آیا فرح پهلوی مرده است؟

آیا فرح پهلوی مرده است؟درباره فرح پهلوی در این مطلب بخوانیم.

آیا فرح پهلوی مرده است؟

آیا فرح پهلوی مرده است؟در پاسخ به سوال مردن فرح پهلوی اول باید بدانیم که او کیست و در کجا زندگی می کند.فرح پهلوی ملکه ایران در دوران محمدرضا شاه و همسر محمدرضا شاه می باشد.فرح پهلوی ملکه تحصیل کردهای بود که پس از ثریا با محمدرضا شاه ازدواج کرد اما پس از سرنگون شدن شاهنشاهی و فرار انها،محمدرضا شاه درگذشت.پس از آن خبر های کمی از فرح دیبا همسر شاه ایران به گوش می رسید تا اینکه شایعاتی مبنی بر مرگ فرح پهلوی و محل دفن فرح پهلوی یا به عبارتیقبر فرح پهلوی به گوش رسید.اما با توجه به اخبار انتشار یافته این خبر تکذیب شد.در ادامه با فرح پهلوی و شایعات مرگ فرح پهلوی بیشتر آشنا شویم.

شایعه مرگ فرح پهلوی:

در روزهای اخیر خبرهایی درباره بیماری و مرگ «فرح دیبا» همسر محمدرضا شاه معدوم در رسانه‌ها منتشر شد که البته از سوی خانواده وی و «ربع پهلوی» این خبر تکذیب شد.

پس از انتشار این خبر، موجی از شادی در شبکه‌های اجتماعی و در بین مردم ایران که خاطرات تلخ دوران رژیم پهلوی را به در یاد داشتند به وجود آمد.

فرح پس از تاراج سرمایه‌ها و ثروت ملت ایران در روزی پایانی عُمر رژیم پهلوی به همراه محمدرضاشاه در روز ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ به خارج از کشور گریخت. وی پس از فرار در شهر پاریس فرانسه ساکن است و با ثروت بادآورده ملت ایران به فعالیت‌های مختلف پرداخت. رسانه‌های خارجی در روزهای گذشته گفتند که وی پس از یک دوره بیماری، چند روز پیش مُرده است.

بیوگرافی فرح پهلوی:

فرح فرزند فریده قطبی و سهراب دیبا در روز ۲۲ مهر ماه سال ۱۳۱۷ در تهران به دنیا آمد. او پس از اتمام تحصیل در مدرسه ژاندارک و دبیرستان رازی تهران، به همراه پسر دایی‌اش رضا قطبی برای ادامه تحصیل راهی فرانسه شد و در رشته معماری ادامه تحصیل داد. وی در فرانسه به شدت تحت تاثیر فرهنگ این کشور قرار گرفت در دوران حکومت محمدرضا پهلوی به شدت تلاش کرد فرهنگ غربی را در ایران ترویج کند و پس از فرار به خارج از کشور نیز به شهر محبوب خود پاریس رفت.

فرح در آبان ۱۳۳۸ با محمدرضا شاه پهلوی که به تازگی از همسر دوم خود ثریا اسفندیاری جدا شده بود ازدواج کرد. او ۴ فرزند به نام‌های رضا، فرحناز، علیرضا و لیلا به دنیا آورد. علیرضا پسر کوچکتر فرح چند سال پیش به دلیل افسردگی خودکشی کرد.

در سالهای اخیر نیز بسیاری دیگر از اعضای خاندان منحوس پهلوی از جمله «فرح دیبا» به بیماری افسردگی شدیدی دست‌به گریبان بوده‌اند.

در سالهای گذشته خبرهای بسیاری درباره فساد اخلاقی «فرح دیبا» در سالهای پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن از طرف برخی اطرافیان وی منتشر شده که در آنها به فساد اخلاقی گسترده و همجنس‌باز بودن وی اشاره شده است. در یکی از موارد به نقل از یکی از محافظان فرح در دوران رژیم پهلوی، وی در پیست اسکی و در منظر عمومی با یکی از مربیان خود رابطه جنسی برقرار می‌کند که سبب ناراحتی برخی محافظان وی می‌شود، اما فرح بجای شرمساری، با وقاحت بر سر محافظ خود فریاد می‌زند و به او می‌گوید “به تو مربوط نیست!”.

در سالهای اخیر و در کهنسالی نیز موارد متعددی از فساد اخلاقی «فرح دیبا» در رسانه‌های خارجی منتشر شده است.

گفتنی است، سال گذشته خبرهایی درباره جدایی «ربع پهلوی» و همسرش در رسانه‌ها منتشر شد که از سوی برخی اطرافیانشان تایید اما از سوی آخرین بازمانده خاندان پهلوی تکذیب شد.

فاش شدن فسادهای اخلاقی اعضای خاندان پهلوی چه در دوران حکومت و پس از آن سبب شده آنها کمتر در مکان‌های عمومی حضور پیدا کنند و این موضوع سبب بی‌آبرویی و افسردگی بیشتر آنها شده است.

تکذیب خبر مرگ فرح پهلوی:

یکی از نزدیکان خانوادگی فرح پهلوی، همسر شاه مخلوع ایران خبر فوت وی را که امروز انتشار یافته بود،‌ تکذیب کرد.

 نراقی: فرح زنده است فرح در سلامت به سر می‌برد و فردا قصد سفر به خارج از فرانسه دارد.  یکی از نزدیکان خانوادگی فرح پهلوی، همسر شاه مخلوع ایران خبر فوت وی را که امروز انتشار یافته بود،‌ تکذیب کرد.     “احسان نراقی” رئیس دفتر سابق فرح دیبا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پاریس با تکذیب خبر فوت وی اعلام کرد شب گذشته با وی تماس داشته و فرح در سلامت به سر می‌برد و فردا قصد سفر به خارج از فرانسه دارد. وی گفت: «از منابع دیگر این شایعه را شنیده‌ام. اما تا این لحظه مشکلی برای فرح وجود ندارد.» پیش از این برخی منابع خبری اعلام کرده بودند، فرح که به همراه خانواده خود پس از فرار در فرانسه زندگی می‌کرد صبح امروز، مرد.لذا با این اظهار نظر نراقی وضعیت فرح تا حدی نامعلوم است.

برخی از مکان هایی که به دستور فرح پهلوی ساخته شد، عبارت‌اند از:

تئاتر شهر تهران
موزه هنرهای معاصر تهران
پارک ملت (پارک شاهنشاهی سابق)
برج میدان شهیاد که اکنون به نام میدان آزادی شناخته می شود
پارک سنگی جمشیدیه
کانون پرورش فکری کودک ونوجوان
فرهنگسرای نیاوران
و…

در آستانه مراسم تاجگذاری شاه و بنا بر قوانین دربار ایران، نشان درجه یک آریامهر به افتخار فرح ایجاد شد و وی اولین دریافت کننده این نشان بود. این نشان جایگزین نشان هفت پیکر شد که به افتخار ثریا اسفندیاری همسر سابق شاه درست شده بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
ارسلان برزگر

ارسلان برزگر

1399-11-13 - 20:35 پاسخ

خوب بود