طرز تهیه مربا هلو

a.mahammadi
هلو موادمغذی بسیاری را با کالری کم و بدون چربی فراهم میکند

هلو با پوستی نرم و گوشت شیرین یکی از بهترین میوه‌ های تابستانی است. هلو موادمغذی بسیاری را با کالری کم و بدون چربی فراهم میکند که میتواند انتخاب بسیار سالمی بعنوان یکی از وعده‌ های میوه روزانه باشد مربای هلو جزو مربا و کمپوت میباشد و می توانید آن را در وعده صبحانه – میان وعدهسرو کنید 

مواد لازم

هلو زعفرانی: 500 گرم، شکر: 1 کیلو، آب: 1 پیمانه، پرک بادام: به مقدار لازم، دانه های هل: به مقدار لازم، زعفران: چند پر

طرز تهیه: شکر را به همراه آب درون قابلمه لعابی ریخته و روی شعله ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم شکر حل شود و شربت بجوشد. باید شربت به قوام کامل برسد. سپس هلوها را با سلیقه دلخواه برش زده و بعد از قوام آمدن شربت با پوست داخل آب جوش می بریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم سپس پوست هلوها را به راحتی جدا می کنیم ، هسته هلوها را در میآوریم و  به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا میوه ها بپزد ولی له نشود. ( دقت کنید که در این مدت مربا باید ریز بجوشد و از جوش نیفتد ) در این مرحله پرک بادام، دانه های هل و زعفران و در صورت تمایل اسانس وانیل را اضافه می کنیم و بعد از چند جوش قابلمه را از روی شعله بر می داریم و اجازه می دهیم مربا درون قابلمه خنک شود. سپس در شیشه مورد نظر خالی می کنیم. سپس داخل شیشه تمیزی ریخته و در یخچال قرار می دهیم تا سرد شود.

 نکته ها : هیچگاه از قاشقی که خوب تمیز نشده برای هم زدن مربا استفاده نکنید چون موجب میشود مربا زود کپک بزند ، برای اطلاع از قوام آمدن مربا مقداری از شربت را در قاشقی بریزید ، اگر شیره پس از خنک شدن سریع از قاشق نریخت یعنی که شربتش قوام آمده است.

 اگر شربت خوب بجوشد و قوام بیاید شکرک نمی زند ولی اگر شکر مربا کم باشد ، قوام نیامده باشد یا کاملا پخته نشده باشد ممکن است کپک بزند ، وقتی مربا یا شیره بیش از حد بجوشد یا آنکه شیرینی آن کم باشد شکرک می‌زند و برای رفع آن باید در شربت یا مربا کمی آب جوش و یک دوم قاشق چای جوری آبلیموی تازه اضافه کنید و بگذارید چند جوش بزند تا شکرک آن از بین برود.

برای انتخاب هلو بهتر است  هلوهائی را انتخاب کنیم که رنگ زرد زعفرانی داشته باشند

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 45دقیقهمیباشد .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ