بریس چیست؟ عوارض، مراقبت و هزینه بریس

alikarimi55
بعضی از کودکان نمی توانند صبر کنند تا بریس هایشان را تهیه کنند زیرا آن ها را به عنوان علامت یا نشانه ای می بینند که نمی توانند در سال های نوجوانیشان از آن دور بمانند. اگرچه، دیگران نگران شکل ظاهری آن ها هستند و اینکه چه احساسی نسبت به بریس ها دارند. بریس های […]

بعضی از کودکان نمی توانند صبر کنند تا بریس هایشان را تهیه کنند زیرا آن ها را به عنوان علامت یا نشانه ای می بینند که نمی توانند در سال های نوجوانیشان از آن دور بمانند. اگرچه، دیگران نگران شکل ظاهری آن ها هستند و اینکه چه احساسی نسبت به بریس ها دارند. بریس های دندانپزشکی ( همچنین به عنوان بریس، موارد ارتودنسی و مواردی شناخته می شود) وسایلی است که در ارتودنسی استفاده می شود و دندان ها را تراز و صاف می کند و به حالت آن ها در رابطه با دندان نیش شخص کمک می کند درحالی که هدف آن بهبود سلامت دندان نیز است.

بریس چیست؟

بریس ها همچنین شکاف ها را هم تنظیم می کنند. آن ها اغلب برای اصلاح زیر نیش ها، همچنین مال اکلوژن، اوربایت، نیش باز، نیش های عمیق، کراس بایت، دندان های کج و دیگر نقص های دندان و فک استفاده می شود. بریس ها هم می توانند ابزاری برای زیبایی و هم ساختاری باشند. بریس های دندانپزشکی معمولا در رابطه با سایر وسایل ارتودنسی استفاده می شود تا به بزرگتر شدن سقف دهان و فک و همچنین در شکل گیری دندان ها و فک ها کمک کند.

عوارض و خطرات بریس

تجربه درد در طی اتصال و فعال شدن بریس های ارتودنسی بسیار متداول است و چندین روش برای رفع این مشکل وجود دارد. قالبگیری دندان حاصل شده از ابزار ارتودنسی در بیشتر موارد میزان جذب ریشه را تعیین می کند. فقط در موارد بسیار اندک این عارضه به قدری بزرگ است که به عنوان آسیب بالینی واقعی دندان در نظر گرفته می شود. در موارد نادر، دندان به دلیل جذب ریشه ممکن است بیفتد یا استخراج شود.

مراقبت از بریس

به دلیل اینکه غذا به آسانی در سیم های بریس گیر می کند، کودکانی که آن ها را می گذارند باید برای تمیز نگه داشتن دندان هایشان تلاش کنند و این کار آسانی نیست. مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی و همانطور نخ کشیدن( دکتر ارتودنسی یک نخ مخصوص به کودکتان می دهد تا داخل و اطراف بریس را نخ بکشد) ضروری است. تمیز کردن منظم دندان و جست و جو برای پیدا کردن حفره نیز ضروری است. کودک شما باید از خوردن غذاهای خاص مانند پاپ کورن، شکلات های سفت و چسبناک و آدامس خودداری کند، زیرا می تواند به بریس آسیب برساند. نوشابه و آب میوه های قندی نیز می تواند مشکل ساز باشد زیرا باعث پوسیدگی دندان می شود.

کودکانی که هم تراز کننده پلاستیکی شفاف استفاده می کنند، باید همیشه زمان غذا خوردن آن را بر دارند. از آن جایی که بریس به دندان فشار می آورد ممکن است کودکان احساس ناراحتی کنند مخصوصا بعد از اینکه دکتر ارتودنسی آن را تنظیم کرد. در صورت بروز درد، مصرف داروهای مسکن بدون نسخه و خوردن غذاهای نرم می تواند کمک کننده باشد. اگر سیم یا براکت کودکتان شل شد و یا سیم در دهانش باعث ساییدگی لثه شد، سریعا به ارتودنتیست مراجعه کنید. اگر ارتودنتیست نتوانست مشکل را پیدا کند، ممکن است کودک شما از مقداری موم نرم اردتونسی برای پوشاندن محل های تیز بر روی بریس که باعث مزاحمت و ساییدگی قسمت داخلی دهان و لثه ها می شود، استفاده کند.

بریس های کمکی و استطاعتی

بریس ها لبخند زیبایی ایجاد می کنند اما این تنها کاری نیست که آن ها انجام می دهند. مراقبت خوب از ارتودنسی در سلامت دهان بسیار موثر است. دندان های صاف و یکدست می تواند جویدن را آسان تر کند و حتی از خروپف نیز جلوگیری کند. اما این مزایا ارزان نیست. بریس ها حدود 5000 دلار هزینه دارد و حتی اگر خانواده شما بیمه داشته باشند، ممکن است تمام هزینه را پوشش ندهد. خوشبختانه، روش هایی برای به دست آوردن بریس ها با کمترین هزینه وجود دارد:

لبخندها زندگی را تغییر می دهد. این برنامه در 50 ایالات به کودکان و نوجوانان 10 تا 18 سال سرویس می دهد. اگر متقاضی شوید و پذیرفته شوید، کودک شما با 600 دلار می تواند بریس دریافت کند. خانواده شما که نمی تواند بیش از مبلغ مشخص براساس جایی که زندگی می کنید و تعداد نفراتی که در خانواده دارید درآمد کسب کند، جزء واجد شرایط های این برنامه می باشد. علاوه بر الزامات درآمدی، باید از دندان های کودکتان نیز به خوبی مراقبت کرد. برای اطلاعات بیشتر یا درخواست، به وب سایت لبخندها زندگی را تغییر می دهند سر بزنید.

دانشکده های دندانپزشکی. پس از اتمام دانشکده دندانپزشکی، دندانپزشکانی که می خواهند در زمینه ارتودنسی تخصص بگیرند باید آموزششان را در برنامه های تخصصی ادامه بدهند. در این دانشکده های دندانپزشکی، کودکان اغلب می توانند بریس هایی با نرخ پایین دریافت کنند. این مدارس به موارد پیچیده علاقه دارد. ارتودنتیست های در حال آموزش در طول درمان تحت نظارت ارتودنتیست های با تجربه قرار می گیرند. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که درمان ممکن است طولانی تر از آنچه در مطب خصوصی ارتودنتیست ها انجام می شود، باشد. قرار مراجعه نیز باید در طول ساعات دانشکده تعیین شود. به صورت آنلاین لیستی از دانشکده های دندانپزشکی نزدیک به خودتان را پیدا کنید.

انجمن دندانپزشکی و دندانپزشک شما. برخی از دندانپزشک های عمومی بریس را انجام می دهند و ممکن است مایل باشند تا در  هزینه آن برای خانواده شما کاری کنند. دندانپزشک شما مرد فوق العاده ای است که در مورد ارتودنتیست های منطقه که مبلغ کمتری را می پذیرند، سوال می کند. علاوه بر دندانپزشک، شما می توانید از جامعه دندانپزشکی ایالات خود نیز اطلاعاتی بخواهید.

جامعه شما. از اجتماع خود ( محل عبادت، کلوپ های محلی و سازمان های مدارس) بپرسید که آیا ارتودنتیستی نیز عضو این مکان ها  است یا آیا کسی دندانپزشکی را می شناسد که مورد کودک شما را بپذیرد.

برنامه های بیمه در ایالات شما. برنامه های بیمه ای دولتی مانند بیمه بهداشت مستمندان، ممکن است بریس ها را تحت پوشش قرار دهد مخصوصا اگر وضعیت دندان های کودک شما در صحبت کردن، غذا خوردن و بلعیدنش اختلال ایجاد کرده است. همه کشورها این کار را آسان نمی کنند. نوشته های زیادی لازم است و ممکن است پیدا کردن دندانپزشکی که با برنامه بیمه همکاری کند، مشکل باشد، اما ارزش آن را دارد که بررسی کنید. برخی ایالات ها برای آسان کردن این روند برای کودکان و والدین قدم برداشته اند. ارزش این را دارد که تلاش و صبر کنید تا دکتر ارتودنسی را پیدا کنید تا کودک شما را معالجه کند. دندان های صاف بسیار جذاب هستند_ آن ها می توانند به سلامت دهان کودکتان برای یک عمر کمک کنند.

قیمت بریس ها برای کودکان چقدر است؟

پدر و مادر بودن پر خرج است. اما شما همیشه بهترین چیزها را برای فرزندانتان می خواهید که شامل پیدا کردن راه های درمانی ارتودنسی موررد نیاز آن ها است حتی اگر این کار مشکل باشد. بنابراین بریس برای بچه ها چقدر هزینه دارد؟ اول اینکه، لازم است نوع بریسی را که برای کودکتان می خواهید و مدت زمان درمان را مشخص کنید. این به شما کمک می کند تا روش هایی را که بهترین گزینه درمانی است و با سرمایه شما متناسب هستند را درک کنید.

سن مناسب برای بریس

طبق گفته های جورگنسن ارتودنتیکس، کودکان معمولا نباید دیرتر از 12 سالگی برای نصب بریس اقدام کنند، زیرا تمام دندان های کودکیشان را از دست می دهند و آسیای 12 ساله آن ها بیرون می زند. اگرچه انجمن ارتودنسی آمریکا (AAO) توصیه می کند که کودکان اولین سن غربالگری ارتودنسی را در سن هفت سالگی دریافت می کنند، بریس هایی که خیلی زود نصب می شوند، می توانند درمان را طولانی تر از حد لازم و پر هزینه تر کنند. اگر ارتودنتیست شما هنگام امتحان غربالگری، نیش نادرست یا پتانسیل بهم خوردگی را تشخیص دهد، گاهی اوقات می تواند آن چیزی که به آن اقدامات “جلوگیری کننده” می گویند را برای جلوگیری از بروز مشکل یا بدتر شدن آن اعمال کند. این امر می تواند شامل قرار دادن بسط دهنده سقف دهان یا وسایل دیگر باشد تا اطمینان حاصل کند که دندان دائمی در موقعیت مناسب بیرون زده است. آزمایش همچنین ممکن است عادت هایی مانند مکیدن انگشت شصت را کنترل کند که به مرور زمان باعث آسیب رسیدن به دهان کودک می شود.

بیشتر بدانید؛ شایع ترین مشکلات دندانی

تفاوت در هزینه های درمان

تشخیص اینکه هزینه بریس برای کودکتان چقدر می شود بستگی به این دارد که چه مدت کودکتان باید آن ها را بپوشد. با توجه به راهنمای مصرف کننده برای دندانپزشکی، هزینه پوشیدن بریس بنا به دلایل زیر بین 3000 تا 7000 دلار_ با  توجه به بریس های پیشنهادی می باشد.

با استفاده از بریس های قدیمی، هزینه ای که پزشک متخصص ارتودنسی در مورد کودکتان از شما می گیرد شامل مراجعه های متعددی است که در مدت زمان لازم برای صاف کردن دندانش در طی یک سال تا سه سال انجام می گیرد.

بریس دیمون در ابتدا به طور معمول گران تر هستند و می توانند تا 8000 دلار قیمت داشته باشند اما به دلیل اینکه این بریس ها خود اتصالی دارند، شما هزینه کمتری برای قرار مراجعه پرداخت می کنید.

با استفاده از بریس نامرئی، کودکتان تعدادی هم تراز کننده در یک ترتیب خاص دریافت می کند و هر هفته یکبار آن را عوض می کند. هزینه آن براساس تعداد هم تراز کننده هایی است که کودکتان برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز دارد.

اگر کودک شما به استخراج دندان یا وسایل دیگر نیاز داشته باشد، ممکن است هزینه آن در صورت نیاز افزایش پیدا کند. نحوه مطابقت کودک شما با دستورالعمل های ارتودنتیست نیز مهم است، زیرا تعمیر و تعویض بر هزینه کلی درمان تاثیر می گذارد. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که از پوسیدگی دندان کودکتان زمانی که بریس ها را پوشیده است جلوگیری کرده اید، خمیر دندان Colgate 2در 1 کودکان را که دارای فلوراید است و طعم های میوه ای جالبی دارد را تهیه کنید.

راه های پرداخت

برای بیمارانی که بیمه ندارند، بسیاری از ارتودنتیست ها که بریس نامرئی را توزیع می کنند، برنامه های پرداخت انعطاف پذیری را بدون پرداخت هزینه و نرخ بهره پایین ارائه می دهند. اگر بیمه دارید، ممکن است قسمتی از هزینه را مخصوصا بخشی از قرارهای دندانپزشکی مورد نیاز را پوشش دهد. درمان نیز معمولا برای بازپرداخت حساب پس انداز انعطاف پذیر(FSA) نیز واجد شرایط است. اگر می توانید بدون کمک مالی آن را اداره کنید، پس برخی یا همه درمان ها را که قبلا به دلیل صلاحیت به شما تخفیف داده اند را از پیش پرداخت کنید. این فقط برای این سوال ( بریس ها چقدر برای بچه ها هزینه می شود) نیست، بلکه در مورد دریافت روش درمانی صحیح ارتودنسی برای کودکتان  در زمان مناسب نیز است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ