خواص تزریق ژل - مرکز تزریق ژل و بوتاکس

خواص تزریق ژل

خواص تزریق ژل

 

کلینیک زیبایی آلند نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز تزریق ژل و بوتاکس کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

با گذشت زمان و شروع روند طبیعی پیری، ناخواسته چین و چروک و افتادگی هایی در ناحیه صورت به وجود می آیند که امروزه با پیشرفت علم پزشکی می توان با تزریق ژل تا حد بسیار خوبی جلوی این روند را گرفت. در ادامه مطلب به بررسی خواص تزریق ژل پرداخته و مسائل و نکات مهمی درباره تزریق ژل را عنوان می کنیم. با ما همراه شوید.

مقدمه ای بر تزریق ژل

تزریق ژل از روش های زیبایی برای زمانی است که به علت‌های گوناگون پوست شما دچار تغییراتی شده است که می‌توانید خطوط چین و چروک را با استفاده از تزریق ژل از بین ببرید.

 

یکی از موادی که در تزریق ژل برای شکل دهی و فرم دهی استفاده می‎شود ژل اسید هیالورونیک است که به علت وجود آن در بدن انسان که کار روان‌کننده برای بافت‌های همبند و مفاصل و چشم و پوست را انجام می‌دهد بیشتر مورد استفاده است و به دلیل اینکه به طور طبیعی در بدن وجود دارد هیچگونه عوارضی ندارد.

 

نکته ای که درباره تزریق ژل وجود دارد این است که بلافاصله بعد از تزریق می توانید نتیجه را مشاهده کنید، شاید تنها مشکل این روش این است که هر چند وقت یک بار باید تکرار شود که اگر با بقیه روش ها مانند تزریق بوتاکس و تزریق چربی نیز مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که این موضوع در همه مشترک است. در این قسمت از مجله زیبا بمان نکاتی که درباره تزریق ژل باید بدانید را شرح می دهیم اما برای کسب اطلاعات بیشتر حتما با پزشک مشورت نمایید.

مواردی که با تزریق ژل رفع و ترمیم می شود

پر کردن چین و چروک‎های پوست، مانند خط لبخند، خط اخم

تزریق برای گونه‎

حجم دهنده لب‎ها و گاهی برای پر کردن جای زخم‎های فرو رفته در صورت

به طور کلی تزریق به پیشانی، لب، زیر و اطراف چشم و پشت پلک، باسن، سینه، واژن، بینی، چانه، زانو، پشت دست، زاویه سازی صورت و… کاربرد دارد.

 

در تزریق ژل پرکردن میزان چین به عمق چین و چروک ایجاد شده و حجم ژلی که قرار است تزریق شود و تفکیک کردن تزریق بستگی دارد.

موادی که در تزریق ژل استفاده می شوند، حاوی چه موادی هستند؟

اسید هیالورونیک

رایج‌ترین نوع فیلر صورت با تزریق اسید هیالورونیک صورت می‌گیرد. این ماده به صورت طبیعی و در حجم بالا در بافت زمینه‌ای پوست تمام مهره‌داران قرار دارد. با افزایش سن میزان آن در بدن کاهش پیدا می‌کند و همین زمینه ساز بروز چروک در صورت و دیگر نواحی بدن می‎شد.

بنابراین طبیعی است که تزریق ژل‌هایی از اسید هیالورونیک باعث ترمیم چروک صورت و زیباسازی آن می‌شود. البته این نوع تزریق دائمی نیست و در بهترین حالت تا یک سال دوام خواهد داشت.

 چربی بدن

این نوع فیلر صورت که دردناک‌تر از نوع اول به نظر می‌رسد با برداشتن چربی از بدن شخص (ران، شکم و…) و تزریق آن به صورت انجام می‌گیرد. در این روش چون چربی از بدن خود شخص استخراج شده، امکان وجود حساسیت و ناسازگاری بسیار بعید است.

 

انواع دیگری از فیلر صورت مانند کلسیم هیدروکسیل‌آپاتیت و اسید پلی‌لاکتیک نیز وجود دارد که موقتی هستند، فیلر نیمه دائمی (PMMA) و دائمی (سیلیکون) نیز وجود دارند معمولاً به دلیل عوارض بالا توسط پزشکان توصیه نمی‌شوند.

نحوه تزریق ژل به چه صورت است ؟

جالب است بدانید اسید هیالورونیک در تمام نژادها وجود دارد و با افزایش سن این اسید در بدن کاهش می‎یابد. این اسید آب را در پوست حفظ و فضای الیاف کلاژن و الاستین را پر و حجم پوست را حفظ می‌کند. ژلی که برای تزریق استفاده می شود اسید هیالورونیک می باشد . قبل از تزریق ابتدا ناحیه مورد نظر بی حس می شود تا شما چیزی احساس نکنید. میزان ژل بسته به محل تزریق متفاوت است.

 

توجه کنید که تزریق بیش از اندازه باعث زیبایی شما نمی شود بلکه رعایت معیار های زیبایی است که شما را جذاب تر می کند. این تزریق را توسط متخصص و در کلینیک معتبر انجام دهید . بعد از تزریق از کمپرس آب سرد برای کاهش تورم می توانید استفاده کنید و همچنین نتیجه نهایی بعد از دو الی سه روز مشخص می شود بنابراین صبور باشید.

 

خواص تزریق ژل و فواید آن

بیشتر افراد فیلرهای پوستی را به عنوان روشی برای پر کردن و رفع چین و چروک‌های صورت می‌شناسند. اثر ژل‌ها بر چین و چروک‌های صورت فوق‌العاده است؛ اما این روش جوانسازی کاربردهایی بسیار بیشتر از این‌ها دارد. اکثر کاربردهای تزریق ژل توسط FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا) تایید شده‌اند. برخی از کاربردها هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته‌اند؛ ولی ایمنی و تاثیر بسیار زیادی دارند. در ادامه سعی کردیم به بیشتر کاربردهای تزریق ژل برای جوانسازی پوست اشاره کنیم.

 

 

کاربردها و خواص تزریق ژل که مورد تایید FDA هستند

استفاده از ژل برای حجم‌دهی: از فیلرهای پوستی می‌توان برای برجسته کردن و افزایش حجم لب، چانه و گونه‌ها استفاده کرد. بیشتر افراد این کاربرد را با نام «پروتز» می‌شناسند.

رفع چین و چروک‌ها: از تزریق ژل می‌توان برای رفع چین و چروک‌هایی مانند خط پیشانی، خط اخم، خط خنده، خطوط اطراف لب و بینی استفاده کرد.

حجم‌دهی به صورت: یکی از ناخوشایندترین اثرات پیری پوست، کاهش حجم صورت است. این اثر را معمولاً در لب‌ها، گونه‌ها و پلک‌ها می‌بینیم. تزریق ژل یکی از موثرترین راه‌های جبران حجم از دست رفته است. از این روش می‌توان برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم، لیفت ابرو و رفع افتادگی پوست صورت و گردن استفاده کرد.

جوانسازی دست‌ها: از فیلرهای پوستی علاوه بر جوانسازی صورت، می‌توان برای جوانسازی پوست بدن نیز استفاده کرد. در بین کاربردهای فیلرهای پوستی برای بدن، تنها برای جوانسازی و افزایش حجم پشت دست‌ها توسط FDA تایید شده و سایر استفاده‌ها (که پایین‌تر گفته‌ایم) هنوز تایید نشده‌اند.

زیبایی بینی: اصلاح فرم بینی بدون جراحی یکی از کاربردهای جالب تزریق ژل است.

خواص و کاربردهای تایید نشده  تزریق ژل توسط FDA

عدم تایید یک روش درمانی توسط سازمان FDA لزوما به معنی نامناسب بودن یا پرخطر بودن آن روش نیست. سازمان FDA برای تایید داروها و روش‌های درمانی دستورالعمل خاصی دارد که گاهی باعث عدم تایید آن‌ها می‌شود. به هر حال قوانین FDA مورد تایید پزشکان سرتاسر دنیا است و بهتر است از آن‌ها پیروی شود.

 

  • افزایش حجم سینه‌ها
  • افزایش حجم باسن
  • حجم‌دهی به پاها

 

اقدامات لازم پیش از تزریق ژل

دکتر بایستی قبل از هرکاری سوابق پزشکی از لحاظ وجود بیماری خاصی شما را مورد بررسی قرار داده و ناحیه مورد نظر را به خوبی مشاهده کند. ناحیه ای که تزریق انجام می شود، باید ضدعفونی شود و اگر دچار عفونت پوستی باشید، باید تا زمانی که خوب شود، صبر کنید.

 

همچنین افرادی که باید داروهای رقیق کننده خون استفاده کنند مانند آسپرین ها، ایبوپروفن  و برخی داروهای گیاهی باید حدود یک هفته قبل از تزریق مصرف این گونه داروها را کنار بگذارند. البته در این شرایط حرف دکتر بیشتر اهمیت دارد و باید طبق نظر دکتر عمل کنید.

 

 سایر فواید و خواصی که  تزریق ژل دارد

فواید و کاربردهای ژل های اسید هیالورونیک به شرح زیر است:

 

1- رفع چین و چروک صورت

2- درمان خطوط بین بینی و لب

3- برطرف کردن خطوط بین لب و فک

4- پر کردن لب ها

5- برجسته کردن گونه ها

6- بهبود ظاهر پشت دست ها

7- درمان گودی و سیاهی اطراف چشم

8- برطرف کردن نرمه گوش

 

این روزها برای به دست آوردن زیبایی و شادابی پوست، از راهکار شبیه سازی بافت پوست استفاده می شود. در واقع فضای خالی بین کلاژن و الاستین با اسید هیالورونیک پر می شود. اسید هیالورونیک تزریق شده موجب حفظ و نگهداری آب زیر پوست می شود. رطوبت پوست رفته رفته با بالا رفتن سن کم می شود و طراوت و شادابی پوست از بین می رود. اینجاست که تزریق ژل کمک کننده حفظ شادابی پوست می شود.

منع تزریق ژل برای این افراد

 

  • افرادی که دچار تبخال در صورت و اطراف لب شده اند.
  • کسانی که در ناحیه مورد نظر برای تزریق دچار عفونت شده اند.
  • افرادی که مشکل لخته شدن خون دارند.
  • کسانی که دچار بیماری دیابت هستند.
  • کسانی که در سیستم دفاعی بدنشان دچار اختلال شده اند.
  • خانم های شیرده یا باردار
  • کسانی که بدنشان نسبت به ژل های اسید هیالورونیک حساسیت نشان داده اند.

هزینه تزریق ژل

تزریق ژل در همه جای دنیا متغیر است و به عواملی بسیاری چون پزشک و کلینیک و مقدار تزریق ژل و … نیز بستگی دارد هرچقدر میزان ژل تزریق شده بیشتر باشد هزینه شما بالاتر می رود.

 

اگر می خواهید تزریق ژل انجام دهید، حتما به این نکات توجه کنید

اگر می‌خواهید ژل تزریق کنید، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که نسبت به انتخاب برند ژل یا موارد این چنینی که معمولاً ذهن متقاضیان را درگیر می‌کند، ارجحیت دارد.

 

اول از همه باید کلینیک مناسبی برای این کار انتخاب کنید. کلینیکی که مجوزهای لازم از وزارت بهداشت را داشته باشد و همچنین از تیم درمانی مجرب و ماهری بهره ببرد.

بعد از انتخاب کلینیک مناسب، باید ببینید که آیا تزریق ژل بهترین روش جوانسازی پوست برای شماست یا خیر. وضعیت پوست، سن، سابقه‌ی تزریق ژل یا بوتاکس، سلامت عمومی، مصرف دخانیات و داروهای مختلف از جمله مواردی هستند که می‌توانند شما را تبدیل به کاندیدای مناسب یا نامناسب برای تزریق ژل کنند.

کلینیک زیبایی آلند

کلینیک زیبایی آلند کلیه خدمات زیبایی و درمانی توسط متخصص و جراح انجام می شود. هایفو جدیدترین روش برای جوانسازی فقط در یک جلسه با دستگاه دابلو خدمات زیبایی:  تزریق...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ