توصیه های مراقبتی برای پوست سر بسیار حساس

alikarimi55
داشتن یک پوست سر حساس می تواند در زندگی روزمره بسیار ناخوشایند باشد. حدود 60٪ از زنان و 40٪ از مردان به دلایل مختلف دارای پوست سر حساس هستند. اگر علائم شدیدی مشاهده کنید شما با یک پوست سر بسیار حساس روبرو هستید. با این حال با رعایت کردن یک سری از مراقبت های صحیح […]

داشتن یک پوست سر حساس می تواند در زندگی روزمره بسیار ناخوشایند باشد. حدود 60٪ از زنان و 40٪ از مردان به دلایل مختلف دارای پوست سر حساس هستند. اگر علائم شدیدی مشاهده کنید شما با یک پوست سر بسیار حساس روبرو هستید. با این حال با رعایت کردن یک سری از مراقبت های صحیح می توانید این علائم را در خود کاهش دهید.

برای استفاده از توصیه های لازم برای استفاده از محصولات مناسب برای پوست حساس باید از نظرات یک مشاور پوست و مو استفاده کنید. تا بتوانید از بهترین محصولاتی که برای پوست شما مناسب هستند استفاده کنید.

پوست سر بسیار حساس

پوست سر بسیار حساس چیست؟

علائم پوست سر حساس شامل سوزش، سوزن سوزنی شدن، احساس درد، خارش و قرمزی است. اگر این علائم بسیار شدید باشد، شما از یک پوست سر حساس یا بسیار حساس استفاده می کنید. برای آنکه بتوانید شدت وضعیت پوست سر خود را بسنجید لازم است همه عوامل ایجاد حساسیت در پوست سر خود را بررسی کنید.


بیشتر بدانید: علائم خشکی پوست دست چیست و چگونه میتوان آن را درمان کرد؟


این عوامل شامل رژیم غذایی نامتعادل، استفاده از شامپو اشتباه، شرایط آب و هوایی، آلودگی محیط زیست و یا حتی استرس می باشد. در نظر گرفتن همه عوامل بالا به درک بهتری از مشکلات پوست سر کمک می کنند. داشتن پوست سر حساس می تواند باعث ایجاد ناراحتی شدید در افراد شود.

دلایل اصلی پوست سر بسیار حساس

استفاده از شامپو های نامناسب یکی از مهمترین دلایل ایجاد یک پوست سر حساس است. مواد پاک کننده یا سورفاکتانت موجود در بسیاری از شامپوها می توانند اسید طبیعی پوست را مختل کرده و پوست را در مقابل کم آبی و تحریک حساس کنند.

همچنین بیمارانی که از نورودرماتیت یا پسوریازیس نیز رنج می برند، اعلام کرده‌اند که در نتیجه درمان این بیماری ها پوست سر آنها بسیار حساس شده است. این التهابات زمانی در پوست سر افراد ظاهر می شوند که پوست سر نسبت به تاثیرات داخلی و خارجی بدن واکنش نشان دهند.

همچنین دلایل دیگری نیز برای مبتلا شدن به پوست سر حساس وجود دارد:

  • عوامل محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش، سرما، گرما، باد
  • استرس جسمی یا عاطفی
  • مواد شیمیایی موجود در صابون‌ها، مواد آرایشی، آب و برخی داروها و آلودگی های موجود در هوا
  • تغییرات هورمونی به عنوان مثال تغییرات دوران بارداری، یائسگی یا تغییرات ایجاد شده در چرخه قاعدگی
  • حساسیت غذایی یا به عبارتی حساسیت به موادی خاص در مواد غذایی
  • شامپوهای مصرفی که بر گوشته پوست سر تاثیر می گذارند
  • مختل شدن عملکرد سدیم در پوست سر
  • التهابات ریزی که باعث ایجاد تحریک بیشتر می شوند

التهابات میکروبی و پوست سر

ریز التهابات پوست سر چیست؟ التهابات ریزی در پوست سر که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نمی باشند. برای بررسی دقیق این نواحی از پوست سر، محققان روش های قابل توجهی را کشف کرده اند.آن ها توانسته اند سلول های ایمنی و واسطه های التهابی زیادی را پیدا کنند که در واقع نشان دهنده واکنش های دفاعی در نقطه ای از سر می باشد. اگر علل ایجاده شده التهابات از بین نروند، تداوم التهابات میکروبی باعث می شود که این علائم قابل رویت شوند.

پوست سر

التهابات پوستی

ریز التهابات روی پوست سر نیز چه تاثیراتی ایجاد می کنند؟ وضعیت کنونی تحقیقات نشان میدهد که بین التهابات میکروبی و مشکلات شایع پوست سر مانند شوره سر، خشکی پوست سر، خارش پوست سر و به طور کل پوست سر حساس رابطه ای وجود دارد.

تصورات غلط و رایج

برخی از افراد باور دارند که یک سری از داروهای خانگی می توانند اسکاپ های حساس سر را از بین ببرند. یکی از این داروهای خانگی نوشیدن هشت لیوان آب در روز است که به شما کمک می کند تا اسکالپ را از بین ببرید.


بیشتر بدانید: عملکرد کلاژن بر علیه چین و چروک پوست چگونه است؟


در نظر داشته باشید که چنین داروهای خانگی مانند نوشیدن روزانه هشت لیوان آب، برای سلامتی کلی انسان بسیار مفید هستند اما به تنهایی نمی توانند حساسیت پوست سر را کاهش دهند. همچنین شواهد کافی برای اثبات اثر بخشی داروهای خانگی برای درمان التهابات پوست سر موجود نمی باشد.

توصیه های مراقبتی پوست سر حساس

آیا پوست سری حساس دارید؟ ممکن است از حساسیت پوستی سر زنج ببرید، ممکن است پوست سر شما به وسیه شامپوها یا محصولات مراقبت از مو تحریک شده باشد زیرا بسیاری از این مواد در بیشتر زمان ها حاوی مواد تمیز کننده یا مواد شیمیایی تهاجمی هستند.

اگر متوجه پوسته های سفید یا زرد روی پوست سر خود شده اید ممکن است تحت تاثیر پسوریازیس قرار گرفته باشید. اگر پوست سرتان به شدت خارش دارد ممکن است پوست سری خشک داشته باشید.

اگر احساس می کنید دارای علائم گفته شده در بالا هستید و به عبارتی دارای پوست سری حساس و التهابی هستید، همچنین درد در ناحیه پوست سر خود احساس می کنید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و به متخصص پوست مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ