رژیم لاغری بهاره راهنما

بهاره رهنما که پس از ازدواج دومش بسیار تغییر نموده و از تغییرات قابل توجه او کاهش وزن بسیار زیادش می باشد مورد توجه قرار گرفته است.به طوریکه خیلی ها می خواهند بدانند رژیم لاغری او چه بود.در این مطلب با هم بخوانیم.

رژیم لاغری بهاره راهنما:

بهاره رهنما که پس از ازدواج دومش بسیار تغییر نموده و از تغییرات قابل توجه او کاهش وزن بسیار زیادش می باشد مورد توجه قرار گرفته است.به طوریکه خیلی ها می خواهند بدانند رژیم لاغری او چه بود.در این مطلب با هم بخوانیم.

راز لاغر شدن بهاره رهنما:

بهاره رهنما در مصاحبه های که انجام داده است افسردگی و عدم رعایت رژیم غذایی صحیح را علا چاقی خود بیان نموده است.به گفته بهاره رهنما او چندین سال پیش نیز طی عمل جراحی در معده خود بالن قرار داد اما با کاهش وزن چشمگیری مواجه نشد و حتی درد بسیار زیادی را نیز باید تحمل می نمود.به علت درد زیاد پس از عمل بالن گذاشتن،بهاره رهنما دوباره به پزشک مراجعه نمود و بالن را از معده خود خارج کرد که پس از آن دوباره دچار افزایش وزن شد.

اما به تازگی بهاره رهنما با انجام عمل دیگری و رعایت رژیم مناسب توانسته تا حد بسیار زیادی را از وزن خود کم نماید.به گفته بهاره رهنما با عمل اسلیو توانستند به وزن ایده آل خود برسند.

اسلیو معده چیست؟

یکی از روش‌هایی که می‌شود با آن لاغر شد، عمل‌هایی‌ است که معده کوچک می‌شوند و در بین این عمل‌ها اسلیوگاسترکتومی یا همان اسلیو معده به دلیل کاهش اشتها و نداشتن عوارض زیاد از محبوبیت خاصی در بین افراد چاق برخوردار است و به دلیل سادگی عمل تعداد زیادی از جراحان این عمل را به راحتی انجام می‌دهند و عمل اسلیو را معمولا از طریق لاپاروسکوپی انجام می گیرد و قسمت عمده انبار معده بیمار برداشته می شود و معده به شکل لوله باریکی (شبیه موز) درآمده و باعث کاهش حجم معده می‌شود. در این روش به دلیل برداشتن قسمتی از معده که مواد اشتهازا تولید می‌کند، بیمار به مدت چندین ماه بی اشتها می‌شود و لاغری بیشتری را تجربه می‌کند، ولی پس از این که اشتها بهتر شده چون کاهش چشم گیری در حجم معده صورت گرفته است، بیمار با مصرف مقدار کم غذا احساس سیری می کند و درنتیجه کالری مصرفی کاهش یافته و کاهش وزن و کاهش سایز بروز می‌کند و تا ۲ سال ادامه می‌یابد.
در این روش بیمار پس از ۶ ماه نصف اضافه وزن خود را از دست داده و ظرف ۲ سال به وزن نرمال خواهد رسید.
انواع اسلیو:

    اسلیو گشاد که ۶۰‎ درصد معده برداشته میشود و برای BMI=30-35موثر است
    اسلیو تنگ که ۸۰‎ درصد معده برداشته میشود و برای BMI=35-45موثر است

به کدام بیمار چاق خوب است اسلیو را پیشنهاد کنیم؟

این روش را به بیمارانی که ضریب چربی بین ۴۰ تا ۴۵ دارند توصیه می‌کنیم. (بی ام آی ۴۰ تا ۴۵)
کسانی که دچار عارضه چاقی مثل فشار خون یا کبد چرب و یا سایر عوارض هستند و BMI 35 و بالاتر دارند هم میتوانند از این عمل سود ببرند.
بیمارانی که از قسمت پایین بدن چاق هستن و پایین تنه آن‌ها شبیه گلابی است، از این عمل بیشتر سود می‌بینند.
مزایای اسلیو معده کدام‌ها هستند؟

– معده کوچک می‌شود و حجم معده به اندازه یک کاسه ماست خوری کوچک می‌شود، لذا با خوردن چند قاشق غذا سریعا پر شده و احساس سیری به وجود می‌آید.

لاغری سریع

– عملکرد معده تغییری نمی‌کند، چون آناتومی سیستم گوارش حفظ می‎گردد.
– انجام عمل به شیوه لاپاروسکوپی است و عمل دردناک نیست.
– روش جراحی آن ساده است و اکثر جراحان می‌توانند آن را انجام دهند.
– زمان عمل جراحی کوتاه و معمولا بیش از یک ساعت نمی‌باشند.
– مدت اقامت بیماران در بیمارستان معمولا یک یا دو شب است.
– جسم خارجی در معده مانند روش باندینگ وجود ندارد، لذا احتمال حساسیت به مواد خارجی وجود ندارد.
– در این روش چون بی اشتهایی ایجاد خواهد کرد، لاغر شدن عذاب آور نیست.
– اگر به هر دلیلی در آینده نیاز به آندوسکوپی و بررسی قسمت‌های پایین معده و روده لازم شود می‌توان آندوسکوپی را انحام دهیم و مسیر آن باز خواهد بود.

انواع جراحی لاغری:

جراحی‌ها برای کاهش وزن 2 گروه هستند:

– جراحی‌هایی که فقط روی معده انجام می‌شوند، یعنی معده کوچک و اشتهای بیمار کم می‌شود. در این گروه‌‌بندی مهم‌ترین و بهترین عمل جراحی اسلیو است. در عمل جراحی اسلیو معده به شکل موز درمی‌آید. معده انسان 2 قسمت است، قسمتی که شکل بادکنکی است و قسمتی که وظیفه هضم و جذب غذا را برعهده دارد. در عمل اسلیو حجم قسمت بادکنکی کوچک می‌شود و به 100 تا 150 سی‌سی می‌رسد که باعث می‌شود فرد زودتر سیر شود.

– در جراحی نوع دوم مانند دئودنوم سوئیچ، معده و روده بیمار با هم دستکاری می‌شوند، یعنی علاوه بر اینکه فرد مقدار کمتری غذا می‌خورد، هضم غذا نیز کمتر می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ