تفاوت تیپ های 206

bagheri.mry
تفاوت تیپ های پژو 206 می تواند حتی تا 3 میلیون تومان روی قیمت نهایی آن تاثیر گذار باشد!

تفاوت تیپ های 206 می تواند حتی تا 3 میلیون تومان روی قیمت نهایی آن تاثیر گذار باشد!

شما هم تفاوت تیپ های پژو 206 را نمی دانید و هنگامی که تصمیم به خریدن ماشین محبوب پژو 206 گرفته اید، فروشندگان با توضیحاتشان درباره تیپ های مختلف آن شما را گیج کرده اند؟ با ما باشید تا یکبار برای همیشه با تفاوت تیپ های 206 آشنا شوید و این مشکل را برای خودتان حل کنید!

پژو 206 یکی از موفق ترین مدل های پژو است و تا پایان سال 2013 بیش از 6 میلیون دستگاه از آن در جهان به فروش رسیده است! این خودرو از سال 2001 تا 2003 رکورددار پرفروشترین خودروی اروپا بود. پژو 206 اکنون 15 سال است که وارد بازار ایران شده است و در این مدت مدل های مختلفی از آن ارائه شده است. این خودرو از همان ابتدای ورود به ایران، به دلیل چالاکی وقابلیت های دینامیکی بالا، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب و مطابقت با استانداردهای روز جهان محبوبیت ویژه ای میان جوانان و خانواده ها پیدا کرد و جای خود را در بازار خودروی ایران تثبیت کرد. این خودرو در آزمونهای تصادف EuroNCAP ، چهار ستاره ایمنی از 5 ستاره را دریافت کرده و در طراحی و تولید آن از آخرین تکنولوژی های روز استفاده شده بود. شرکت فرانسوی پژو در سال 2010 میلادی تولید این خودرو را متوقف کرد، ولی همچنان بعد از 17 سال شاهد تولید آن در ایران توسط ایران خودرو هستیم.

در حال حاضر 6 تیپ برای مدل بدون صندوق، 4 تیپ برای مدل صندوق دار و 2 تیپ برای مدل به روز شده ی آن یعنی پژو 207 در بازار موجود است. البته تیپ های 1، 3، 4 و 6 مدل هاچ بک این خودرو از رده تولید خارج شده‌اند و اگر به آن ها علاقه مند شده اید باید به دنبال کارکرده ی آن در بازار باشید.

اما نظر تعمیرکاران و مالکان بنگاه های خودرو درباره پژو 206 چیست؟

مالکان بنگاه های خودرو به طور کلی اعتقاد دارند پژو 206 همیشه مشتری دارد و به دلیل قیمت مناسب آن از فروش خوبی برخوردار است. تعمیرکاران معتقدند مدل های صندوق دار پژو نسبت به مدهای بدون صندوق، از کیفیت بالاتری برخوردارند و مدل به روز شده ی 207 ارزش خرید بالایی ندارد. تیپهای 2 و 5 پژو 206 بدون صندوق، به دلیل شتاب بالاتر و تعمیرات سهل تر، بیشتر خرید و فروش می شوند. اما اگر به دنبال مدل های صندوق دار هستید، اولین پیشنهاد تیپ V8 است که کیفیت مونتاژ بهتری داشته و آپشنهای بیشتری نیز دارد.

صاحبان بنگاه‌های خودرو، پژو 206 هاچ بک تیپ 5 را بهترین گزینه برای فروش می‌دانند و پس از آن تیپ 2 هاچ بک و مدل V8 اس دی را گزینه‌های مناسب از بین مدل‌های مختلف پژو 206 می‌دانند. در سمتی دیگر تعمیرکاران از نظر فنی در ابتدا V8 اس دی ، 207 و سپس پژو 206 تیپ 5 را بهترین گزینه برای خریداران می‌دانند.

تیپ 1

این تیپ اولین مدل پژو206 بود که در اوایل دهه 80 وارد ایران شد. این اتومبیل در آن زمان جزو خودروهای مدرن محسوب می شد و در مجموع 12217 مدل از آن تولید شد. نشانه های مخصوص پژو 206 تیپ 1 که شناسایی آن را آسان می کند، فرمان دو شاخه، ساعت دیجیتالی روی داشبورد و سیستم صوتی قدیمی پشتیبانی کننده از کاست است. البته این ویژگی ها را به لطف لوازم یدکی می توانید به راحتی تغییر دهید. مهم ترین ویژگی تیپ 1 پژو 206 که قابل تغییر نیز نیست، موتور TU3 با توان 75 اسب بخار و یک گیربکس 5 سرعته دستی است.

تیپ 2

این تیپ که در حقیقت نسخه ای بهبود یافته از تیپ 1 است، دارای سیستم برق مالتی پلکس بوده اما همچنان آینه های کناری و شیشه بالابر پشتی، دستی هستند. از سال 1390 سیستم ABS ترمز نیز به آن اضافه شد و درجه امنیت این تیپ بالاتر رفت. تیپ 2 پژو 206 همان تیپ 3 است فقط با امکاناتی کمتر! تا سال 1390 این تیپ پرفروش ترین مدل بین تمامی مدل های موجود در بازار بود تا آن که تیپ 5 نیز وارد بازار شد و جای آن را در پرفروشی گرفت. موتور تیپ 2 نیز TU3 یک و تیم لیتری با توان 75 اسب بخار است و مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی.

تیپ 3

تیپ 3 پژو 206 نیز با تغییراتی جزئی در تیپ 2 ساخته و روانه بازار شد. تیپ 3 در اصل همان موتور و همان گیربکس را دارد و تنها تفاوت آن، آشپن های اضافه شده به آن بود از جمله؛ سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرم کن آینه برقی، دو کیسه هوا، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم بهبود یافته کلاریون و … . این خودرو در آن زمان جزو آپشنال ترین خودروهای موجود در بازار با قیمت مناسب بود.

تیپ 4

در این مدل، موتور خودرو به TU5 با حجم 1.6 لیتری ارتقا یافت. این موتور کاملا نسبت به TU3 متفاوت است و توان آن 110 اسب بخار است. هم چنین گیربکس 5 سرعته ی دستی جای خود را به گیربکس 5 سرعته ی اتوماتیک با نام AI4 داد.

تیپ 5

این خودرو خیلی زود به یکی از پر فروش ترین های بازار ایران تبدیل شد. یک موتورTU5  یک و نیم لیتری با توان تولید اسب بخار، گیربکس سرعته ی دستی، ترمزهای ABS دیسکی کاناله و ارتفاع کمتر در سیستم تعلیق، همگی عواملی بودند تا تیپ 5 پژو 206 به صرفه و آپشنال باشد و بین خریداران پژو 206 محبوبیت پیدا کند.

تیپ 6

استقبال کم از تیپ 6 پژو 206 در مقابل تیپ 5 برای تولید کنندگان آن دور از انتظار بود. این خودرو موتور و گیربکس تیپ 4 را به همراه آپشن های تیپ 5، هر دو را همزمان دارا بود.

ایران خودرو چندی بعد گیربکس این اتومبیل را عوض کرد و از یک گیربکس قدرتمندتر تیپ ترونیک بر روی آن استفاده کرد تا به فروش بیشتر آن کمک کند، اما این اتفاق رخ نداد و ضربه‌های وارده به بدنه خودرو در هنگان تعویض دنده باعث شد این تیپ به دل کاربرانش ننشیند.

پژو 206 اس دی (صندوقدار)

پژو 206 با تمام محبوبیتی که در بازار ایران پیدا کرده بود، به دلیل محدودیت حجم صندوق عقب گزینه مناسبی برای مسافرت های خانوادگی نبود و به همین دلیل از گزینه های خرید خانواده ها کنار گذاشته می شد. از همین رو ایران خودرو با همکاری پژو فرانسه دست به عرضه اتومبیلی مبتنی بر پلتفرم اصلی خود پژو 206 بدون صندوق، اما مجهز به صندوق عقب کرد. اتومبیلی که در ابتدا «آریان» نامیده می‌شد، اما پس از مدتی به 206 اس دی (206 SD) تغییر نام یافت. این اتومبیل با حضور در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال 2005 به جهانیان نیز معرفی شد. اتومبیلی که در دو مدل با موتورهای TU5 و TU3 تولید شده است. حتی مدل دوگانه سوز این خودرو نیز در بازار موجود است.

تعلیق پشتی این اتومبیل صندوق‌دار با تغییراتی همراه شد تا خریدار بتواند بار بیشتری را با خود به همراه داشته باشد و به طور کلی خودرو نسبت به مدل بدون صندوق تحمل وزن بیشتری را داشته باشد. فضای بار صندوق عقب این خودرو 325 متر مکعب است. هرچند این صندوق در ابتدا به دلیل نامتعارف بودن با قسمت جلویی کمی غیرقابل درک بود، اما پس از مدتی به خوبی توانست خودش را به خریداران بقبولاند.

پژو 206 اس دی، در تیپ های V1 تا V20 تولید شده است که در حال حاضر تیپ های V8 ،V2 ،V20 و V9 در بازار موجود است.

به اعتقاد برخی، مدل اس دی پژو 206 سواری نرم تری را ارائه می‌کند و نسبت به مدل بدون صندوق از کیفیت مونتاژ بهتری برخوردار است. در هر صورت، مدل V9 آپشنال‌ترین و کامل‌ترین مدل در بین این محصولات صندوق‌دار است. توضیحات مربوط به تیپ های موجود در بازار در زیر شرح داده شده است؛

تیپ های پژو 206 صندوق دار:

V8 :  موتور 1600 سی سی  ، قدرت 110 اسب بخار ، با امکانات**

V2  :  موتور 1600 سی سی  ، قدرت 110 اسب بخار  ، بدون امکانات ، گاز سوز

V20  :   موتور 1400 سی سی ، قدرت 75 اسب بخار  ، بدون امکانات*

V9  :  موتور 1600 سی سی  ، قدرت 110 اسب بخار  ، با امکانات ، دنده اتوماتیک ، رینگ اسپرت آلومینیومی  تورنادوV

 **با امکانات : شیشه جلو و عقب برقی ، آینه های کناری برقی ، تهویه مطبوع(کولر) اتوماتیک ، پخش سی دی MP3  ،  کیسه هوای جلو ، ترمز ABS

 * بدون امکانات: شیشه جلو برقی (عقب دستی) ، آینه کناری دستی ، تهویه مطبوع دستی ، پخش MP3

پژو 207i

پژو 207 در واقع چه از نظر پلتفرم و چه از نظر مشخصات فنی دقیقا مشابه تیپ 5 و تیپ 6 پژو 206 است. اما تغییرات ظاهری که با هدف هرچه مدرن‌تر کردن این اتومبیل انجام شده است، باعث شده تا به طور کلی نام این خودرو متفاوت باشد. اینک 207 از نظر داخلی تفاوت‌های زیادی را با مدل قبلی خود دارد تا کاربر بسته به سلیقه خود یکی از این پژو‌ها را انتخاب کند. از نظر بخش بیرونی نیز چراغ‌ها کمی متفاوت‌تر از قبل شده‌اند، اما در اکثر مواقع نمی‌توانیم تفاوت زیادی را بین 207 و 206 ببینیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ