لبخندی جذاب با کامپوزیت دندان

alikarimi55
هر قدر که دندان ها زیبا تر و درخشان تر باشند، چهره فرد جذاب تر خواهد بود. این روزها بسیاری از افراد برای زیباسازی دندان های خود از کامپوزیت دندان استفاده می کنند. با کامپوزیت دندان، می توان دندان های پوسیده یا شکسته یا سیاه شده را ترمیم کرد و اگر بین دندان ها فاصله […]
هر قدر که دندان ها زیبا تر و درخشان تر باشند، چهره فرد جذاب تر خواهد بود. این روزها بسیاری از افراد برای زیباسازی دندان های خود از کامپوزیت دندان استفاده می کنند.

با کامپوزیت دندان، می توان دندان های پوسیده یا شکسته یا سیاه شده را ترمیم کرد و اگر بین دندان ها فاصله وجود داشته باشد، آنها را به هم چسباند. علاوه بر این کامپوزیت دندان، به صورت یک لایه روی سطح خارجی دندان قرار داده می شود و دندان ها را سفید و مرتب می کند.   کامپوزیت ونیر دندان چیست؟ در دندان پزشکی، مواد همرنگ دندان یا حتی سفیدتر از دندان طبیعی وجود دارد که کاربرد اصلی شان زیبایی دندان است. به این مواد، کامپوزیت دندان می گویند. در این روش به دندان ها آسیبی وارد نمی شود و تراشی روی سطح دندان انجام نمی شود. این روش به ارتودنسی فوری هم معروف است. کامپوزیت ابتدا به صورت خمیری است و پس از قراردهی روی دندان، به کمک نور خاص آبی رنگی سخت می شود.  

کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟ دوام این روش، رضایت بخش است. اما به شرطی که فرد، مراقبت های لازم را انجام دهد.
  • افرادی که بهداشت دهان خود را شامل مسواک و نخ دندان رعایت نمی کنند.
  • افرادی که عادت به جویدن اجسام سخت دارند، باعث ایجاد شکستگی در کامپوزیت می شوند.
  • افرادی که مواد غذایی رنگی مثل چای و قهوه و سیگار و دخانیات را به مقدار زیادی مصرف می کنند. مصرف این مواد باعث تغییر رنگ زودتر در ونیر کامپوزیت دندان می شود.
  • در افرادی که دندان قروچه شدید دارند و دندانهایشان بخاطر فشار ساییده شده، کامپوزیت هایتان زودتر می شکنند.
  • در افرادی که دندان هایشان نامنظمی زیادی دارد، برای کامپوزیت لازم است که تراش خیلی زیادی روی آنها داده شود و این باعث تخریب مینای دندان می شود.
 

بهترین مارک کامپوزیت دندان کدام  است؟ انواع مارک کامپوزیت دندان در بازار وجود دارد. کامپوزیت های ایووکلار آی پی اس و کازمادنت از انواع خوب و با کیفیت هستند که نسبت به سایر انواع کامپوزیت رنگ پذیری کمتری دارند.   عوارض کامپوزیت دندان: اگر کامپوزیت دندان به درستی انجام شود، عوارض خاصی ندارد. اما اگر دندانپزشک نتواند کامپوزیت را به خوبی روی دندان قرار بدهد، باعث تورم و التهاب و خونریزی لثه می شود. اما در صورتی که مسواک و نخ دندان مرتب استفاده شود،  و از پوسیدگی دندان ممانعت شود، طول عمر قابل قبولی خواهد داشت.   ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت؟ اگر دندانها خیلی نامنظم باشد، یا فک خیلی عقب  یا جلو باشد، درمان زیبایی انتخاب خوبی نیست. در این وضعیت باید دندانها را به کمک ارتودنسی جابجا کنیم تا به محل خوب و مناسب برسند و ردیف شوند. درمان ارتودنسی زمان برتر است و معمولا بین یک تا دو سال طول میکشد. آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟ معمولا این روش بدون درد است و نیاز به تزریق بی حسی هم ندارد.   مراحل کامپوزیت دندان: ابتدا دندانپزشک سطح دندان ها را تمیز می کند و در صورت لزوم آنها را جرم گیری می کند. سپس دندان ها را خشک کرده و از اسید خاصی برای ایجاد تخلخل روی دندان و چسبندگی بهتر کامپوزیت استفاده می کند. نهایتا چسب دندان مخصوص (باندینگ دندان) روی دندان زده و کامپوزیت را روی دندان فرم می دهد. هر قدر که دندانپزشک متبحرتر و با تجربه تر باشد، روکش ونیر کامپوزیت زیباتر می شود.   هزینه کامپوزیت دندان: علاوه بر کیفیت موادی که به کار می روند، میزان پوسیدگی ها و اشکالات دندان و تجربه دندانپزشک در تعیین هزینه نهایی موثر اند. باید دقت کنید  که این درمان، در عین سادگی بسیار حساس است و انجام درمان غیراصولی می تواند باعث تخریب دندان و تحلیل لثه شود. بنابراین باید در انتخاب مرکز درمانی مناسب دقت کنید. مطب دندانپزشکی دکتر گرشاسب متخصص دندانپزشکی زیبایی و استاد دانشگاه، از جمله مراکزی است که می توانید با اطمینان مراجعه کنید. علاوه بر کادر درمانی حرفه ای،از مواد مرغوب و تجهیزات به روز استفاده می کنند و بهترین سیستم های استریل دنیا را برای جلوگیری از انتقال هرگونه بیماری از کرونا تا ایدز و هپاتیت را تعبیه در اختیار دارند. با کمک کامپوزیت دندان بخندید تا دندان هایتان پیدا شود!  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ