خانم ها به سربازی می روند

pegiu
ماجرای سربازی رفتن خانم ها چیست؟در ادامه این مطلب بخوانید

آیا دختران به سربازی میروند؟

این روزها بحثی که بسیار مورد توجه قرار گرفته و بیشتر به شکل طنز دیده می شود سربازی رفتن دختر هاست.اما این مساله چقدر حقیقت دارد و آیا قرار است سربازی رفتن برای خانم ها هم اجباری شود؟در ادامه این مطلب از الودکتر در این باره بیشتر بخوانید.

طرح سربازی رفتن دخترها

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون حقوقی و قضایی با مطرح کردن طرحی می‌گویند می‌خواهند خدمت سربازی را برای پسران و دختران اختیاری کنند و پسرانی که تمایلی برای رفتن به سربازی نداشته باشد می‌توانند با پرداخت 3 برابر مبلغی که دولت برای یک سرباز هزینه می‌کند کارت معافیت خود را تحویل بگیرند ولی این پایان ماجرا نیست. زیرا در این طرح پرحاشیه، بحث سربازی اختیاری دختران بار دیگر مطرح شده است ولی هنوز مشخص نیست با تصویب احتمالی این طرح، دختران چگونه به خدمت سربازی اعزام خواهند شد. به نظر می‌رسد در این برهه تاریخی چنین طرحی می‌تواند مخالفان و موافقان بسیاری داشته باشد. لازم به ذکر است که بسیاری از مراجع تقلید هم با خدمت سربازی دختران مخالفت کرده‌اند و از همه مهمتر اینکه مطرح شدن این طرح در حالی صورت گرفته است که تصمیم در خصوص این امر باید حتما مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گیرد.

در خصوص مطرح شدن این طرح و زوایای آن با طیبه سیاووشی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون زنان و از اعضای فراکسیون حقوقی، قضایی مجلس شورای اسلامی  گفت وگویی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه  هنوز ابعاد این طرح مشخص نشده ولی می‌توان گفت که قرار نیست دختران در خدمت سربازی اسلحه به دست بگیرند  گفت: این طرح هنوز در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح نشده و مشخص است که اطلاع دقیقی از آن نداشته باشیم. باتوجه به اینکه در کمیسیون حقوقی قضایی عضویت دارم به صورت کلی با این طرح آشنایی دارم. لازم به ذکر است که این طرح هنوز برای تصویب و تبدیل شدن به قانون به مجلس نیامده است.

وی در مورد اینکه نحوه خدمت سربازی دختران چگونه خواهد بود، ادامه داد: آنچه مشخص است قرار نیست دختران در بخش نظامی حضور داشته باشند و برای عملیات نظامی آماده شوند. به نظر باید از دختران در مسائل آموزشی و بهداشتی و همچنین رویکرد نرم افزاری استفاده شود.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: جزئیات این طرح به صورت کامل مطرح نشده ولی آنچه مشخص است دختران در طول خدمت سربازی اسلحه به دست نخواهند گرفت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ