معرفی کتاب تویی که ذهن برنده ای به ترجمه میثم شکری ساز

alikarimi55
کتاب تویی که ذهن برنده ای، نوشته کریس روی کرافت – دیویس، که استاد برقراری ارتباط است با مهارت های شگفت انگیزی از دانش NLP که به شما می آموزد شیوه فکر و عمل شما را تغییر می دهد. با استفاده از این روش ها، پیام هایی که در هر لحظه از زندگی تان به […]
کتاب تویی که ذهن برنده ای، نوشته کریس روی کرافت – دیویس، که استاد برقراری ارتباط است با مهارت های شگفت انگیزی از دانش NLP که به شما می آموزد شیوه فکر و عمل شما را تغییر می دهد. با استفاده از این روش ها، پیام هایی که در هر لحظه از زندگی تان به سایر افراد منتقل می کنید شکل دیگری به خود می گیرد. ذهن پیچیده ترین کامپیوتر دنیاست و خوشبختانه دفترچه راهنمای استفاده از این کامپیوتر بالاخره تهیه شد و اکنون در اختیار شماست تا به شما بیاموزد که چطور از کامپیوتر ذهنتان درست استفاده کنید. کتاب تویی که ذهن برنده ای را میثم شکری ساز به فارسی برگردانده است و با ترجمه دقیق و روان خود این کتاب ارزشمند را به ایرانیان معرفی کرده است. آیا شما همان چیزی را که منظورتان است می گویید؟ نویسنده این کتاب به نقل از ویلیام جیمز می گوید زبان، ناقص ترین و پرهزینه ترین وسیله ای است که تاکنون برای تبادل افکار شناخته شده است. نویسنده اینطور ادامه می دهد که سه قانون وجود دارد که باعث حرکت دنیا می شود:
  • تقریبا در هر دقیقه از هر روز زندگیتان، با یک نفر در ارتباط هستید.
  • پیامی که شما ارسال می کنید، ممکن است همان پیامی نباشد که مخاطب شما دریافت می کند.
  • افراد با یکدیگر تفاوت دارند.
نویسنده بعد از توضیح تک تک این سه قانون به این نتیجه می رسد که با روش ها و تکنیک هایی که در ادامه کتاب توضیح می دهد شما می توانید با اطرافیان خود بهتر ارتباط برقرار کنید و یک مدیر، کارمند، همکار، شوهر، مادر، پدر، همسر و دوست موفق تری باشید.

وارد افکار دیگران شو تا بفهمی چطور فکر می کنند در تعریف اصطلاح NLP این طور گفته شده است: "یک مدل از ارتباط بین افراد است که به رابطه بین الگوهای موفق رفتاری و تجارب شخصی که در زیر آنها قرار نهفته مربوط می شود." NLP یک راهنما و دستورالعمل برای قوی ترین کامپیوتر دنیا یعنی ذهن است. NLP روش هایی دارد که به کمک آن می توان به شکل موثر با افراد ارتباط برقرار کرد. تنها عضو بدن که هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، بیشتر رشد می کند نویسنده در این فصل توضیح می دهد که دلیل آنکه برای یک موضوع دو فکر مختلف به ذهن می رسد این است که همگی ما دو ذهن داریم که عبارتند از : ذهن خودآگاه و ذهن ناخودآگاه. نیمکره چپ مغز منطقی و تحلیلگر است، در حالی که نیمکره راست خلاق و احساسی است. اما مغز ما همان ذهن ما نیست. ذهن جایی است که ارزشها و باورهای عمیق و ریشه دار در آنجا ذخیره شده و به حافظه بلند مدت وصل است و اخلاق و خصوصیات، منش و سیرت و نگرش فرد را نسبت به جهان شکل می دهد. به عبارت دیگر، آنچه که در حال حاضر هستید و آن اعمالی که انجام می دهید، ساخته ذهن شماست. ذهن ناخودآگاه خلبان خودکار انسان است و اگر یک بار به درستی برنامه ریزی شود، حتی بدون اینکه دیگر نیاز داشته باشد درباره عملی که برای آن برنامه ریزی شده فکر کند، آن عمل را تکرار می کند.

وسیله ای که جلوی سوختن فیوز مغز را می گیرد نویسنده ذهن ناخود آگاه را کمی بی کفایت توصیف می کند و می گوید به این دلیل بی کفایت است که هر بار فقط توانایی پردازش هفت بیت از اطلاعات را دارد و در نتیجه 99 درصد از چیزی که ذهن دریافت می کند اغلب بدون اینکه حتی متوجه شویم، مسدود و فیلتر می شود و یا به عبارتی در کوه یخی که در زیر آب قرار دارد، ذخیره می شود. ذهن تقریبا همه اطلاعاتی را که از طریق حواس دریافت می کند با استفاده از شیوه های مختلفی از جمله حذف کردن برخی از اطلاعات آن را فیلتر می کند. در این حالت اطلاعاتی که فیوز ذهن را می سوزانند قبل از اینکه به توده عظیم غیرقابل کنترلی تبدیل شوند، از بین می روند. زمانی که مطلبی خوانده می شود موضوع مهم فهم آن است، اما برای این کار ذهن مطالبی را که برای او معنایی ندارند، حذف می کند. راحت و آسان مثل آب خوردن طرز کار پاسخگویی خودکار ذهن به بیان ساده این است: دکمه های مربوطه را فشار می دهید و زنگ ها به در می آیند. چشم ها دروازه ذهن هستند اما نویسنده کمی پیش می روم و معتقد است که چشم ها پنجره روح هستند. حواس پنجگانه مسیرهایی هستند که از طریق آنها اطلاعات محیط اطراف به ذهن خودآگاه وارد می شود و در آنجا پردازش شده  و البته قسمت بیشتری از آن اطلاعات پس زده می شود تا از اضافه بار ذهن جلوگیری شود و پس از آن در ذهن ناخودآگاه ما ذخیره می شود. ذهن انسان به عنوان قوی ترین کامپیوتر دنیا پیچیدگی های زیادی دارد. اگر از نحوه عملکرد این کامپیوتر قدرتمند مطلع شوید می توانید آن را برای رسیدن به روابط موثر تر و بهتر به کار بگیرید. کتاب تویی که ذهن برنده ای به ترجمه میثم شکری ساز در واقع دفترچه راهنمای استفاده از این ابزار قدرتمند برای رسیدن به ارتباطات موثر است که برای همه کاربرد دارد. این کتاب برای همه افراد در هر شغلی که باشند، چه حسابدار باشند چه جانورشناس مفید خواهد بود.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ