افراد شجاع چگونه بر ترس خود غلبه می‌کنند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
افراد بی‌باک و نترس وقت خود را برای نگرانی درباره‌ی سناریوهای مربوط به بدترین حالات و اوضاع سپری نمی‌کنند. بلکه خود را برای آن آماده می‌سازند.

همانطور که در قسمت اول گفتیم نترس بودن به معنای این است که بدانیم چگونه از ترس استفاده‌ی مثبت کنیم. بهتر است با راهکارهای افراد بی‌باک و نترس آشنا شوید.
۴.این افراد بر اعتماد به نفس خود تمرکز می‌کنند
پادزهری بهتر از اعتماد به نفس برای مقابله با ترس نیست. هرچه نسبت به قابلیت و توانایی‌های خود در ارتباط با مدیریت آنچه که شما را می‌ترساند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، احساس اطمینان خاطر و امنیت بیشتری خواهید داشت. تقویت اعتماد به نفس حاصل کسب دانش و اطلاعات، تبحر در مهارت‌ها و به دست آوردن تجربه است. 
۵.این افراد به جای آنکه کار زیاد از حد انجام دهند، خود را آماده می‌‌کنند
افراد بی‌باک و نترس وقت خود را برای نگرانی درباره‌ی سناریوهای مربوط به بدترین حالات و اوضاع سپری نمی‌کنند. بلکه خود را برای آن آماده می‌سازند. آنها برنامه‌ریزی می‌کنند و نقشه‌ی پشتیبانی دارند. آنها می‌دانند که در صورت عدم موفقیت برنامه، چه کاری انجام دهند. افراد نترس و بی‌باک بی‌آنکه بخواهند اقدامی بیش از حد و اندازه انجام دهند، یا آنکه بیش از حد تعمق کرده یا برای خود اشتغال فکری ایجاد کنند، آمادگی بیشتری برای روبرو شدن با آن پیدا می‌کنند.
۶.آنها با وجود ترس، وارد عمل می‌شوند، نه به خاطر ترس.
در نهایت، چیزی که نتیجه کار شما را در زندگی تعیین می‌کند به فعالیت‌هایی که شما انجام می‌دهید یا نمی‌دهید ارتباط پیدا می‌کند و ترس هم در آن دخیل است. فعالیت‌هایی که توسط ترس سازماندهی می‌شود از کنترل چیزهایی که شما را به وحشت می‌اندازد گرفته تا فعالیت همراه ترس، اجتناب از چیزها و امور به خاطر ترس و یا به طور کلی مرعوب و مفلوج شدن توسط ترس را شامل می‌شود. افراد بی‌باک برای خود استراتژی تدارک می‌بینند. آنها برنامه‌ریزی کرده و فعالیت‌های خود را ارزیابی می‌کنند. آنها می‌دانند که چه وقت باید به جلو حرکت کرده و چه وقت عقب بکشند.
۷.از این که تقاضای کمک کنند نمی‌ترسند
بر خلاف ارزش باورنکردنی تکاملی آن، باید گفت که ترس احساس خوشایندی نیست. در واقع این تجربه‌ی نامطلوب است که منجر به رنج فیزیکی، آزار احساسی و آشفتگی روانی خواهد شد. وقتی به درستی و به شکل مناسبی با ترس برخورد نشود، می‌تواند به پدیده‌ای آسیب شناحتی تبدیل شود.
(منبع: psychologytoday)

راه‌های مقابله با ترس کودکان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سید علی

سید علی

1396-12-09 - 20:33 پاسخ

شجاعت نوعی خصیصه ی اکتسابی است برادران.یادمه پدرم میگفت یه بالگرد عراقی رو با ار پی جی تکه تکه کرده بود توی جنگ تحمیلی!شجاعت نوعی خصیصه ی است که از والدین به انسان میرسد.من دروغ نمیگم من تنها از خدا میترسم .