علت وصل نشدن گوشی به وای فای

toranj
امروزه حتی هوشمندترین دستگاه های موبایل هم ممکن است به وای فای متصل نشوند یا حتی قطع و وصل شوند. این اشکال که متداول‌ترین نوع اشکالات شبکه Wi-Fi در سیستم‌عامل آندروید است، به این شکل رخ می‌دهد که شما قصد استفاده از این شبکه را دارید و با انتخاب گزینه روشن کردن شبکه، سعی دارید آن دریافت‌کننده Wi-Fi گوشی یا دستگاه خود را روشن کنید اما باز هم شبکه چند لحظه روشن می‌شود و سپس خاموش می‌شود. با ادامه مطلب برای رفع وصل نشدن گوشی به فای وای آشنا شوید.

مطمینا همه شما در هنگام وصل شدن به وای فای با گوشی همراهتان به این پیام برخوردید:

Authentication error occurred

مشکل تایید اعتبار

علت وصل نشدن گوشی به وای فای:

1. تاریخ و ساعت موبایل تنظیم نیست

برای برخی از مراحل تایید هویت موبایل شما توسط مودم، لازم است که ساعت و تاریخ در موبایل شما به درستی تنظیم شده باشد. (البته تنظیم دقیق ساعت ضروری نیست)

2. رمز وارد شده اشتباه است

وارد کردن پسورد اشتباه، رایج ترین دلیل مواجه شدن با مشکل تایید اعتبار است. لازم است بدانید که پسورد نسبت به حروف کوچک و بزرگ حساس است. همچنین در هنگام وارد کردن پسورد دقت کنید که زبان ورودی روی فارسی تنظیم نباشد. (حتی اگر پسورد عددی باشد)

در هنگام وارد کردن پسورد وای فای در موبایل، گزینه ای وجود دارد که با تیک زدن آن میتوانید رمز را در هنگام ورود مشاهده کنید. به این ترتیب جلوی اشتباه گرفته میشود.

3. اختلال در مودم

گاهی اوقات رمز را درست وارد میکنید، ولی باز هم با مشکل تایید اعتبار (Authentication error) مواجه میشوید. در این مواقع ممکن است اشکال به دلیل تداخلی در مودم باشد. در موبایل خود شبکه مورد نظر را حذف کنید (Forget Network) و با اسکن مجدد، دوباره آن را اضافه کنید. سپس سعی کنید به آن متصل شوید.

همچنین درصورت امکان، مودم را یک بار خاموش و روشن کنید. احتمالا مشکل برطرف خواهد شد.
 لازم است بدانید که این خطا یک خطای رایج در اتصال به شبکه وای فای است. یعنی مخصوص موبایل نیست و ممکن است برای لپتاپ و سایر دستگاه هایی که میخواهد به صورت بی سیم به یک شبکه متصل شوند نیز رخ بدهد.

در مورد موبایل ها، مشکل تایید اعتبار (Authentication error) وقتی ظاهر میشود که مودم، از برقراری ارتباط میان موبایل شما و خودش جلوگیری میکند. همانطور که میدانید مودم های وای فای دارای سیستم رمزنگاری برای حفظ امنیت هستند. یعنی بدون تایید مراحل امنیتی، اجاره دسترسی را نمیدهند.

در مورد مودم های خانگی یا اداری WiFi، تایید امنیتی معمولا فقط رمزو عبور (پسورد وای فای) است. یعنی هر موبایلی که رمز صحیح WiFi را وارد کند میتواند به مودم و از آنجا به اینترنت متصل شود.

حال بهتر است برای رفع این مشکل راه حلی در نظر گرفت هشود.

مرحله ۱

    ابتدا، بررسی کنید که گزینه «Wi-Fi Sleep» برروی دیوایس شما فعال باشد. به تنظیمات رفته و برروی وای‌فای ضربه بزنید. در این جا، یک لیست از شبکه‌های در دسترس را خواهید دید.
     پس از لمس منوی تنظیمات (آیکونی که با سه نقطه نمایش داده شده است)، گزینه Advanced را لمس کنید.
    حال برروی “keep Wi-Fi on during sleep” ضربه زده و اطمینان حاصل نمایید که وای‌فای حتی در هنگام خواب نیز، همواره روشن است؛ به عبارت بهتر، هنگامی که برروی عبارت فوق ضربه زدید باید “keep Wi-Fi on during sleep” برروی حالت “Always” قرار گرفته باشد. اگر این‌گونه نبود، خودتان حالت “Always” را انتخاب کنید.

مرحله ۲

    بررسی کنید که این مشکل برای سایر گوشی‌های هوشمند و یا تبلت‌ها هم وجود دارد یا خیر؛ بدین منظور، پایداری ارتباط با روتر را از طریق یک دستگاه دیگر بررسی نمایید.

مرحله ۳

    حال اگر مشکل هم‌چنان پابرجا بود، احتمالا خود «کانکشن» باعث بروز مشکل شده است. برای رفع آن، برروی کانکشن مربوطه لمس کرده و چند ثانیه نگه‌دارید.
    حال روی “Forget Network” زده و سپس رمز عبور روتر خود را مجددا وارد نمایید.

مرحله ۴

    برنامه‌هایی که اخیرا برروی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کرده‌‌اید یا احتمال می‌دهید که این اشکال به آن‌ها ربط داشته باشد را حذف نموده و مجددا «پایداری در ارتباط با روتر» را بررسی نمایید.

مرحله ۵

    متاسفانه این مرحله را خیلی جدی نمی‌گیریم یا بعضا احتمال نمی‌دهیم که این مشکل به این مرحله ربطی هم داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که سبب بروز مشکل در ارتباط «وای‌فای» تلفن همراه یا تبلت شما می‎شود، تداخل سیگنال‌های وای‌فای شما و همسایه‌ های‌تان است. برای رفع آن، باید کانال وای‌فای خود را از سایرین جدا نمایید.

آموزش قدم به قدم رفع مشکل «عدم اتصال به روتر»

مرحله ۱

    شاید پسوردی که برروی شبکه وای‌فای خود گذاشته‌‌اید، را اشتباه وارد می‌کنید که اتصال به مودم برقرار نمی‌شود؛ برای رفع آن، طبق مرحله ۳ در آموزش بالا عمل کنید؛ “Forget Network” را زده و سپس رمز عبور روتر خود را مجددا وارد نمایید.

مرحله ۲

    اگر برروی تنظیمات روتر خود، تغییراتی نظیر «فیلتر کردن مک آدرس» اعمال کرده‌اید، شاید مشکل شما به این تغییرات صورت گرفته مربوط باشد. حال اگر نمی‌دانید که کدام تغییر باعث بروز مشکل شده، شیء نوک تیزی نظیر سوزن را در سوراخ «ریست» مودم خود وارد کرده و سپس مجددا روتر را تنظیم نمایید.
    اگر هم‌چنان مشکل پابرجا بود و روتر اجازه دسترسی به موبایل یا تبلت شما نمی‌داد، از طریق جستجو عباراتی نظیر«فیلتر کردن مک آدرس در مودم‌های بی‌سیم» و یا مشابه آن، مک آدرس دیوایس خود را برای روتر تعریف کرده و از طریق انتخاب گزینه‌هایی در تنظیمات مودم، از مودم بخواهید که فقط به همین مک آدرس‌ها اجازه اتصال بدهد.
    در آخر، مطمئن شوید که روتر خود را به درستی پیکربندی یا تنظیم کرده‌اید؛ به عبارت ساده‌تر، از درستی رمز عبور و نام اکانت کاربری ADSL خود اطمینان حاصل کنید. حواس‌تان به مقدار دهی VCI/VPI هم باشد که معمولا در ایران، ۰ و ۳۵ است.

اتصال وای‌فای به صورت خودکار قطع می‌شود

علت وصل نشدن گوشی به وای فای می‌تواند فعال نبودن گزینه Keep Wi-Fi on during sleep است. این گزینه به گوشی شما این امکان را می‌دهد که در حین خاموش بودن صفحه نمایش دستگاه نیز به شکبه وای‌فای متصل باشد. این گزینه در بیشتر موارد به طور پیش‌فرض غیر فعال است تا در مصرف باتری گوشی صرفه‌جویی شود.

برای تغییر این تنظیمات همانند زیر عمل کنید:

    به قسمت تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید.
    WiFi را انتخاب کرده سپس بر روی سه نقطه بالا در سمت راست ضربه بزنید و گزینه Advanced را انتخاب کنید.
    گزینه Keep Wi-Fi on during sleep را انتخاب کنید.
    در انتها با فشردن گزینه Yes از اینترنت بدون قطعی لذت ببرید.
چگونه به شبکه‌های بی‌سیم ادهاک (adhoc) و یا شبکه‌های مخفی متصل شویم؟

دو موضوع مانع دسترسی خودکار به یک شبکه وای‌فای  می‌شود: 1- شبکه‌ای که قصد متصل شدن به آن را دارید شرایط خاصی نظیر ادهاک داشته باشد. 2- شبکه به دلایل امنیتی پنهان شده باشد.

در مورد مشکل اول، اکثر دستگاه‌های اندرویدی برای اتصال به شبکه‌های بی‌سیم ادهاک تنظیم نشده‌اند. کارمندان شرکت نرم‌افزاری XDA developers موفق شدند تا پچی (patch) برای دور زدن این محدودیت بسازند. با استفاده از این پچ می‌توانید با گوشی اندرویدی خود به این نوع شبکه‌ها متصل شوید.

تذکر: راه‌حل پیشنهادی شرکت نرم‌افزاری XDA developers فقط برای افراد حرفه‌ای ارائه شده است. هیچ‌گونه مسئولیتی مبنی بر خرابی دستگاه شما در صورت استفاده از این روش، قابل قبول نخواهد بود.

در شرایط دوم اگر مشکل مربوط به شبکه‌های مخفی باشد، به صورت دستی قادر به تغییر این تنظیمات هستید. به بخش WiFi در قسمت تنظیمات مراجعه کنید و با انتخاب Add Network رمز صحیح و SSID را وارد کرده سپس به این شبکه متصل می‌شوید.
مشکلات تایید IP آدرس

آیا در حین تایید اعتبار و همگام‌سازی IP آدرس با مشکل مواجه می‌شوید؟ آیا اتصال شما در مرحله تایید IP Authentication)) به مشکل برمی‌خورد؟ در بعضی از موارد وای‌فای به دلیل اینکه نمی‌تواند از پس این فرآیند بربیاید دچار مشکل می‌شود. اگر دستگاه اندرویدی شما قادر به اتصال به شبکه وای‌فای نیست ابتدا مودم خود را ریستارت کنید. در صورت رفع نشدن مشکل، انجام فکتوری‌ریست برای مودم پیشنهاد می‌شود.

خوشبختانه به غیر از راه‌حل‌های اساسی پیشنهاد شده در این مطلب، راه‌حل دیگری نیز وجود دارد. می‌توانید با دانلود اپلیکیشن WiFi Fixer مشکل خود را به آسانی برطرف نمایید.

این اپلیکیشن فایل‌های سیستم وای‌فای و برخی از خدمات ضروری برای عملکرد صحیح شبکه را بازیابی می‌کند. برنامه WiFi Fixer در هنگام نیاز برای شناسایی IP آدرس به کمک شما می‌آید. استفاده از این اپیلیکشن بسیار  آسان است. با وجود اینکه ا
کند بودن سرعت وای‌فای

اما اگر اتصال به شبکه وای‌فای انجام شد ولی سرعت آن بسیار پایین بود، چه باید کرد؟ اگر به یک شبکه عمومی وای‌فای متصل هستید جای نگرانی نیست زیرا ممکن است در عین واحد کاربران زیادی در حال استفاده از این شبکه باشند. در این‌ صورت کندی سرعت اینترنت امری عادی محسوب می‌شود. حال اگر به یک شبکه خانگی متصل هستید، ابتدا از عملکرد صحیح مودم خود اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که سیگنال به اندازه کافی قوی است و هیچ مانعی مابین مودم و دستگاه شما وجود ندارد. می‌توانید سرعت اینترنت را با نصب اپیلیکشن Speedtest بر روی دستگاه خود چک کنید. این اپلیکشن دقیق و قابل اعتماد بوده و در عرض چند ثانیه سرعت حقیقی دانلود و آپلود و همچنین پینگ (Ping) شبکه را نمایش می‌دهد و به شما در شناسایی مشکلتان کمک می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
mv

mv

1398-10-27 - 13:57 پاسخ

با سلام از طریق wifi گوشی سامسونگ j7 با سیستم عامل اندروید به لپ تاپ ویندوز 10 میخوام وصل بشم. wifi لپ تاپ رو شناسایی میکنه و رمز عبور میخواد، ولی یادم نمیاد چی بوده. لطفا راهنمایی کنید. با سپاس فراوان

رعنا

رعنا

1398-09-21 - 14:23 پاسخ

سلام .بعد غیرفعال شدن ده روزه اینترنت در ایران گوشی من دیگه به وای فای وصل نمیشه و تمام موارد رو هم انجام دادم در حالیکه لپ تاپم وای فای رو دریافت میکنه ولی گوشیم نه

ali

ali

1396-11-04 - 20:15 پاسخ

سلام ممنون مشکل من زبان ورودی روی فارسی تنظیم نباشد. حل شد تشکر