فواید گیاه آب‌قاشقی / از ضد پیری تا آبرسانی پوست

Shabnam Khesal
  ممکن است نام گیاه گوتوکولا یا آب‌قاشقی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد، حتی اگر اینطور است ولی بدانید این گیاه مزایای غیرقابل تصوری برای پوست شما به ارمغان می آورد. در طب آیورودا به این گیاه “سنتلا آسیاتیکا” گفته می شود و این ماده معجزه آسا قرن ها توسط مردم در […]

 

ممکن است نام گیاه گوتوکولا یا آب‌قاشقی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد، حتی اگر اینطور است ولی بدانید این گیاه مزایای غیرقابل تصوری برای پوست شما به ارمغان می آورد. در طب آیورودا به این گیاه “سنتلا آسیاتیکا” گفته می شود و این ماده معجزه آسا قرن ها توسط مردم در سراسر جهان به دلیل خواص درمانی و ضد التهابی اش استفاده می شده است.

به گزارش هندوستان تایمز، چندین افسانه جالب پیرامون آن وجود دارد به عنوان مثال، اعتقاد بر این است که فیل هایی که این گیاه را می خوردند طول عمر آنها افزایش می یافته، فرانسوی ها نیز اواخر دهه 1800 از آن برای بهبود زخم های پوستی استفاده می کردند.

همچنین در علم پزشکی چینی به عنوان “اکسیر معجزه آسای زندگی” بسیار مورد استفاده قرار گرفته است زیرا به یک حکیم معروف کمک کرده تا بیش از 200 سال عمر کند.

خیلی ها نمی دانند گوتوکولا مزایای زیادی برای مراقبت از پوست دارد، بنابراین خانم ها اگر به دنبال پوستی شاداب، بدون چین و چروک و درخشان هستید وقت آن رسیده که این گیاه را به روتین مراقبت های پوستی خود اضافه کنید.

مزایای ترمیم کننده گوتوکولا برای مراقبت از پوست

 

دلیلی وجود دارد که چرا گوتوکولا در حال حاضر مزایای دارویی بیشماری دارد و به بخشی جدایی ناپذیر از دنیای سلامتی تبدیل شده است. این گیاه درمان هایی را برای ترمیم پوست در خود جای داده است.

این ماده در درجه اول در محصولات ضدپیری و مراقبتی در مقابل اشعه آفتاب یافت می شود به ویژه به این دلیل که باعث تولید کلاژن، کاهش زخم و کشش و افزایش سطح آنتی اکسیدان در بافت های تازه تشکیل شده می شود. علاوه بر این با کمک به سفت نگه داشتن سلول های پوست از افتادگی آن نیز جلوگیری می کند.

در یک مطالعه تحقیقاتی که در سال 2012 انجام شده، گوتوکولا روی پوست موش هایی که زخم های باز داشتند استفاده شده که نتایج آن نشان می دهد این فرمول با متوقف کردن رشد باکتری ها، تولید سلول های جدید پوست را تقویت می کند و انعطاف پذیری را نیز افزایش می دهد.

گیاه معجزه آسای آب‌قاشقی حاوی ویتامین های B و C، فلاونوئیدها، تانن و پلی فنول است. به طور خلاصه، این مواد مغذی به التیام زخم ها کمک می کنند و خواص آنتی اکسیدانی نیز دارند.

در یک مطالعه که در سال 2017 منتشر شده است محققان طی یک روز مایعات حاوی اسید هیالورونیک، گلیسیرین و سنتلا آسیایی را روی بازوی 20 زن آزمایش کردند، به گروهی از زنان مایع تزریق شد در حالی که گروه دیگر کرم کنترل کننده دریافت کردند.

محققان سطح هیدراتاسیون و مقدار آب از دست رفته در طول روز را اندازه گیری کردند. نتایج نشان داد گروهی که مایع آب‌قاشقی را دریافت کرده بودند هیدراتاسیون و اتلاف آب کمتری را تجربه کردند و این یعنی مایعات حاوی گوتوکولا در بهبود هیدراتاسیون پوست موثر عمل کرده است.

گوتوکولا همچنین برای ترمیم رگ های پوست شناخته شده است به این دلیل که می تواند با نفوذ به لایه های عمیق مزایای فراوانی را برای آن به ارمغان بیاورد. این ماده به قدری موثر است که به عنوان روش درمانی برای رگ های واریسی مورد استفاده قرار می گیرد و با کوچک شدن بافت های همبند سلول های چربی در زیر پوست به تجزیه سلولیت کمک می کند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ