بهترین رستوران اصفهان

toranj
بهترین رستوران اصفهان را بی شک تنا باید از مردم اصفهان که هرروز غذای خود را بیرون از خانه میل می کنند پرسید. در ادامه لیستی از بهترین رستوران های اصفهان را معرفی خواهیم کرد.

در این روزهای تابستانی و گرم اکثر مسافرت های داخل کشور به شهرهای تاریخی و زیبایی مثل اصفهان و شیراز و یزد ختم می شود. اگر مسافرت به شمال کشور را بین گزینه ها نیاوریم به قطع یقین اصفهان دومین شهری خواهد بود که برای مسافرت انتخاب خواهد شد . بر طبق یک مثل قدیمی هم انتخاب این شهر خالی از لطف نیست: ” اصفهان نصف جهان”

بعد از اینکه اصفهان را برای مسافرت انتخاب کردید بهتر است ارزان ترین مکان رابرای اقامت انتخاب کنید تا هزینه زیادی را صرف مسافرت نکرده باشید. اما یادتان باشد همیشه بهترین غذاها و سالم ترین و تازه ترین ها را در مسافرت انتخاب کنید تا هم لذت ببرید و هم نیاز مند بازگشت سریع به دیارتان نباشید.

یکی از تفریح های ما ایرانی ها غذا خوردن بیرون از منزل است. خیلی از خانواده ها با توجه به درآمدشان به سراغ رستوران های گران و ارزان قیمت می روند و ساعتی را در کنار عزیزانشان می گذرانند. غافل از اینکه باید برای انتخاب یک رستوران، به نکته های بسیاری به غیر از داشتن غذاهای خوشمزه توجه کرد.

در ادامه شما را ابتدا با انتخاب یک رستوران خوب آشنا می کنیم سپس لیستی از بهترین رستوران های اصفهان را برای شما اماده کرده ایم.

توجه به اصول بهداشتی

رعایت اصول بهداشتی در کارکنان یک رستوران باید آنقدر مشهود باشد که مشتریان با یک بار آمدن به آنجا از این موضوع مطلع شوند. داشتن کلاه و دستکش و البته لباس های یکدست، تمیز و با رنگ روشن و پاک کردن سریع میز غذایی که پیش از این مشتری دیگری از آن استفاده کرده است، نکته های اولیه ای هستند که باید به آنها دقت کرد.

آشپزخانه قابل رویت

رستوران هایی که آشپزخانه و بخش سرو غذایشان قابل مشاهده هستند و مشتری می تواند تمام کارهایی که برای تهیه غذا اجرا می شود ببیند، برای انتخاب مناسب تر هستند زیرا در این صورت کارکنان رستوران باید به نکته های بهداشتی و اصول حرفه ای آشپزی و سرو، بیش از پیش توجه کنند.

کارکنان مودب و پاسخگو

مناسب بودن سر و وضع کارکنان و پاسخگو بودن آنها در برابر مشتری از ویژگی های یک رستوران خوب است. آنها باید با کمال ادب و احترام به درخواست های مشتری پاسخ دهند و به شکایت های احتمالی آنها رسیدگی کنند. رعایت این نکته ها، ابتدایی ترین موارد در امر مشتری مداری در رستوران هاست.

 
تهیه پرس های غذایی به اندازه

یک رستوران خوب در مصرف مواد غذایی زیاده روی نمی کند و این ویژگی خود را به عنوان یک صفت ویژه به مشتری می شناساند. تمام پرس های سروشده در رستوران باید به اندازه یک فرد عادی باشد و در بشقاب با بهترین تزیینات در اختیار مشتری قرار گیرد به طوری که هم سیر شود و هم احساس پری نکند.

 
داشتن سیستم تهویه مناسب

سیستم تهویه یک رستوران بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت بوی انواع غذاها در سالن غذاخوری پخش می شود و باعث ناراحتی مشتری خواهد شد.

 
داشتن فضای مناسب

محیط یک رستوران نباید آنقدر کوچک باشد که میز ها بیش از اندازه به هم نزدیک قرار بگیرند زیرا در این صورت مشتریان احساس ناامنی می کنند و نمی توانند با آرامش و راحتی غذایشان را میل کنند.

 
حضور مسوول رستوران در کنار مشتریان

حضور مسوول رستوران در جایی که مشتریان به صرف غذا می پردازند و پرس وجو از آنها درباره اینکه کیفیت و کمیت غذا موردپسندشان است یا نه، نشانه آن است که رستوران به مشتریانش اهمیت می دهد و همواره در پی بهتر شدن است. وجود فرم های نظرخواهی نیز می تواند نشانه ای از همین اهمیت قائل شدن برای مشتری باشد.

 
داشتن میزهای شیشه ای

از آنجا که سطوح پلاستیکی آلودگی ها را به خود جذب می کنند، در یک رستوران مناسب باید میزهای شیشه ای وجود داشته باشد تا به راحتی تمیز شوند. به علاوه، از پارچ نباید برای سرو نوشیدنی ها استفاده کرد بلکه آنها باید وکیوم شده باشند و با همان بطری و نی سرو شوند زیرا استفاده از لیوان و پارچ احتمال انتقال آلودگی را بالا می برد.

 
رعایت تناسب در میان غذاها

بیشتر غذاهای موجود در منوی رستوران ها، غذاهای سرخ شده، چیپسی یا بسیار چرب هستند. در حالی که در یک رستوران خوب هنگام تهیه منو باید تناسبی میان غذاهای گریل، سرخ شده، کبابی یا پخته در نظر گرفته شده باشد. این کار نشان می دهد رستوران به سلامت مشتریانش توجه دارد. در ضمن، اگر غذای جدیدی در منوی غذایی قرار داده شده است که به نظر می رسد مشتری آن را نمی شناسد، بهتر است یا مواد اولیه آن جلوی نامش ذکر شوند یا سفارش گیرنده رستوران با داشتن اطلاعات کافی، این غذا را به مشتری معرفی کند.

 
داشتن بشقاب های محاسبه شده

بسیاری از رستوران ها از صفت «دوبل» برای برخی از غذاهایشان استفاده می کنند که این کار به غیر از اضافه دریافت کردن پروتئین و کربوهیدرات فایده دیگری ندارد. یک بشقاب مناسب، بشقابی است که ۵۰ درصد آن از سبزی ها، ۲۵ درصد از مواد پروتئینی و ۲۵ درصد دیگر از غلات تشکیل شده باشد.

 
داشتن نور کافی و شلوغ نبودن

داشتن نور کافی و شلوغ نبودن رستوران از دیگر ویژگی های یک رستوران خوب است که مسوولان آن باید به این نکته ها دقت داشته باشند.

 
سرو غذاهای سالم و مغذی

در منوی غذای یک رستوران دوستدار سلامت، غذاهایی خوشمزه و سالم به چشم می خورد مثلا با در هم آمیختن مواد غذایی با کیفیت و مغذی، غذاهایی تهیه می کنند که مشتری تا به حال آنها را امتحان نکرده باشد اما با مصرف آنها مشتری همیشگی رستوران شود. برای این منظور داشتن یک آشپز خلاق و با تجربه و آگاه از ظرایف تغذیه ای بسیار مهم است.

نکاتی درخصوص طبخ غذای سالم

– مهم ترین و حیاتی ترین ویژگی یک غذای خوب رعایت کامل اصول بهداشتی و نحوه طبخ آن است. (غذا باید با روشی طبخ شود و به میزانی پخته یا سرخ شود که در درجه اول، ارزش عذایی مواد آن از بین نرود و بعد از آن، طعم و مزه خوشایندی داشته باشد. شستن تک تک مواد تشکیل دهنده غذا طبق اصول مخصوص خود امری گریزناپذیر و غیرقابل چشم پوشی است.)

– متخصصین تغذیه معتقدند که غذا را می توان کم خورد اما از کیفیت آن نمی توان کم کرد. به این معنی که کیفیت و نوع تک تک موادی که در تهیه و پخت غذا استفاده می شود مهم است و سلامت و بهداشت داخلی بدن در استفاده از موادغذایی با کیفیت تضمین می شود. به همین لحاظ باید به نوع و مرغوبیت موادی که برای تهیه غذا مورد استفاده قرار می گیرد مانند، نوع روغن، گوشت، برنج و سبزیجات توجه خاص کرد تا هم با کیفیت باشد و هم تازه!

– به میزان پخت یا سرخ شدن غذاها باید توجه شود تا با گرفتن حرارت بیش از حد، خواص آن ها تبدیل به زیان نگردد. یادتان باشد که پختن یا سرخ کردن غذاها حد و مرز مشخصی دارد و از روش معینی پیروی می کند. غذاهایی که خارج از اصول طبخ و تهیه می شوند برای سلامت بدن مضر هستند.

– غذاهایی که در فر و ماکروفر سرخ می شوند از موادی که در روغن سرخ می شوند سالم ترند زیرا علاوه بر این که عدم استفاده از روغن، چربی آن ها را کم تر می کند، حرارت بالای فر یا ماکروفر باعث می شود تا چربی های طبیعی غذا مانند، چربی گوشت مرغ یا گوشت قرمز نیز از بین برود و درنتیجه از ورود میزان قابل توجهی روغن و چربی به دستگاه گوارش بدن جلوگیری شود.

– روغن سرخ کردنی تا زمانی قابلیت مصرف دارد که رنگ آن روشن و براق باشد و تکه های سوخته شده مواد غذایی در آن پدید نیاید. بنابراین از خوردن مواد غذایی که در روغن های سیاه و سوخته سرخ شده اند جدا خودداری کنید.

– معمولا روی ظروف روغن های مایع حداکثر درجه حرارتی که می توان به آن روغن داد ذکر شده است لازم است که حتما به این نکته توجه کافی شود و از حرارت بیش از حد روغن جلوگیری گردد. روغن هایی که به علت حرارت بالا شروع به سوختن می کنند(از آن ها دود بلند می شود) به هیچ وجه قابل استفاده نیستند و باید فورا آن را تخلیه کرد و بعد از شستشوی ظرف مجددا از روغن جدید استفاده شود.

– گوشت ماهی، حیوانات و میوه های پرورشی به علت تعجیل در سیکل زمانی رشد و بلوغ آن ها از میزان قابل توجهی هورمون و مواد رشد دهنده برخوردارند که علاوه بر عوارض زیان باری که سلامت مصرف کننده را به خطر می اندازند، دارای طعم و مزه مصنوعی و غیرطبیعی نیز می باشند.

– استفاده از ظروف پلاستیکی برای تهیه غذا یا مصرف آن صحیح نیست به ویژه اگرآن ظرف حرارت هم ببیند. زیرا هنگامی که غذا وارد ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف می شود، مقداری از مواد شیمیایی ظرف وارد غذا و از آن جا وارد بدن ما می شود که این عمل با درصورت گرم بودن غذا یا حرارت دادن ظروف شدت می یابد. شکل گرفتن رفتارها و خلق و خوی جنس مخالف در فرد، بلوغ زودرس و رشد اندام ها در دختران، تغییر در عملکرد هورمون ها و کاهش ترشح هورمون تستوسترون و بزرگ شدن غده پروستات در مردان و تغییرات رفتاری و بروز تندخویی و پرخاشگری از جمله عوارض ورود این مواد شیمیایی به بدن هستند.

– غذاها را به جای نگهداری در ظروف پلاستیکی در ظروف شیشه ای نگهداری کنید.

– از منجمد شدن میوه و سبزجاتی که به صورت خام خورده می شوند خودداری کنید.

بهترین رستوران های اصفهان
اصفهان یکی از بزرگترین شهرهای توریستی ایران است که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. انتخاب اول هر گردشگری در آدرس: اصفهان, می تواند خوردن بریانی باشد که یکی از پیشنهادهای خوب بریانی اعظم اصفهان است، اما برای روزهای آینده، به دنبال یک رستوران در اصفهان خواهید گشت که کیفیت و خدمات مناسبی داشته باشد. این مقاله به شما کمک می کند که برترین رستوران های اصفهان را پیدا کنید.

رستوران شهرزاد

آدرس:  اصفهان, چهار باغ عباسی, خیابان عباس آباد

شماره تماس و سفارش: کد 031, 12204490

رستوران هرمس

آدرس: اصفهان, نظر شرقی, کوچه کلیسا وانک, کوچه جلفا

شماره تماس و سفارش: کد 031, 16293349

رستوران خوان گستر
آدرس: اصفهان, بزرگراه شهید دستجردی, سیتی سنتر, طبقه سوم

شماره تماس و سفارش: کد 031, 6550025

رستوران زاگرس
آدرس: اصفهان, پارک کوهستانی صفه

شماره تماس و سفارش: کد 031, 95016001

رستوران بریانی اعظم

آدرس: اصفهان, خیابان کمال اسماعیل, جنب پمپ بنزین
شماره تماس و سفارش: کد 031, 12125730

رستوران ملل زینو

آدرس: اصفهان, خیابان حکیم نظامی, بالاتر از چهارراه شریعتی, مقابل کارواش

شماره تماس و سفارش: کد 031, 6245666

رستوران ثانی

آدرس: اصفهان, بوستان سعدی, شماره 28

شماره تماس و سفارش: کد 031, 6255552

رستوران خاتون
آدرس: اصفهان, خیابان حکیم نظامی, جنب خیابان مهرداد, ساختمان کیمیا

شماره تماس و سفارش: کد 031, 36278961

رستوران ایتالیایی نان دوست

آدرس: اصفهان, خیابان حکیم نظامی, جنب کوچه سنگ تراش ها

شماره تماس و سفارش: کد 031, 6270307

کافه رستوران توسکا

آدرس: اصفهان, خیابان نظر شرقی, کوچه کلیسا وانک, جنب کلیسا

شماره تماس و سفارش: کد 031, 6243335
رستوران شاندیز اصفهان

 

آدرس: اصفهان, آدرس: اصفهان, شیخ صدوق شمالی, نبش شیخ مفید, طبقه زیرین بانک سرمایه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ