فرهاد دماوندی کیست؟

فرهاد دماوندی کیست؟ حتما سریال شهرزاد را دیده اید و از این شخصیت یعنی فرهاد دماوندی سوالاتی در ذهنتان نقش بسته است. در ادامه باآن بیشتر آشنا خواهید شد.

فصل اول سریال خانگی که آقای فتحی کارگردانی اش را بر عده داشتند آنقدر جذاب و زیبا بود که همه برای ان زمانی را تعیین می کردند تا بتوانند این سریال جذاب و گیرا را هر هفته به وقت دوشنبه ها تماشا کنند. از جمله بازیگرانی که در این سریال بازی می کردند می توان به استاد علی نصیریان بازیگر نقش بزرگ آقا اشاره کرد و همچنین بازیگران برجسته ای چون شهاب حسینی ، ترانه علیدوستی و …

فرهاد دماوندی کیست؟

مصطفی زمانی (۳۰ خرداد ۱۳۶۱ گیلان) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی می‌باشد.  این بازیگر در سریال شهرزاد نقش فرهاد دماوندی را داشته است که بسیار هم نقش آفرینی کرده و مورد توجه بسیار یاز مردم و حتی کارگردانان مطرح کشور قرار گرفته است.

بیوگرافی مصطفی زمانی بازیگر نقش فرهاد دماوندی

مصطفی زمانی متولد ۳۰ خرداد ۱۳۶۱ در شهر فریدون کنار بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان می‌باشد. وی با سریال ماندگار و پرطرفدار یوسف پیامبر به شهرت رسید.وی هم اکنون در تهران زندگی می کند.مصطفی زمانی ساکن فریدون‌کنار، مازندران در ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۱ در گیلان به دنیا آمد.

پدر وی مازندرانی و مادرش گیلانی است. او دارای ۳ برادر و ۱ خواهر می‌باشد و خودش فرزند سوم خانواده است. ایشان تا هفت سالگی در استان گیلان زندگی کرد و از هفت سالگی به بعد در شهرستان فریدون‌کنار بزرگ شد.

‏از سال ۱۳۸۵ پا به عرصهٔ تلویزیون و سینما گذاشت و با سریال یوسف پیامبر به مردم معرفی شد. او در میان کاندیداهای زیاد برای نقش یوسف، توسط فرج‌الله سلحشور انتخاب شد. وی هم‌اکنون در تهران زندگی می‌کند و مجرد است.

و دارای ۳ برادر و ۱ خواهر می‌باشد و خودش فرزند سوم خانواده است.
از سال ۱۳۸۵ پا به عرصهٔ تلویزیون و سینما گذاشت و با سریال یوسف پیامبر به مردم معرفی شد. از بچگی آرزوی بازیگری داشت و از آنجا که در شهرستان بزرگ شده بود شرایط پیشرفت کمی داشت تا اینکه

با ورود به دانشگاه سعی کرد از تئاتر خود را به فضای بازیگری نزدیک کند او سپس از طریق یکی از دوستانش آگهی نقش یوسف در روزنامه ها رو میبیند سپس از طریق همان دوست به سلحشور معرفی میشود و درنهایت از بین ۳۰۰۰ نفر برای نقش یوسف پیامبر انتخاب میشود .

بخش جالبی از حرف‌های او که تا کنون گفته نشده بود، به بازی او در نقش «قباد» به جای «فرهاد» باز می‌گردد. این‌طور که او توضیح می‌دهد نقش قباد که در نهایت به شهاب حسینی رسید از ابتدا به او پیشنهاد شده بود. زمانی دربار نقش فرهاد می‌گوید: «وقتی «شهرزاد» کار شد من مدام احساس می‌کردم شخصیت فرهاد یک چیزیش هست و یک چیزی کم دارد. بی‌تعارف بگویم این نقش با وجود تمام زحمت‌های آقای فتحی نقش تختی است. درآوردن چنین نقشی واقعا سخت است. یک جایی مخاطب حرصش درمی‌آید که چرا فرهاد کاری نمی‌کند.»

و در ادامه توضیحاتش را این‌طور کامل می‌کند: «من قرار بود از اول قباد را بازی کنم اما شهاب که فیلمنامه را خوانده بود بدون اینکه بداند قرار است من قباد را بازی کنم، گفته بود من فقط قباد را بازی می‌کنم. به من گفتند و قبول کردم اگر شهاب می‌آید او این نقش را بازی کند. گاهی وقت‌ها به این مساله فکر می‌کنم شاید من باید برای بازی کردن نقش قباد ایستادگی می‌کردم! چون بازی کردن نقش فرهاد خیلی برایم دردسر شد و هیچ کس این را ندید که من یک نقش تخت را بازی کردم. مثل اینکه شما ماشینی داری و می‌توانی با آن به صورت مارپیچ رانندگی کنی اما نه در جاده کفی مثل قم- کاشان. نمی‌توانستم با فرهاد راه کج بروم.»
 
البته آن‌طور که زمانی می‌گوید شهاب حسینی نمی‌دانسته که این نقش به او پیشنهاد شده است: «وقتی فهمیدم شهاب می‌خواهد قباد را بازی کند، از قانونی پیروی کردم که به نظرم درست بود. آن قانون این بود که آدم نباید فیلمنامه خوب و کار کردن با کارگردان خوب را از دست بدهد و در این صورت است که مهم نیست نقش چه چیزی است. اما در ادامه این چالش به وجود آمد که کاراکتری به اسم شهرزاد در چالش میان این دو شخصیت کجا قرار می‌گیرد؟! از آنجایی که ترانه علیدوستی و شهاب حسینی زوج سینمایی هم هستند، به چشم و مغز خیلی‌ها کنار هم قرار گرفتن این دو بهتر است و این کار را برای من سخت‌تر کرد. این چالش برایم خیلی جذاب بود که آیا این تصمیم به من لذت داد؟ یا وقتی برمی‌گردی حاضری این راه را بروی؟ احساس می‌کنم در سری اول «شهرزاد» بار دیگر همین فضا و شرایط را انتخاب می‌کردم، یعنی حاضرم برگردم و باز هم نقش فرهاد را بازی کنم. فرهاد دماوندی کیست؟

مهم جایی است که ما برای آن می‌جنگیم و در ادامه مردن یا زنده ماندن خیلی اهمیت ندارد. اما حوزه این سریال با فرهاد، قباد، شهرزاد، بزرگ آقا و حسن فتحی حوزه وسیعی شد که از این جمع به من خیلی چیزها رسید و حتما از من هم به این جمع چیزهایی رسیده است. بخش دیگر چالش نقش فرهاد این بود که فرهاد و قباد در واقع یک شخصیت هستند. فکر نمی‌کنم کسی به این بخش توجه کرده باشد. فرهاد برای شهرزاد گریه می‌کرد اما قباد برای او دعوا به راه می‌انداخت. این دو یک نفرند و از آنجایی که انسان فی‌ذاته از رخوت خودش خسته می‌شود، دوست دارد کاستی‌هایش را در دیگری ببیند. دلیل اینکه آدم‌ها دوست دارند عصیان را تماشا کنند همین است. همه ما بالاخره از رخوت خودمان خسته می‌شویم. فرهاد و قباد هم کاستی‌های‌شان را در هم می‌دیدند.»

وی درباره موفقیت این سریال و جذب مخاطب بیان کرد: یکی از دلایل موفقیت سریال «شهرزاد» قصه خوب و کارگردانی آن بود. اکثر آثار حسن فتحی پربیننده است و همین باعث می شود که یک اعتماد اولیه شکل بگیرد و «شهرزاد» هم از ابتدا فروش خوبی داشته باشد.

دلیل علاقمندی مخاطب به ازدواج قباد و شهرزاد

بازیگر نقش فرهاد دماوندی  درباره اینکه چرا بسیاری از مخاطبان علاقه مند بودند که «شهرزاد» همچنان با قباد زندگی کند، بیان کرد: شهاب حسینی بازیگر نقش قباد شخصیتی فوق العاده دوست داشتنی دارد و واقعیت این است که کسی نمی تواند از دست او ناراحت باشد. اگرچه قباد شخصیت منفی این سریال بود با این حال نگاه او برای مخاطب آزاردهنده نیست، او نسبت به سرنوشت خودش مسئول نبوده است و حتی از زمانی که «شهرزاد» وارد زندگی او می شود، قباد را متحول می کند. از طرف دیگر ما از زندگی عاشقانه «شهرزاد» و فرهاد کنش و واکنش خاصی ندیدیم. ارتباط میان آنها عشقی کلاسیک و اسطوره ای بود اما عشق قباد و «شهرزاد» امروزی تر بود و مخاطب توانست شاهد زندگی عاشقانه آنها باشد.

وی با اشاره به شهاب حسینی و ترانه علیدوستی که در چند فیلم با یکدیگر همبازی بوده اند، گفت: حسینی و علیدوستی از زمان ساخت فیلم «درباره الی» در چند اثر با یکدیگر همکاری داشته اند و یک زوج سینمایی محسوب می شوند بنابراین بسیار طبیعی است که عده ای طرفدار این باشند که قباد و شهرزاد با یکدیگر باقی بمانند با این حال پیچیدگی های قصه ایجاب می کند که اتفاقات دیگری رخ بدهد و کلیشه ها بشکند.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» در بخش دیگری از سخنان خود درباره تفاوت عشق قباد و فرهاد به شهرزاد توضیح داد: فرهاد عشق خود را آزادگی معنا می کند ولی قباد اینگونه نیست، او عشقش را نوعی مالکیت می داند و کنش ها و واکنش های این دو نسبت به ازدواج شهرزاد به دلیل تفاوت نگاه آنهاست.

شخصیت فرهاد دماوندی کیست که  کمی منفعل بود

زمانی در واکنش به اینکه مخاطب به خاطر شخصیت فرهاد نمی تواند او را به عنوان یک عاشق در نظر بگیرد و به او اطمینان کند، پاسخ داد: حسن فتحی شخصیتی از فرهاد در ذهن داشت که دوست داشت من همان شخصیت را بازی کنم و از آنجایی که من به او اعتماد داشتم شخصیت مورد نظر او را بازی کردم چون با خودم فکر کردم ممکن است ادامه این شخصیت در فصل های دوم و سوم همین ویژگی های فعلی را بطلبد. با این حال فکر می کنم شخصیت فرهاد کمی منفعل و تخت بود. یکی از مسائلی که باعث شد مخاطب احساس کند این شخصیت کمی بی عرضه است زمانی بود که جمشید هاشم پور در نقش سرگرد کیف و وسایل خود را به او سپرد و او این کیف را در کافه جا گذاشت. به نظر من شخصیتی که می خواست با شهرزاد ازدواج کند لازم بود محکم تر از آنچه نشان داده شد، رفتار کند. با این حال این نکات به فیلمنامه مربوط می شود و من تنها مسئول اجرای این نقش بودم. من تجربه همکاری دیگری با آقای فتحی داشتم و او هر چه بگوید با چشم گفتن پاسخ می دهم.

بازیگر فیلم سینمایی «آه ای عبدالحلیم» درباره ضعف های سریال «شهرزاد» نیز عنوان کرد: به نظر من کم پیش می آید که بتوان پروژه ای به این سنگینی را در طول ۸ ماه و نیم به تولید رساند. اگر ما همین کار را با یک تمرکز دو تا سه ساله در تلویزیون تولید می کردیم و فرصت کافی داشتیم مطمئنا اثر بسیار فاخرتری می شد. با این حال فکر می کنم در زمانی که شرایط تلویزیون و سینما برای تولید بسیار سخت است و بخش خصوصی پولی هزینه نمی کند ساخت این سریال، خودش کار بسیار بزرگی بود.

دلخوری از شبکه های اجتماعی و توهین به دلیل حمایت از یک سامانه برای سینماگران

وی درباره «شهرزاد ۲» نیز گفت: زمانی که «شهرزاد» به من پیشنهاد شد همه ما بازیگران و عوامل در درجه اول به این فکر کردیم که کار خوبی تحویل دهیم و مسائل مالی در درجه دوم قرار داشت حالا هم «شهرزاد» مثل خانه ما است و ما سعی می کنیم این خانه را با آرامش بیشتری نگه داریم و حتی «شهرزاد ۲» را بهتر از فصل اول آن جلو ببریم. در اینجا لازم است به صدای خوب محسن چاووشی هم اشاره کنم که باعث شد هواداران او نیز به سریال اضافه شوند.

بازیگرنقش فرهاد دماوندی  با دلخوری از شبکه های اجتماعی عنوان کرد: من بنا به موقعیت های کاری خود همیشه سعی کردم که از شبکه های اجتماعی دور باشم و به اندازه ظرفیتشان از آنها استفاده کنم اما اخیرا حمایت من در شبکه های اجتماعی از یک سامانه سینمایی که به شکل رسمی به خانه سینما تعلق داشت، باعث شد توهین ها و تهمت های بسیاری را بشنوم. من از یک رویداد حمایت کردم که فکر کردم به طور کلی می تواند به نفع آینده سینماگرانی باشد که حتی از بیمه هم برخوردار نیستند و در عین حال اطلاع رسانی کردم که اگر مردم برای حمایت از این هنرمندان پیامکی ارسال کنند ۲۰۰ تومان به وسیله این پیامک از آنها کسر خواهد شد. طبق قانون حتی یک ریال از این مبلغ به من تعلق نمی گرفت اما با این حمایت جملاتی شنیدم که تحمل آنها برایم سخت بود؛ جملاتی که نشان می داد اختلاف نگاه من با بسیاری از مخاطبانم در شبکه های اجتماعی چقدر زیاد است.

وی در پایان گفت: من معمولا از چنین برنامه هایی فراری هستم اما چون این اقدام به بیمه هنرمندان مربوط شد و به من گفتند که به عنوان سفیر این حرکت باشم من هم فکر کردم شاید بتوانم تاثیرگذار باشم. با این حال زمانی که آن سامانه را اطلاع رسانی کردم نظرهایی شنیدم که واقعا شرم کردم. من آن زمان احساس کردم لزومی ندارد حتما به دعواهایی که در شبکه اجتماعی رخ می دهد پاسخ داد و بهتر است من پایم را از این دعوا بیرون بکشم. حتی بسیاری از دعواهایی که مردم در نظرهایشان مطرح می کردند با عنوان طرفداران فرهاد و قباد بود درحالیکه باید بدانند ما همه با هم دوست هستیم و فقط کار خود را به صورت حرفه ای انجام می دهیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ