آیا روغن نارگیل برای مژه ها خوب است؟

alikarimi55
هیچ جای تعجبی نسیت که روغن نارگیل به عنوان یک ماده بسیار مفید و سالم در تمام محصولات آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد. ایجاد رطوبت  حفاظت از پوست و مو و داشتن خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی از جمله ویژگی های جالب و منحصر به فرد روغن نارگیل، می باشد و باعث می […]

هیچ جای تعجبی نسیت که روغن نارگیل به عنوان یک ماده بسیار مفید و سالم در تمام محصولات آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد. ایجاد رطوبت  حفاظت از پوست و مو و داشتن خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی از جمله ویژگی های جالب و منحصر به فرد روغن نارگیل، می باشد و باعث می شود که از آن به صورت گسترده برای محافظت از مژه ها استفاده کنند. روغن نارگیل مژه ها را سالم نگه می دارد  باعث پر تر به نظر رسیدن می شود در نتیجه محصولات آرایشی بهتر خود را نشان می دهند.

آیا روغن نارگیل برای مژه ها خوب است؟

تحقیقات انسانی و حیوانی نشان داده اند که روغن نارگیل طبیعی برای استفاده دور چشم بلا مانع است. با استفاده از روغن نارگیل در این ناحیه نه تنها موجب تقویت مژه ها می شود بلکه به مراقبت از پوست اطراف چشم ها می پردازد.

مژه های قوی تر:

شواهد زیادی نشان می دهند که روغن نارگیل، می تواند از موها در برابر آسیب های ناشی از شستشو و  محصولات موها حفاظت کند. اگرچه تمام شواهد تمام تمرکزشان را بر موهای سر گذاشته اند که می توان آن را موهای مژه نیز نسبت داد.

روغن نارگیل حاوی اسید چرب از جمله لوریک اسید می باشد که به جذب راحت تر روغن نارگیل توسط موها کمک می کنند. این امر شاید دلیل عملکرد بهتر روغن نارگیل نسبت به دیگر روغن ها باشد.

یک تحقیق به این نتیجه رسید که استفاده از روغن نارگیل، قبل و بعد از شستن موها موجب می شود که از دست دادن پروتئین ها به حداقل برسد.

نحوه مراقبت روغن نارگیل از مژه ها به جلوگیری از شکسته شدن آن ها هنگام شستشو و تمیز کردن آرایش باز می گردد.

حفاظت در برابر باکتری ها:

ریز موجودات میکروبی به طور طبیعی در مژه ها وجود دارند و موجب ایجاد عفونت های باکتریایی یا قارچی می شوند.

اسید های چربی که دارای زنجیره متوسطی هستند، از جمله آن هایی که در روغن نارگیل یافت می شوند، خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی دارند که می توانند فرد در برابر آن ها حفاظت کند. لوریک اسید دارای فعالیت ضد باکتریایی خیلی قوی تری نسبت به دیگر اسید های چرب می باشد.

استفاده از روغن نارگیل برای مژه ها و پوست اطراف آن ممکن است از عفونت های پوستی از جمله فولیکولیست که نوعی عفونت فولیکول مو می باشد جلوگیری می کند.

این یک خبر خوب برای افرادی است که از ریمل استفاده می کنند، است. میکروب های موجود در مژه این توانایی را دارند که در ظرف ریمل باقی بمانند و رشد کنند به ویژه اگر از یک ریمل برای بیش از 3 ماه استفاده کنید.

یک تحقیق نشان داد که میکروب های موجود در لوله ریمل که از آن هر روز و به مدت 3 ماه استفاده می شود، در 36.4 درصد از لوله رشد می کنند یعنی 36.4 درصد آن ریمل را اشغال می کنند.

گونه خطرناک باکتری هایی از جمله استفیلوکوکوس اپیدرمیس، استرپتوکوکوس اسپیشز و قارچ در لوله ریمل ها یافت شده است.

پر شدن مژه ها با روغن نارگیل :

روغن نارگیل، موجب مرطوب شدن مژه ها و محافظت از آن ها در برابر ریزش به دلیل کمبود پروتئین می شود.

فرض کنید که این مواد مفید مدام به مژه ها برسد در نتیجه کمتر دچار ریزش می شوند و پر تر و ضخیم تر به نظر می رسند.

چگونه از روغن نارگیل برای مژه ها استفاده کنیم؟

دو راه برای استفاده از روغن نارگیل وجود دارد از جمله، سرم مژه یا روغن نارگیل طبیعی و بکر به صورت مستقیم.

برخی از سرم های روغن نارگیل، حاوی دیگر عناصر نیز می باشند از جمله اسانس های دیگر روغن ها و مواد معدنی.

یک دلیل استفاده از سرم این است که طریقه استفاده از آن راحت است و همه را کثیف نخواهد کرد و نقطه ضعف آن این است که 100 درصد طبیعی نمی باشد همچنین می تواند گران قیمت نیز باشد که این بستگی به مارک آن خواهد داشت.

روغن نارگیل طبیعی را می توانید به کمک انگشت خود که تمیز آن را شسته اید، برس مژه یا فرچه ریمل استفاده کنید. می توانید این نوع برس ها را از بیرون تهیه کنید.

برای استفاده از انگشت:

  • دستان خود را تمیز بشویید.
  • کمی از روغن را بر روی نوک انگشت خود بریزید.
  • روغن را با دو انگشت خود کمی بمالید.
  • چشمان خود را ببنید و روغن را دقیقا بر روی خط مژه های خود بمالید.

برای استفاده از برس مژه:

  • فرچه را در روغن نارگیل، فرو کنید.
  • با دقت شروع به کشیدن برس بر روی مژه های خود کنید دقیقا مشابه زمانی که در حال ریمل زدن هستید.
  • سعی کنید از از ریشه با سمت بالا حرکت کنید.
  • از پنبه برای تمیز کردن اضافی های آن استفاده کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ