باشد. طی این عمل لوله های دستگاه لیپوماتیک از طریق سوراخ های دستگاه لیپوماتیک به بافت چربی ورود کرده و آن ها را تخلیه می کند. اما عمل ابدومینوپلاستی که برای کوچک کردن شکم آن را انجام می دهند، چربی و پوست اضافی ناحیه شکم برداشته شده و اندام شکم در این ناحیه زیبایی خود را بدست می آورد.

یکی از تفاوت های لیپوماتیک و عمل ابدومینوپلاستی در انتخاب کردن افراد مناسب برای هر کدام از این عمل ها می باشد. در واقع افرادی که شکم هایی بزرگ، شل، افتاده و آویزان دارند، باید از روش ابدومینوپلاستی استفاده نمایند. در این روش مشاهده می شود که پوست ناحیه شکم به طور کامل صاف و کشیده خواهد شد.

اما افرادی که دارای شکم های بزرگ ولی سفت هستند عمل ابدومینوپلاستی برایشان مناسب نیست و باید لیپوماتیک انجام دهند. اگر بعد ها دچار شلی یا افتادگی شکم شدند می توانند ابدومینوپلاستی انجام دهند.

در روش ابدومینوپلاستی هنگامی که چربی ها از بدن فرد خارج می شود می سوزد و دیگر کاربردی ندارد. اما در روش لیپوماتیک این مزیت وجود دارد که امکان استفاده دوباره از چربی ها است و توسط آن میتوان سایر نواحی مورد نیاز بدن را حجیم سازی کرد. این حجم دهی به اندام هایی مانند سینه، باسن، صورت و سایر نقاط مورد نیاز صورت خواهد گرفت. در واقع تفاوت اساسی این دو روش در نحوه تخلیه نمودن چربی ها و امکان استفاده مجدد از آن ها پس از عمل می باشد.

دکتر بتول طاهری

دکتر بتول طاهری؛ بیوگرافی و پیشینه تحصیلی دکتر بتول طاهری هم اکنون دارای تخصص در زمینه جراحی عمومی پلاستیک و ترمیمی است که تحصیلات پزشکی عمومی خود را در دانشگاه...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • زهرا کوهستانی

    سلام.۲۷سالمه.مجردم.سینه هام بزرگ و شل هست.میخوام سفت بشن و افتادگیش از بین بره.راهی هست؟هزینه ش؟و باعث ازدست دادن قدرت شیردهی میشه؟

  • alo_admin

    جراحی پلاستیک برای صورت چقدر هزینه دارد?

  • م م

    باسلام به علت تجاوز متاسفانه دچار پارگی پرده بکارت شده ام و شرایط جراحی را ندارم لطفا راهنمایی کنید چه کاری کنم ؟؟؟آبروم در خطره...

  • alo_admin

    سلام.روی پام بعد از کندن مو یه جوش زده که سیاه رنگ و درد و خارش داره الان اندازه یه نخود شده. احتمال داره زگیل باشه؟ لطفا راهنمایی کنید.

  • لغو پاسخ