آیا بانک آینده معتبر است؟

mahdie.mohtashami
ورشکستگی بانک‌ها امروزه دغدغه بسیاری از مردم است. بانک‌ها ب دادن سود بالا به مشتریان خود آن‌ها را جذب بانک خود می‌کنند. بانک آینده از جملاتی بانک‌هایی می‌باشد که مردم در مورد صحت داشتن آن شبه دارند. بانک آینده در سال 1391 تاسیس شده است.

آیا بانک آینده معتبر است؟

ورشکستگی بانک‌ها امروزه دغدغه بسیاری از مردم است. بانک‌ها ب دادن سود بالا به مشتریان خود آن‌ها را جذب بانک خود می‌کنند. بانک آینده از جملاتی بانک‌هایی می‌باشد که مردم در مورد صحت داشتن آن شبه دارند. بانک آینده در سال 1391 تاسیس شده است. بانک آینده تاکنون بدون مجوز می‌باشد.

بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز از نگاه بانک مرکزی

موسسات اعتباری دارای مجوز: موسسه اعتباری توسعه، موسسه اعتباری کوثر مرکزی، موسسه اعتباری ملل، موسسه اعتباری نور و موسسه اعتباری کاسپین.

نام موسسه اعتباری ثامن هم در قسمت متقاضی دریافت مجوز به چشم میخورد

بانک های تخصصی: بانک توسعه صادرات ایران، بانک صنعت و معدن، بانک کشاورزی،  بانک مسکن و بانک توسعه تعاون

بانک های تجاری دولتی: بانک سپه، شرکت دولتی پست بانک و بانک ملی ایران.

بانک های غیر دولتی: اقتصاد نوین، پارسیان، کارآفرین، سامان، پاسارگاد، سرمایه، سینا، شهر، دی، انصار، تجارت، رفاه کارگران، صادرات ایران، ملت، حکمت ایرانیان، گردشگری، ایران زمین، قوامین، خاورمیانه، آینده.

صندوق قرض الحسنه بانک توسعه تعاون،  صندوق قرض الحسنه بانک ملت، صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان ، صندوق قرض الحسنه بانک مسکن، صندوق قرض الحسنه بانک صادرات ، صندوق قرض الحسنه بانک انصار،صندوق قرض الحسنه شرکت دولتی پست .

بانک های قرض الحسنه غیردولتی: بانک های قرض الحسنه مهر ایران و رسالت نیز جزو لیست مورد تایید سایت بانک مرکزی هستند.

صندوق های قرض الحسنه: « صندوق قرض الحسنه رفاه جوانان آذربایجان ، صندوق قرض الحسنه بین الحرمین، خیابان امام خمینی (ره)، صندوق قرض الحسنه مرآت الانبیاء ، صندوق قرض الحسنه کارآفرینی امید، صندوق قرض الحسنه زنده یاد سیده وحیده هاشمی زاده، صندوق قرض الحسنه احسان شهرستان ابرکوه، صندوق قرض الحسنه جوانان خیر امین، صندوق قرض الحسنه فوزالعظیم از جمله صندوق های مورد تایید بانک مرکزی است.

شعب بانک‌های خارجی در ایران نیز شامل بانک تجارتی ایران اروپا، بانک تعاون اسلامی برای سرمایه گذاری، بانک المستقبل (فیوچر)، بانک استاندارد چارترد، بانک تجارتی ایران و اروپاست.

همچنین بانک مشترک ایران و ونزوئلا از جمله بانک‌های مشترک ایرانی خارجی است.

موسسات اعتباری فاقد مجوز بانک مرکزی

در لیست منتشر شده از سوی سایت بانک مرکزی اسامی موسسه اعتباری حافظ، صندوق های قرض الحسنه مهر وطن، پیک رحمت، جواد الائمه شهرستان رودبار، صندوق قرض الحسنه ایرانیان سبزاندیش ، صندوق قرض الحسنه کریمه کرامت، صندوق قرض الحسنه میلاد مکریان، صندوق قرض الحسنه صدرا به چشم نمی خورد.

۲۰ درصد سود علی‌الحساب… هزاران میلیارد جایزه…هرجا سخن از اعتماد است… در مدت ۵ سال پول خود را ۲.۵ برابر کنید… کار‌تهای هدیه با جوایز بی‌شمار… اینترنت بانک در خدمت شما… موبایل بانک خدمتی جدید…” اینها بخشی از تبلیغات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری است تا سرمایه‌ شما را جذب کند و پول هنگفتی را نصیب خودشان کنند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از تبیان، بانک‌ها از همان زمان تاسیس سودده بوده‌اند و ساز و کار آنها به گونه‌ای است که در ۹۹ درصد مقاطع سود می‌کنند و حتی در زمان ورشکستگی صاحبان بانک ضرر نمی‌کنند بلکه این سپرده‌گذاران هستند که باید جور بی‌تدبیری آنها را بکشند.

چند روزی است که بانک مرکزی در اطلاعیه‌های گوناگون به سپرده‌گذاران هشدار می‌دهد که پول خود را فقط در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری‌ای که مجوز دارند سرمایه‌گذاری کنند و گول تبلیغات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری فاق مجوز را نخورند.

تاریخچه بانک آینده

«بانک آینده» به استناد مصوبه یک‌هزار و یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار، از ادغام بانک تات، مؤسسه اعتباری صالحین و مؤسسه اعتباری آتی، با سرمایهٔ پایه هشت (۸) هزار میلیارد ریال؛ در تیرماه سال ۱۳۹۱ شکل گرفت. متعاقباً، بانک آینده، بر اساس مجوزهای صادره از سوی بانک مرکزی ج.ا. ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ تحت شماره ۴۴۲۳۲۵ در تاریخ ۱۶/۰۵/۱۳۹۲ به ثبت رسید. بانک آینده از مجموعهٔ بیش از ۱۷هزار سهامدار، پس از طی مراحل لازم، در تاریخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۳ موفق به اخذ مجوز فعالیت به شماره ۳۴۹۱۴۴/۹۳از بانک مرکزی ج.ا. ایران گردید.
در حال حاضر، بانک آینده با مجموعه‌ای از نیروی انسانی توانا (حدود ۳۹۰۰نفر) و حمایت حدود ۲٫۹میلیون نفر مشتری، در قالب یک بانک تجاری خصوصی و با راهبرد حضور مؤثر و کارآمد در حوزه‌های خدمات بانکداری: خرد، تجاری، مؤسسه‌ای و خدمات بانکداری اختصاصی در بستر آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، با ۱۶۵ شعبه در سراسر کشور، مشغول فعالیت است؛ و سرمایه بانک با تأیید سهام‌داران، با افزایش ۱۰۰ درصدی، از هشت (۸) هزار میلیارد ریال به شانزده (۱۶) میلیارد ریال، افزایش یافته است.
بانک آینده؛ از مجموعه سهام‌داران بانک تات، مؤسسه مالی و اعتباری صالحین و مؤسسه مالی و اعتباری آتی (۷۵ درصد سهام) و پذیره‌نویسان جدید (۲۵ درصد سهام) تشکیل شده و در قالب یک بانک تجاری خصوصی با سرمایه پایه هشتصد میلیارد تومان و با راهبرد حضور مؤثر و کارآمد در حوزه‌های خدمات بانکداری: خرد، تجاری، مؤسسه‌ای و اختصاصی، به ارائه خدمت به مردم عزیز و مشتریان خود می‌پردازد.

هشدارهای رئیس کل بانک مرکزی در باره پرداخت سودهای بالا

ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گو با هفته نامه تجارت فردا ، پرداخت سود بالا از سوی یک موسسه اعتباری یا بانک را نشانه ای از احتمال ورشکستگی آن موسسه یا بانک اعلام کرد .

سیف در این باره گفت : ” بانکی که در حال ورشکستگی بوده ممکن است نرخ سود بالا بدهد تا بتواند شرایط(ش) را تغییر دهد. بانک مرکزی به تمام سپرده گذاران بانک ها علامت می دهد. بارها در مصاحبه هایم به مردم هشدار داده ام فکر نکنند تمام بانک هایی که از بانک مرکزی مجوز دارند در وضعیت یکسانی قرار دارند.در شرایط فعلی بانک هایی که نرخ سود بالا دارند، ممکن است یکی از دلایلش این باشد که ریسک بالایی می دهند.”

در واقع ممکن است آن بانک در حال ورشکستگی باشد و چاره ای جز پرداخت نرخ سود بالا نداشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ” بانکی که نرخ سود بالا می دهد ، نباید مردم به آن جذب شوند، باید  این احتمل را بدهندکه ممکن است در پس پرده ریسکی ( احتمال زیان و ضرر) هم در کار باشد. متاسفانه مردم به هشدار ها توجه نمی کنند، حتی شاهدیم به خاطر یک تا دو درصد سود بیشتر در موسسات غیر مجاز سر مایه گذاری می کنندو سرمایه شان را به خطر می اندازند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
هوشنگ قربانی

هوشنگ قربانی

1399-09-27 - 10:28 پاسخ

ایا بانک آینده معتبر هست که ما پول بش بسپاریم

مریم دهقان

مریم دهقان

1398-10-25 - 18:25 پاسخ

چرا یه مردم بگید که جذب سود بالا نشن پس شما چه کسی برای دارید شما باید نظارت کنید و اون بانک رو متوقف کنید شما به اون بانک مجوز میدید

علی امکانیان

علی امکانیان

1398-10-08 - 16:17 پاسخ

شما میفرمایید بانکی که سود بالا میدهد حتی یک یا دو درصد در معرض ورشکستگی قرار دارد خوب این وظیفه بانک مرکزی نیست که سریعا با آنها برخورد کند فقط مروم بیچاره باید جور بکشند