هلی شات چیست؟

parya
هلی شات چیست ، به تصویرهایی که از ارتفاعات گرفته می شود گفته می شود. که حالا این ارتفاع بستگی به تیاز کاربر و یا کار فرما دارد.

تصویربرداری هوایی توسط هلیکوپترهای کنترل از راه دور در سایزکوچک که یک دوربین باکیفیت بالا را حمل می کند ، هلی شات می گوییم. ما در کانون تبلیغاتیمهمترین بخش در این بین فیلمبرداری هوایی می باشد. یعنی تکنیک فیلمبرداری بصورت نگاتیو که در عین حال سخت ترین و دقیق ترین آن نیز خواهد بود. بدین صورت که سیستم تصویربردار بسته به بالگرد سرنشین دار یا رادیو کنترل با قابلیت حمل دوربینی که میتواند تصاویر را روی نگاتیو ذخیره نماید عهده دار عمل فیلمبرداری هوایی آنهم تحت نظارت مدیر فیلمبرداری و در نهایت کارگردان میباشد. (از اقسام این نوع دوربینها میتوان به ARRIFLEX 235 و  ARRIFLEX 535 و … اشاره نمود.)

در سرزمین ایران در مبحث هلیشات (نماهای هوایی) گروه فتونیکا به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها در زمینه های فیلمبرداری هوایی، تصویربرداری هوایی و عکسبرداری هوایی می باشد.

از بخشهای دیگر هلیشات میتوان به تصویربرداری هوایی اشاره نمود. تکنیکی که در آن عمل گرفتن تصاویر با استفاده از دوربینهای دیجیتال مد نظر است؛ که با توجه به تغییر سیستم دوربین ها به دیجیتال در این زمانه به لحاظ کاربردی استفاده بیشتری دارند.

از دیگر اقسام این بخش که به لحاظ کاربردی سابقه بیشتری هم دارد عکسبرداری هوایی شامل عکسهای هوایی معمولی، موزاییکی و پانوراما می باشد.

تکنیک انجام هلیشات با استفاده از پرنده بدون سرنشین چه در فیلمبرداری هوایی و چه در عکاسی و تصویربرداری هوایی مبتنی برچند بخش است:

– اول اینکه دوربین و قاب تصویر هیچگونه ارتعاشی را شامل نباشد.

– دوم اینکه در حین پرواز سیستمها و اجرای پلان شامل تکان در تصویر خواسته و یا ناخواسته نباشد.

– سوم اینکه حرکات دوربین شامل pan (چرخش حول محور عمودی)، Tilt(چرخش حول محور عرضی) و Roll (چرخش حول محور طولی) درست، به موقع و منظم همراه با رعایت استانداردهای تصویر باشد.

– چهارم اینکه مهمترین قسمت هلیشات اجرای درست حرکات تصویر همراه با شناخت درست قاب بوده که با رعایت نکات درست تصویر در فیلمبرداری و تصویربرداری هوایی میسر می گردد.
 آنی بین با در اختیارداشتن مدرن ترین پرنده های موجود با تجربه و مهارت کافی ، در تولید فیلم های تبلیغاتی واستفاده از دستگاه + DJI S1000 که مزیت حمل دوربین Canon mark III را دارد این امکان را به کاربران خواهد داد تا تصاویر FULL HD هوایی مناسب جهت ساخت فیلمهای مستند، تله فیلم و حتی فیلمهای سینمایی را داشته باشند. دستگاههایی نظیر DJI S1000 به سرعت جای خود را به دستگاههایی که پیش از این دوربینهای خانگی و گوپرو را حمل میکردند قابلیتهای زیادی را به کارگردانها و دیگر کاربران داده است.
 صنعتصویربرداری هوایی (هلی‌ شات) امکان بی‌نظیری است تا کارخانه، خط تولید، معدن، پالایشگاه، نیروگاه، بنادر، صنایع فراساحل، پروژه های عمرانی و یا سایر مکان‌های مد نظر خود را از ارتفاع‌ دلخواه و زوایای مختلف به مخاطب خود نمایش دهید. در این شیوه‌ی شگفت‌انگیز، پهباد‌/دستگاه/مولتی روتور/ربات‌های کوچک بدون مجهز به دوربین‌هایی بسیار با کیفیت هستند، آزادانه بر فراز محل مورد نظر به پرواز در می‌آیند و با استفاده از مهارت غنی‌ترین و جذاب‌ترین تصاویر ممکن را با بالاترین کیفیت تصویربرداری دریافت می‌کند و جلوه‌‌ای اعجاب‌انگیز به پروژه‌های شما می‌افزاید.
با خدمات تصویربرداری هوایی می‌توانید بر روی دریاها به حرکت درآیید…
با خدمات تصویربرداری هوایی (هلی‌ شات) می‌توانید بر روی دریاها به حرکت درآیید و سکوها و اسکله‌های نفتی یا کشتی‌های خود را با شکوه هرچه‌تمام‌تر به مخاطب خود معرفی و ارائه نمایید. کانون تبلیغاتی آنی‌ بین با بهره‌گیری از به‌روزترین ربات‌های پرنده، تصاویری باورنکردنی را به ثبت می‌رساند تا فیلم‌های صنعتی و تبلیغاتی خود را در بالاترین سطح استاندارهای جهانی آن‌گونه که شایسته‌ی شماست در اختیار قرار دهد. این ربات‌ها قادر به تصویربرداری با کیفیت ۴K هستند و مجهز بودن آن‌ها به گیمبال سه‌محوره (لرزش‌گیر دوربین) باعث می‌شود تا تصاویری شفاف‌ و رنگ‌هایی زنده را در آرامشی خیره‌کننده شاهد باشید؛ تجربه‌ای که برای هر کسی بدل به خاطره‌ای منحصربه‌فرد می‌گردد.
همه‌ی ما از کودکی با نوعی حسرت به پرواز پرندگان می‌نگریستیم. گاهی خود را پرنده‌ای تصور می‌کردیم که از فراز آسمان برهمه‌چیز مسلط است. خانه، کوچه، شهر… همه‌چیز از آن بالا زیباتر به نظر می‌رسد. پرواز، همیشه بزرگترین آرزوی انسان بوده و شاید به همین دلیل باشد که یکی از ویژگی‌های مشترک قهرمانان کودکی ما، پرواز بوده است. امروز تجربه‌ی پرواز و تماشای آنچه آرزو داریم، به آسانی امکان‌پذیر است. ما با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات تصویربرداری هوایی، تجربه‌ی تماشای بُعد تازه‌ای را به چشمان شما هدیه می‌دهیم.
هزینه تصویربرداری هوایی به چه صورت محاسبه می شود؟
با توجه به اینکه در عملیات هلی شات ، عوامل بسیار زیادی از جمله وضعیت جوّی ، محل و موقعیت مکانی ، ساختمان ها و سازه های اطراف ، مدت پرواز ، تعداد شات و غیره دخیل هستند ، امکان ارایه جدول تعرفه قیمت وجود ندارد. در صورتی که عملیات تصویربرداری هوایی در قالب قرارداد ساخت فیلم تبلیغاتی ، فیلم صنعتی ، مستند و تیزر باشد ، هزینه ی جداگانه ای برای آن در نظر گرفته نخواهد شد. اما اگر سفارش تنها برای انجام تصویربرداری هوایی و تحویل فیلم های گرفته شده باشد ، هزینه آن بر اساس شرایط کاری محاسبه و به اطلاع سفارش دهنده خواهد رسید.
مجوز های لازم جهت انجام عملیات تصویربرداری هوایی 
کلیه پروژه هایی که در سطح شهرها و یا محیط های عمومی انجام می گردد ، نیازمند اخذ مجوز های لازم از نهاد های مرتبط نظامی و امنیتی و هم چنین سازمان های خاص در اطراف محل انجام هلی شات می باشند. همچنین تصویربرداری هوایی در اطراف فرودگاه ها ، ورزشگاه با حضور جمعیت ، اطراف مراکز امنیتی و نظامی تا شعاع ۳ کیلومتر ممنوع می باشد.

تصویربرداری هوایی (هلی‌ شات) امکان بی‌نظیری است تا کارخانه، خط تولید، معدن، پالایشگاه، نیروگاه، بنادر، صنایع فراساحل، پروژه های عمرانی و یا سایر مکان‌های مد نظر خود را از ارتفاع‌ دلخواه و زوایای مختلف به مخاطب خود نمایش دهید. در این شیوه‌ی شگفت‌انگیز، پهباد‌/دستگاه/مولتی روتور/ربات‌های کوچک بدون سرنشین کانون تبلیغاتی آنی‌بین که مجهز به دوربین‌هایی بسیار با کیفیت هستند، آزادانه بر فراز محل مورد نظر به پرواز در می‌آیند و با استفاده از مهارت تیم باتجربه‌ی ما در کانون تبلیغاتی آنی‌ بین، غنی‌ترین و جذاب‌ترین تصاویر ممکن را با بالاترین کیفیت تصویربرداری دریافت می‌کند و جلوه‌‌ای اعجاب‌انگیز به پروژه‌های شما می‌افزاید.

می توان ادعا کرد تلفیقی از هنر و دانش و خلاقیت موجب بروز و خلق آثار به یاد ماندنی زیادی می شود . تصاویر و صحنه هایی که تا مدت ها در ذهن کاربران ثبت می شوند و این موضوع می تواند قدم بسیار موثری در ارائه تبلیغات موثر نیز باشد . پس به یاد داشته باشید که هلی شات می تواند بسیار مهم و حیاتی تلقی شود و در کار و زندگی تک تک ما فواید قابل توجهی داشته باشد .

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در هلی شات ، حرکات درست دوربین شامل چرخش حول محور عمودی ، طولی و عرضی است . اجرای حرکات به موقع دوربین در کنار کیفیت بالای دوربین و عدم وجود هر گونه لرزش و یا حرکتی بهترین نتیجه ی کار را تولید خواهد کرد .

هیچ چیز از زاویه لنز یک پرنده ی که در حال ضبط یک پروژه ی هلی شات است دور نخواهد ماند . امروزه برای امور مختلفی من جمله : تولید فیلم های تبلیغاتی و صنعتی ، پیشرفت پروژه ، خط تولید یک کارخانه ، پالایشگاه ، نیروگاه ، بنادر ، پروژه های عمرانی ، سینمایی و تلویزیونی از تصویر برداری و عکاسی هوایی استفاده می شود . در بسیاری از فیلم ها و یا تبلیغات بازرگانی و تجاری صحنه هایی هوایی به چشم می خورد که این موضوع نشاندهنده ی پیشرفت روز افزون این زمینه است .

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مهدی احمدی

مهدی احمدی

1396-12-17 - 10:57 پاسخ

بسیار سودمند است، امیدوارم که استفاده از این دستگاه یخ صورت قانونی روز به روز افزایش یابد من یک دستگاه فانتوم ٤ پرو از آموت گرفتم بسیار عالی بود.